Var tar "Öppna" och "Öppna med" vägen?

Permalänk
Medlem

Var tar "Öppna" och "Öppna med" vägen?

Gott folk!

Jag har upptäckt att om jag markerar flera filer i Windows 7, och högerklickar på dem, så försvinner menyvalen "Öppna" och "Öppna med" i högermenyn. Jag har upptäckt att det är lite beronde på vilka filer jag vill öppna. Jag kan t ex markera upp till 15 Word-filer. Markerar jag fler försvinner "Öppna" (och andra trevliga kommandon, som t ex "Skriv ut") medan "Öppna med" försvinner redan när jag markerar fler än en fil. Men jag kan markera många fler bilder och fortfarande öppna och skriva ut dem, men "Öppna med" försvinner med fler än en fil.

Varför dessa besynnerliga begränsningar? Finns det något särskilt skäl - och viktigare - går menyvalen att få tillbaka på något sätt?

Permalänk

Detta är egentligen en fråga för Microsoft's Windows gänget...
...men om du nu vill öppna många filer samtidigt så kan du först öppna programmet för filerna, markera samtliga filer och dra dem till programfönstret där du släpper dem.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Detta är egentligen en fråga för Microsoft's Windows gänget...
...men om du nu vill öppna många filer samtidigt så kan du först öppna programmet för filerna, markera samtliga filer och dra dem till programfönstret där du släpper dem.

Tack, det är detta jag gör idag. Jag tar min fråga vidare till Microsofts forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaskatt:

Tack, det är detta jag gör idag. Jag tar min fråga vidare till Microsofts forum.

Här är lösningen efter en snabb googling
http://www.sevenforums.com/tutorials/131470-context-menu-item...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tack, bra hittat. Googlade själv, men sökte väl fel.