hjälp att få lite kundskap innan mellandagsrean ( tv för spel)

Permalänk

hjälp att få lite kundskap innan mellandagsrean ( tv för spel)

hejhej alla sweclockare. jag är på marknaden för att köpa mig en tv för speciellt xbox 360 spelande. Då undar jag vad ska man kolla efter? då jag inte har satt mig in i tv teknik för fem öre mvh martin

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Det är nog bara du som kan avgöra vad du är ute efter, lite riktlinjer skulle underlätta.
Prisklass och storlek till exempel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk

det spelar ingen roll då jag är ute efter kundskap så jag kan köpa de jag vill ha senare sen. men inte under 42 tum och upp till 8 tusen

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Men lägg ner tid då. Ta reda på info, för och nackdelar, prisbild osv. Så ska du se att det blir mycket roligare att köpa en TV + att du verkligen vet vad du har.

Permalänk
Medlem

Du ska ha en tv som stödjer chroma 4:4:4 om du ska använda den med en konsol eller PC. Du vill helst ha en TV med ipspanel eftersom dessa är bättre på snabba rörelser. Ingen försäljare på TV-butiken kommer att fatta vad du pratar om, så du måste läsa på på internet först och sedan bestämma dig för en lämplig TV att titta på.

Permalänk
Medlem

det bästa tipset är faktiskt att läsa på själv så du vet vad det är du kollar på när du sen är i butiken. Är riktigt kul då faktiskt då en säljare kommer fram och undrar om han/hon kan hjälpa till och man ställer frågor som dem inte kan svara på och undrar om den har det och det men dem fattar inte vad det är för något man pratar om XD SKITKUL! Ägt hur många som helst på MediaMarket då jag köpt mindre datordelar/hårddiskar och många inte ens fattar prestanda skillnaden mellan USB 2.0 och USB 3.0 XD Så kunskap är roligt om man får använda den, vilket man får i en butik, då dem som jobbar där inte vet ett skit om produkterna dem säljer mer än det som står på beskrivningslappen (som du själv kan läsa, hoppas jag) Men viktigast är en teve med ips panel som han ovan skriver då de är bättre på snabba rörelser och därmed bättre i fps konsollspel etc...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

får man en finger visning i rekomenderade sidor med bra information så blir det lättare lära sig vilket är lite hela mening med tråden

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i