Permalänk
Skrivet av KKay:

Klockrent! Men hur tusan fick du in den i byggnaden?

Vi fastnade först utanför, försökte komma loss och så vips var vi "fast" inne
Det var Pyro som lyckades trassla in mossin i byggnaden med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

installera om spelet (surt, jag vet)

Har gjort det, samma sak händer. Har skickat bugreport på det.

Permalänk
Skrivet av ApexViper:

Har gjort det, samma sak händer. Har skickat bugreport på det.

För er som inte kan starta spelet
Öppna spelmappen och prova att starta spelet med Launchpad.exe (svart icon med ett vitt S) det funkade för mig och några andra när vi fick samma problem

Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag får ett meddelande om ett "network issue" när jag startar via Launchpad:en, och enda alternativet är att stänga ner det. Att starta via Planetside 2-exen funkar inte alls. Jag har inga allmänna problem med mitt internet..

Känner någon igen det? När jag googlar hittar jag ingenting, vilket väl antyder att jag är ganska ensam om problemet. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag får ett meddelande om ett "network issue" när jag startar via Launchpad:en, och enda alternativet är att stänga ner det. Att starta via Planetside 2-exen funkar inte alls. Jag har inga allmänna problem med mitt internet..

Känner någon igen det? När jag googlar hittar jag ingenting, vilket väl antyder att jag är ganska ensam om problemet. :/

Är inte betan nere nu, vet flera som fick det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är inte betan nere nu, vet flera som fick det.

Öhm, jaha. Jag såg någonstans att man kommer tvingas installera om en icke-beta-version när det släpps, men inget om att betan är nedstängd. :-/ På websidan har de bara en nedräkningsklocka, den är ju jävligt informativ..

EDIT: För att inte tala om det bisarra i att felmeddelandet antyder ett diffust nätverksfel, i stället för att ha en notis som informerar en om att betan är stängd..! Man baxnar.

Permalänk
Medlem

Bara en countdown på hemsidan nu.
Hur fruktansvärt kommer spelet vara vid launch? Har hört mycket negativt, stämmer det eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Bara en countdown på hemsidan nu.
Hur fruktansvärt kommer spelet vara vid launch? Har hört mycket negativt, stämmer det eller?

Betan stängde tidigt i Lördags morse. Det fanns buggar så det räckte och blev över så sent som när betan stängde
och har ingen anledning att tro att de skulle ha kommit till rätta med det tills lanceringen om två dagar. Detta till trots så är spelglädjen fantastisk och jag kan uthärda kommande veckor i väntan på att de rättas till. Mer orolig för trycket på servrarna initialt.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att de hastat fram lanseringen, datumet för lanseringen är också oerhört konstigt, en vecka efter BLOPS2... Dessutom fortfarande med buggar i spelet så att det räcker och blir över. Nja, vet inte vad för anledning det finns till den förhastade lanseringen, men något måste det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Öhm, jaha. Jag såg någonstans att man kommer tvingas installera om en icke-beta-version när det släpps, men inget om att betan är nedstängd. :-/ På websidan har de bara en nedräkningsklocka, den är ju jävligt informativ..

EDIT: För att inte tala om det bisarra i att felmeddelandet antyder ett diffust nätverksfel, i stället för att ha en notis som informerar en om att betan är stängd..! Man baxnar.

Som jag förstått det så är den "build" vi lämnade betafasen med samma build som vid launch. Men det råder konflikterande uppgifter om det. Vad som talar för det är att det är så det brukar se ut när man går från beta till release.

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför spelföretag alltid envisas med att släppa spel flera månader för tidigt? Sista halvtimman innan betan stängdes så hade jag problem med att mitt repair tool inte fungerade, vissa shield generators blinkade hela tiden även när det inte var nån där, samt warping ofc... och det är ju bara några få av alla buggar som finns.
Inte en chans att SoE får några pengar från mig, iaf inte innan dom fixat dom flesta av buggarna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

SOE släpper på oss på servrarna kl. 19.00 på Tisdag Svensk tid btw hmm... NC eller TR är frågan? Dags att svära sin lojalitet

PS: och jag lutar nu mer åt att vi måste installera om klienten på nytt, men fortfarande obekräftat. Släpps på Steam samma dag, så ingen preload, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Inte en chans att SoE får några pengar från mig, iaf inte innan dom fixat dom flesta av buggarna.

det är gratis.....
Och jag har inte haft några problem alls i betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

det är gratis.....
Och jag har inte haft några problem alls i betan

Misstänker att han menar Station Cash.

Permalänk
Medlem

Läntar till release. Men jag är orolig för hur spelet kommer flyta. Många fick stora fps drop i betan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Läntar till release. Men jag är orolig för hur spelet kommer flyta. Många fick stora fps drop i betan.

Ett tips är att editera config-filen och sätta "RenderDistance" till något lägre än default. Gjorde underverk för min fps. Mellan 30-50% bättre än tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robonnet:

Ett tips är att editera config-filen och sätta "RenderDistance" till något lägre än default. Gjorde underverk för min fps. Mellan 30-50% bättre än tidigare.

