mus lagg/sporadiskt dör

Permalänk
Medlem

mus lagg/sporadiskt dör

Wow, jag har ett problem jag aldrig trodde jag skulle få!

Jag satt häromdagen och spelade, helt plötsligt så börjar min drivrutin till min DeathAdder 3.5G uppdatera sig. Så jag tänkte väll, jaha? Så jag lät den göra det och jag fortsatte spela, musen började lagga, tappa funktion, och dö. Så jag fick avbryta spelandet. När uppdateringen var klar så fick jag ett mysko problem.
Jag kunde inte använda vänsterklick för att öppna eller stänga fönster! Jag startade om datorn och avinstallerade min razer mjukvara. Problemet kvar står!
Jag bytte ut musen mot min Logitech MX Performace, då kunde jag klicka men muslagget fanns kvar. Jag installerade drivrutiner till musen, problemet är fortfarande kvar.
Jag formaterade datorn ( behövdes göras iaf ) PROBLEMET KVARSTÅR! Jag har googlat runt ett bra tag och microsoft support säger att det är en tredjeparts applikation som göra att det händer. Så jag följde deras guide för att stänga av program som inte behövdes. Det blev faktiskt lite bättre! Men problemet kvarstår fortfarande!

Jag kan beskriva problemet ungefär som när man drog en gammal trådlös mus över en dålig yta, tex en dålig matta. Då och då började musen hoppa och inte reagera på vissa ställen. Nu är min MX Performance 1 år gammal men optiken i den är fan inte fy skam, jag kan köra den på glasbord så den är det inget fel på.
Problemet kommer oftast om jag belastar datorn lite mer än bara idle i windows. Om jag startar ett spel tex WoW så gör sig problemet mer påtagligt. Om jag går in på en hemsida med mycket flash animeringar i form av tex reklam och liknande.
Dator prestandan är det inget fel på överhuvudtaget.

i5 2500k
Asus bräda Pro (whatever)
Radeon 6970
16gb 1600 Mhz minen

Uppskattar all hjälp jag kan få i ärendet!

Ps: Saknas något så skriv gärna det!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Kan det vara hårddisken som håller på att ge upp? Vad har du för diskar?

Permalänk
Medlem

2 st SSD och en mekanisk.

60gb Team Extreem (OS)
124gb Samsung (Spel)
2 TB Western Green (Lagring)

Tack för svaret

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4