Komma åt musik överallt

Permalänk
Medlem

Komma åt musik överallt

Hej hej
Har en lagringsserver som kör Linux. På den har jag all min musik. När jag är hemma ansluter jag (från min Mac) med SMB och sen spelar jag upp musiken med en vanlig musikspelare. Det fungerar bra med alla mina .flac, men mp3-filer har en förmåga att hacka. Kan lika gärna vara musikspelarens fel.

Jag skulle dock behöva kunna göra ngt liknande varsomhelst ifrån över internet. Jag testade att mounta min musikmapp med Transmit över SSH. Jag upplever det som ganska segt. När musiken väl är igång så spelar den, men ibland tar det flera sekunder innan en låt startar. Browsa filstrukturen är också långsamt.

Finns det ngt bra sätt att ansluta till en server och spela musik utan en massa fördröjning som även fungerar över internet?

Permalänk
Medlem

Har du fler än 20000 låtar? Annars kan du ju använda google music?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Subsonic skulle kunna funka för dig. Tänk grooveshark för egen musik. Vet dock inte hur bra det lirar med flac men testa.
http://www.subsonic.org/

Permalänk

Subsonic är klockrent. Finns appar för iOS & android. Lite trist UI bara.

Permalänk
Medlem

Instämmer subsonic är klockrent, jag använder en polares server till och från då spotify inte har alla metallicas låtar.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av xamber:

Instämmer subsonic är klockrent, jag använder en polares server till och från då spotify inte har alla metallicas låtar.

Disposable Heroes är den enda

Permalänk
Medlem

Åhh, Subsonic verkar ju åsåm. Visste inte att det fanns ngt i den stilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuTsaV:

Åhh, Subsonic verkar ju åsåm. Visste inte att det fanns ngt i den stilen.

Subsonic är svinbra. Det klarar även film.

Men gillar du det inte (av nån anledning) finns även http://owncloud.org/
Det är mer som molnlagring (tänk dropbox), fast på din egen server. Men det har inbyggd musikspelare också.

Visa signatur