Detta ska jag prova! Men behöver jag ominstallera spelet eftersom jag har beta versionen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Detta ska jag prova! Men behöver jag ominstallera spelet eftersom jag har beta versionen?

Svar ja, betan är över och du måste ladda ner spelet på nytt när det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Detta ska jag prova! Men behöver jag ominstallera spelet eftersom jag har beta versionen?

Jag lutar åt att det tyvärr är på det viset ja, även om det fortfarande är obekräftat. PS2 kommer finnas tillgängligt på Steam fr.o.m. imorgon dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag hade feta FPS-drops i betan, var en ganska stor strid på ett ställe och FPSen låg på runt 35-40 då den normalt vis ligger på 80-90.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robonnet:

Jag lutar åt att det tyvärr är på det viset ja, även om det fortfarande är obekräftat. PS2 kommer finnas tillgängligt på Steam fr.o.m. imorgon dessutom.

Visste ej att det ska komma till Steam. Får tanka ner PS2 imorgon då

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Jag hade feta FPS-drops i betan, var en ganska stor strid på ett ställe och FPSen låg på runt 35-40 då den normalt vis ligger på 80-90.

http://www.youtube.com/watch?v=VeYCuujnybA&feature=plcp

Permalänk
Medlem

PS2 är för fortfarande ganska dåligt optimerat, framförallt om man sitter på ett kort från det röda laget. Men det finns mycket att önska även om man sitter på ett Nvidia-kort, tydligen så rullar PhysX fortfarande bara på CPU t.ex. Länk till benchmark nedan, där kan man bl.a. se att GTX 660 Ti i flera scenarion presterar bättre än ett 7970. Hoppas att vi får se fokus på prestanda-optimering nu när patcharna börjar rulla ut efter release.

http://forums.videocardz.com/topic/188-planetside-2-performan...

Permalänk
Medlem

Tänkte avinstallera beta klienten, men ack, det går inte för sig. Får "error 1001". Ifall någon annan stöter på samma problem så kan följande tråd vara intressant:
http://www.planetside-universe.com/showthread.php?t=50112
http://www.planetside-universe.com/showpost.php?p=854064&post...

Frågan är dock, Planetside 2 eller Hitman Absolution ;)?

Permalänk
Skrivet av Robonnet:

PS2 är för fortfarande ganska dåligt optimerat, framförallt om man sitter på ett kort från det röda laget. Men det finns mycket att önska även om man sitter på ett Nvidia-kort, tydligen så rullar PhysX fortfarande bara på CPU t.ex. Länk till benchmark nedan, där kan man bl.a. se att GTX 660 Ti i flera scenarion presterar bättre än ett 7970. Hoppas att vi får se fokus på prestanda-optimering nu när patcharna börjar rulla ut efter release.

http://forums.videocardz.com/topic/188-planetside-2-performan...

Tyvär en helt irrelevant "benchmark" av en person som dessutom inte spelar spelet.
Om man t.ex. får 68 FPS som lägsta med 670 eller 55 fps som lägsta med ett 660 så har man inte mätt vid några
stora fighter vid något tech plant, Bio lab eller Amp station.

Alla jag har pratat med med 670, som är ett ganska vanligt kort, får dips ner till mellan 30-40 vid dom större fighterna
på dom lite mer tungdrivna platserna.

Kolla själva när spelet släpps i morgon om servrarna fylls på snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Tyvär en helt irrelevant "benchmark" av en person som dessutom inte spelar spelet.
Om man t.ex. får 68 FPS som lägsta med 670 eller 55 fps som lägsta med ett 660 så har man inte mätt vid några
stora fighter vid något tech plant, Bio lab eller Amp station.

Alla jag har pratat med med 670, som är ett ganska vanligt kort, får dips ner till mellan 30-40 vid dom större fighterna
på dom lite mer tungdrivna platserna.

Kolla själva när spelet släpps i morgon om servrarna fylls på snabbt

Instämmer helt, mer tänkt som en indikation på hur korten presterar inbördes. Det man kan ta med sig från benchmarken är att spelet är mindre katastrofalt optimerat för GTX korten än Radeon korten. Vi får se vad som händer nu efter release som sagt, är av uppfattningen att allt under 60 fps förtar spelglädjen snabbt och nedåt 30 fps, som jag stundtals har, gör det ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Så här gick det till när jag förlorade €100 med min Moquito lol
http://www.youtube.com/watch?v=Qwo6udwPN4k&feature=plcp

Haha fan vad kul

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Teknocide:

Haha fan vad kul

haha ja.
Jag la upp 5 videos av Liberator gunning i dag Mycket kul

http://www.youtube.com/watch?v=s09i5jDI5Qk&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=64dxxnXoaM0&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=Qya_nhaLohE&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=HM0_U_VTu1c&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=yN-x8dOWabk&feature=plcp

Permalänk
Medlem

Liberator so weak

Permalänk
Skrivet av PHJ:

Liberator so weak

Buff the Lib.

sooo underpowered trollolololol