Permalänk
Medlem

Min vattenkylare låter illa

hej

min vattenkylning låter som ett akvarium, någon som vet om det går att fixa eller är det bara att köpa nytt?

Kylning: Antec Kuhler H2O 620

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Hittade det här ska testa det ikväll.

1) Before installing keep heat sink unit lower then the radiator with the hoses facing upwards (on the top of the unit). Tap the heatsink and shake it several times, this will move trapped air into the radiator.
2) You must keep the radiator upright and higher then the heatsink the entire time with the hoses on the radiator at the bottom the entire time. This will cause air to rise to the top of the radiator.
3) Install the heatsink with the motherboard mounted and the case sitting upright. The hoses must stay on the top and keep radiator above the heatsink.
4) Move the radiator, carefully making sure never to change the orientation and keep the hoses on the bottom of the unit. Remember, the idea is to keep the trapped air in the top of the radiator. Then mount the radiator with the hoses on the bottom. Make sure to keep case in it's upright position.
5) Turn off any voltage controller for the pump. You want maximum voltage to the pump at all times. Lower voltages may cause the impeller to spin slower causing noise

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Varför står det då i manualen att man ska ansluta både fläkten och pumpen till samma 4-pins PWM-kontakt? Jag har också märkt av akvariepumpsljudet, men är van vid datorer som låter som torktumlare så har inte stört mig nämnvärt på det.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Ska väl inte vara luft i ett från fabrik slutet system ?
Har inte haft några problem med min två H2O 620. Har ni stängt av cool&quiet och allt sånt ?

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har samma problem med min kylare (någonting i datorn låter som en ruskigt gammal hårddisk som rasslar).
Fick du rätt på det, och i så fall hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

5) Turn off any voltage controller for the pump. You want maximum voltage to the pump at all times. Lower voltages may cause the impeller to spin slower causing noise

Skrivet av Zakire:

Jag tror jag har samma problem med min kylare (någonting i datorn låter som en ruskigt gammal hårddisk som rasslar).
Fick du rätt på det, och i så fall hur?

Jag gjorde precis som robbankentor skrev här ovan, alltså slog av fläkstyrningen från moderkortet och då blev den tyst.

/T