Permalänk

Köpråd: Kostym Gaming!

Tjenare!

Nu är tanken att jag skall gå från stor burk till bärbar burk. Vi flyttar till en mindre lägenhet, och får samsas med ett och samma skrivbord, och då frugan redan har en Vaio så blir det helt enkelt så att jag får ta och skaffa en bärbar jag med.

Problemet är bara det här: Jag spelar datorspel, MEN, jag är också en normal människa med vänner, skall snart börja plugga på universitet och vill kunna sitta och plugga på cafeer och dylikt. Varför kan jag inte göra detta med en Alienware då? Nej, för jag vill inte sitta med ett rymdskepp i knät på föreläsningen. Ska jag jobba ser det inte vidare seriöst ut med en B52 bomber på skrvbordet.

Så det jag är ute efter är helt enkelt en gaming laptop:
Minst 15" (Gärna HD/FULL HD)
Ett grafikkort som klarar de senaste spelen (ex 650M och uppåt)
En processor med kräm (i5 eller uppåt)
8 gb ram (eller mer)
SSD eller möjlighet att sätta in egen SSD (har en Intel som skräpar)

Priset får gärna ligga mellan 5 och 12-13 tusen kronor.

Men framförallt så ska den se ut som en hederlig laptop. Gärna HP Envy eller Razer Blade stil på den, snygg, enkel design. Inga färgade luftutblås, lila knappar eller döskallar på baksidan.

Hade ni kunnat hjälpa mig i sökandet så skulle jag vara evigt tacksam!

Ps. Har kollat runt lite själv, och Razer Blade är för dyr i förhållande till prestanda, HP Envy går knappt att konfigurera så att den blir något att ha här i Sverige. Webhallen Config ser ut som en Chernobylklenod, likaså PC-Konsulten. ASUS GW serier och MSI GT serien ser ut som B52 bombers / racerbilar, så de faller också bort. Hade inte haft något mot en Mac, men som sagt så spelar jag, så det är uteslutet. Det närmsta jag kommit hittills är Lenovo Y500, men tyvärr har den röda flashiga detaljer överallt, faller bort!

Permalänk
Medlem

MSI brukar ha stilrena gaminglaptops, kan kolla upp nån efter jag har käkat

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

"men tyvärr har den röda flashiga detaljer överallt, faller bort!"
Det är ju bara tangenterna... tror inte du kan få en renare look med sådan prestanda.

Och om det ända som faller på macbook är operativsystemet går de ju att köra dualboot.

Tänk även på att ens tor gaminglaptop inte är så kul att släpa runt på i skolan

Permalänk
Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Du verkar ju ha bra koll på utbudet själv och ratat bort dem, det blir nog ingen cd.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...

Enkelt val!

Mvh

Edit: GT650M presterar ungefär 10% sämre än GTX660M, bara som riktmärke, dock har datorn två grafikkort i SLI.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

För de kraven är det bara att punga upp tyvärr.

Asus Zenbook: 15'' Ultrabook med Geforce 650m, kostar 16000 kr. Stora fördelar då vikt och batteritid är väldigt viktigt när du ska släpa runt på datorn hela dagar och det är tröttsamt att behöva sitta vid ett eluttag efter halva dagen.

ASUS N56VZ: Likvärdig prestanda och 6000 kr billigare. Priset är den enda fördelen, kommer dock utan SSD. Om du har tänkt att ha datorn i några år så hade jag verkligen grundat över om det är värt att spara 6000 kr.

Permalänk

http://www.pc-konsulten.se/

Bara att välja något i vettig prisklass där. Tjejen har en F-512B och den är stillren, hyfsat smidig och presterar bra. Vill du ha bättre grafik är det bara att gå upp till X segmentet istället. Du kommer inte få en mer prisvärd gaming dator från de andra sidorna om den inte ska se ut som ett rymdskepp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Webhallen, pc konsulten och min personliga favorit: OriginPC.com

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av InnerstadenGöteborg:

-Text-
Hade inte haft något mot en Mac, men som sagt så spelar jag, så det är uteslutet.

Som en person faktiskt sade tidigare i tråden så kan man köra dualboot på Apples datorer idag, det funkar 100% som att köra Windows (eller Linux om man vill det) på vilken annan dator som helst. Det starkaste alternativet för det är faktiskt Apples egna "Boot Camp" men det finns tredjepartstillverkare som gör hyfsat bra produkter de också.

