Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSI Afterburner, större font?

Permalänk

MSI Afterburner, större font?

Kan man möjligtvis få dessa texterna att bli något enstaka snäpp större? Har ibland svårt att urskilja vad det står.

Det finns någon/några config-fil till MSI Afterburner, går det att ändra någonstans där måntro?

Permalänk
Medlem

Settings -> User Interface -> längst ned: Default MSI Afterburner skin - big edition

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Settings -> User Interface -> längst ned: Default MSI Afterburner skin - big edition

Då kan jag dock inte använda det MSI Afterburner-temat som jag har just nu (Visionary Radeon Blue by Nascasho Designs) och så blir texten inte så mycket större och det är fortfarande samma otydliga teckensnitt som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Då kan jag dock inte använda det MSI Afterburner-temat som jag har just nu (Visionary Radeon Blue by Nascasho Designs) och så blir texten inte så mycket större och det är fortfarande samma otydliga teckensnitt som används.

Har för mig font size styrs av det skin du använder så det går inte att ändra själv. Enda alternativet är nog att leta efter ett skin som är gjort med större font size som default.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Då kan jag dock inte använda det MSI Afterburner-temat som jag har just nu (Visionary Radeon Blue by Nascasho Designs) och så blir texten inte så mycket större och det är fortfarande samma otydliga teckensnitt som används.

då får du manuellt gå in i settings filen för det temat och ändra själv

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

då får du manuellt gå in i settings filen för det temat och ändra själv

Det går alltså att ändra både textstorleken och teckensnittet? Fast hur gör man det genom tema-filen som är en "USF"-fil? Att öppna den med "anteckningar" fungerar inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det går alltså att ändra både textstorleken och teckensnittet? Fast hur gör man det genom tema-filen som är en "USF"-fil? Att öppna den med "anteckningar" fungerar inte alls.

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=3316361&postcount=8

Vet inte hur aktuell den där guiden är numera, men du kan ju alltid prova.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL