Taurus eSport eller Alienware x51 ?

Permalänk
Medlem

Taurus eSport eller Alienware x51 ?

Hej, är ute efter en mindre speldator och har tittat på Taurus eSport och Alienware x51, vilken är det bättre köpet?

Taurus eSport:

Core i5, 3570K 3.4 GHz, (Turbo upp till 3,8GHz)
GeForce GTX 660 Ti 2048 MB
128 GB, SSD Samsungs 830-serien
8 GB, 2x4096MB
7.6 kg

11 999:-
http://www.inet.se/produkt/1517093/taurus-esport-gtx-660ti-i5...

Alienware x51:

Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)
1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
8192MB (2x4GB)
1 TB – SATA II, 7 200 v/min
5.5 kg

11 390:-
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d00an...

Fördelar med eSport: SSD (har en oanvänd hemma som ev. skulle kunna användas i x51.an), mer grafikminne, ren design.

Nackdelar: Sämre processor?, större och tyngre, låter mer än x51.an ?

Fördelar med Alienware: Mindre, bättre cpu? fläktar designade för det mindre chassit vilket borde innebära lägre ljudnivå än eSport? något billigare.

Nackdelar: Löjlig design, sämre hårddisk, mindre grafikminne.

Jag kan inte bestämma mig, vilken hade ni köpt?

Permalänk
Medlem

Inets paket är överprisade... Datorn i min signatur kostar en tusing mindre och har både bättre processor och grafikkort + 2 Tb lagringsdisk och tangentbord och mus. Alienware = ett grafikkort som kostar 1000 kr mindre/sämre prestanda och ingen SSD jämfört med CDON:s paket. Betala inte mer än nödvändigt Annars kan du kolla Thor Einride på CDON, SSD + GTX 670 + Lagringsdisk + 23 tums skärm, tangentbord och mus för under 10 000 :-. Släng inte pengarna i sjön med något av de paketen, kolla runt lite

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret jag vet att det finns mer prisvärda paket, men vad som gör det dyrare är att jag vill ha en _mindre_ dator, inte ett midi/fulltower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrk:

Tack för det snabba svaret jag vet att det finns mer prisvärda paket, men vad som gör det dyrare är att jag vill ha en _mindre_ dator, inte ett midi/fulltower.

Ahhh, ok - du ska självklart köpa vad som passar dig - såg att du skrev "mindre speldator" i första posten nu, doh

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Om du kan borde du bygga en dator själv. Men om du ska välja mellan datorerna ovan skulle jag välja eSporten.

Permalänk
Medlem

De flesta av THOR datorerna verkar sitta i ett Arc mini dock