Sen så skall det ju tilläggas att en hel del spel faktiskt går att spela native i Apples egna OS X (med den senaste versionen så droppades Mac från OS namnet, antagligen för att vara mer in-line med iOS.. men det är OT) givetvis är det ännu så länge inte alla spel, det bör alla veta redan. Men vad många glömmer bort att ta reda på är hur vidspritt det faktiskt är med support för OS X.

Permalänk
Skrivet av emahex:

"men tyvärr har den röda flashiga detaljer överallt, faller bort!"
Det är ju bara tangenterna... tror inte du kan få en renare look med sådan prestanda.

Och om det ända som faller på macbook är operativsystemet går de ju att köra dualboot.

Tänk även på att ens tor gaminglaptop inte är så kul att släpa runt på i skolan

Som jag förstått det är det också högtalarna som lyser, men annars är det den som ligger närmast ett köp just nu.

Skrivet av alex_farnstrom:

Den ser ut som ett jaktplan tyvärr.

Skrivet av RedSparowes:

Du verkar ju ha bra koll på utbudet själv och ratat bort dem, det blir nog ingen cd.

Skrivet av Pertanbus:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...

Enkelt val!

Mvh

Edit: GT650M presterar ungefär 10% sämre än GTX660M, bara som riktmärke, dock har datorn två grafikkort i SLI.

Jag ligger nära den.

Skrivet av rSon:

För de kraven är det bara att punga upp tyvärr.

Asus Zenbook: 15'' Ultrabook med Geforce 650m, kostar 16000 kr. Stora fördelar då vikt och batteritid är väldigt viktigt när du ska släpa runt på datorn hela dagar och det är tröttsamt att behöva sitta vid ett eluttag efter halva dagen.

ASUS N56VZ: Likvärdig prestanda och 6000 kr billigare. Priset är den enda fördelen, kommer dock utan SSD. Om du har tänkt att ha datorn i några år så hade jag verkligen grundat över om det är värt att spara 6000 kr.

Den första var lite dyr, den sista har jag faktiskt kollat på innan, ser intressant ut.

Skrivet av lanbonden:

http://www.pc-konsulten.se/

Bara att välja något i vettig prisklass där. Tjejen har en F-512B och den är stillren, hyfsat smidig och presterar bra. Vill du ha bättre grafik är det bara att gå upp till X segmentet istället. Du kommer inte få en mer prisvärd gaming dator från de andra sidorna om den inte ska se ut som ett rymdskepp

Byggde ihop en okej laptop på den plattformen, men jag undrar verkligen hur den ser ut i verkligheten (plattformen alltså, formen, materialet osv. Någon har inte några bilder som de kan dela med sig av?

Tack för alla svar, kom gärna med fler om ni hittar

svar på borttaget inlägg borttaget
Permalänk
Medlem

Hur menar du med att config/pc konsulten ser ut som en chernobyl kledon? Dom ser "kostym" ut, inget som sticker ut alls med dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av InnerstadenGöteborg:

Tjenare!

Nu är tanken att jag skall gå från stor burk till bärbar burk. Vi flyttar till en mindre lägenhet, och får samsas med ett och samma skrivbord, och då frugan redan har en Vaio så blir det helt enkelt så att jag får ta och skaffa en bärbar jag med.

Problemet är bara det här: Jag spelar datorspel, MEN, jag är också en normal människa med vänner, skall snart börja plugga på universitet och vill kunna sitta och plugga på cafeer och dylikt. Varför kan jag inte göra detta med en Alienware då? Nej, för jag vill inte sitta med ett rymdskepp i knät på föreläsningen. Ska jag jobba ser det inte vidare seriöst ut med en B52 bomber på skrvbordet.

Så det jag är ute efter är helt enkelt en gaming laptop:
Minst 15" (Gärna HD/FULL HD)
Ett grafikkort som klarar de senaste spelen (ex 650M och uppåt)
En processor med kräm (i5 eller uppåt)
8 gb ram (eller mer)
SSD eller möjlighet att sätta in egen SSD (har en Intel som skräpar)

Priset får gärna ligga mellan 5 och 12-13 tusen kronor.

Men framförallt så ska den se ut som en hederlig laptop. Gärna HP Envy eller Razer Blade stil på den, snygg, enkel design. Inga färgade luftutblås, lila knappar eller döskallar på baksidan.

Hade ni kunnat hjälpa mig i sökandet så skulle jag vara evigt tacksam!

Ps. Har kollat runt lite själv, och Razer Blade är för dyr i förhållande till prestanda, HP Envy går knappt att konfigurera så att den blir något att ha här i Sverige. Webhallen Config ser ut som en Chernobylklenod, likaså PC-Konsulten. ASUS GW serier och MSI GT serien ser ut som B52 bombers / racerbilar, så de faller också bort. Hade inte haft något mot en Mac, men som sagt så spelar jag, så det är uteslutet. Det närmsta jag kommit hittills är Lenovo Y500, men tyvärr har den röda flashiga detaljer överallt, faller bort!

