Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

lite prblem med asus p8z77-v lx

tjena det här är första gaming datorn jag har köpt, moder kortet är som sagt asus p8z77-v lx och skulle nu vilja komma in i bios och kolla lite osv, när jag startar datorn och trycker på de angivna knapparna för att komma in i bios så får jag upp typ 4 alternativ som är helt värdelösa, och jag har sett folk med typ ett program som är som bios men jag har ingen aning vart jag hittar det.
finns det någon snäll själ som kan förklara hur man gör?

tack på förhand

//mvh

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=9u8sJ8zS4C8 det är det där programmet jag menar, vad jag förstår nu så ska man ha nått usb minne med det där programmet på? eller är jag helt ute och cyklar? isåfall vart får man tag i det där?

Permalänk
Medlem

ne, dedär Är "bios", eller UEFI som det egentligen heter nu. För att komma in i uefi så ska du trycka på delete-knappen på tangentbordet innan windows laddats, men du får va jädrigt snabb för uefi är mycke snabbare på att starta upp och göra sina basic kontroller av hårdvaran

annars kan du gå till denna länk, välj de operativsystemet du kör med, sen kan du under "manual" ladda ner manualen till ditt moderkort, om du inte hellre vill sitta och bläddra i manuallen som följde med moderkortet, där står allt du behöver veta.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

ne, dedär Är "bios", eller UEFI som det egentligen heter nu. För att komma in i uefi så ska du trycka på delete-knappen på tangentbordet innan windows laddats, men du får va jädrigt snabb för uefi är mycke snabbare på att starta upp och göra sina basic kontroller av hårdvaran

annars kan du gå till denna länk, välj de operativsystemet du kör med, sen kan du under "manual" ladda ner manualen till ditt moderkort, om du inte hellre vill sitta och bläddra i manuallen som följde med moderkortet, där står allt du behöver veta.

provade att trycka delete men då försvann bara den där sidan och för mig står de bara shift+f10 men det är då jag får upp de där med dom 4 alternativen som inte leder någonstans, har läst lite i manualen och tycker att de bara står hur uefi fungerar inte hur man får upp det

Permalänk
Medlem

Bara spamma delete direkt när du tryckt på knappen. Min polare har exakt samma moderkort och han vet...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Bara spamma delete direkt när du tryckt på knappen. Min polare har exakt samma moderkort och han vet...

för mig står de shift+f10 och när jag trycker delete när den där texten kommer upp så försvinner den och datorn fortsätter att starta som normalt, men tack för att du svara och kan försöka igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Bara spamma delete direkt när du tryckt på knappen. Min polare har exakt samma moderkort och han vet...

sådär nu när jag försökte igen så spammade jag delete som du sa och det funkade! tack så mycket för hjälpen, antar att jag har vart för seg förut när jag har provat