Du kan ju annars stänga av de bakgrundsbelysta tangentbordet på Lenovon om du tycker det blir för mycket
Lenovon är ju helt klart de mest prisvärda alternativet vad gäller prestanda. Gt 650m sli har samma prestanda som gtx 670mx, gtx 670mx är några procent bättre än gtx 675m, hur mycket kostar laptops med ett gtx 675m? http://cdon.se/hemelektronik/17inch_msi_gt70_i7-3610qm_12gb_7... Lenovon kostar 9k om du är medlem.
8 tusen mer för samma prestanda (lite bättre tillochmed) och ändå är det rea på cdon datorn, det säger verkligen någonting i min bok

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Skrivet av Wully:

Hur menar du med att config/pc konsulten ser ut som en chernobyl kledon? Dom ser "kostym" ut, inget som sticker ut alls med dom

Som sagt har jag bara sett de små bilderna. Men självklart vill jag ju att laptopen ska vara snygg också, utöver prestanda. Tänk mer Macbook än gamla IBM.

Skrivet av Neroscar:

Du kan ju annars stänga av de bakgrundsbelysta tangentbordet på Lenovon om du tycker det blir för mycket
Lenovon är ju helt klart de mest prisvärda alternativet vad gäller prestanda. Gt 650m sli har samma prestanda som gtx 670mx, gtx 670mx är några procent bättre än gtx 675m, hur mycket kostar laptops med ett gtx 675m? http://cdon.se/hemelektronik/17inch_msi_gt70_i7-3610qm_12gb_7... Lenovon kostar 9k om du är medlem.
8 tusen mer för samma prestanda (lite bättre tillochmed) och ändå är det rea på cdon datorn, det säger verkligen någonting i min bok

Jag håller med dig, Lenovon verkar vara bäst hittills.

Skrivet av Ayrin:

Som en person faktiskt sade tidigare i tråden så kan man köra dualboot på Apples datorer idag, det funkar 100% som att köra Windows (eller Linux om man vill det) på vilken annan dator som helst. Det starkaste alternativet för det är faktiskt Apples egna "Boot Camp" men det finns tredjepartstillverkare som gör hyfsat bra produkter de också.

Sen så skall det ju tilläggas att en hel del spel faktiskt går att spela native i Apples egna OS X (med den senaste versionen så droppades Mac från OS namnet, antagligen för att vara mer in-line med iOS.. men det är OT) givetvis är det ännu så länge inte alla spel, det bör alla veta redan. Men vad många glömmer bort att ta reda på är hur vidspritt det faktiskt är med support för OS X.

Har ingen erfarenhet av dualboot personligen, men hur funkar det. Kan man spela "fullt ut" så att säga? Och tyvärr ligger Mac väldigt dåligt till i pris vs prestanda.

Skrivet av Curemylife:

Webhallen, pc konsulten och min personliga favorit: OriginPC.com

Origin PC såg intressant ut, men steg snabbt upp mot 2000 dollar.

Ligger närmast just nu ja

Permalänk
Avstängd

15" är ju bara idiotiskt om du ska plugga.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

15" är ju bara idiotiskt om du ska plugga.

Jag håller med. Jag kan säga av egen erfarenhet att det blir väldigt jobbigt i längden att kånka på en 15" laptop fram och tillbaka till universitetet.

Permalänk
Medlem

Tycker Lenovon ser sjukt bra ut, har själv en MSI jag köpte för nåt år sen med GT555 och den funkar rätt bra, GT650 i SLI lär ju rocka, och vad jag förstått så kan man swappa ut det extra graffekortet mot en extra hårddisk om du inte ska spela, till exempel när du ska till skolan.

Är ju även en 16GB SSD disk inbyggd som agerar cache, ungefär som i min Momentus XT disk, fast där är det bara 4GB... Det funkar faktiskt förvånansvärt bra.

Ni som tycker 15 tum är för stort, tja själv är jag 187cm lång och har händer som en gorilla så allt mindre är alldeles för litet, är väl upp till den som ska använda burken... är man 150 och har händer som en liten flicka så kan man säkert sitta på en 10 tummare en hel dag...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JasPlan:

Jag håller med. Jag kan säga av egen erfarenhet att det blir väldigt jobbigt i längden att kånka på en 15" laptop fram och tillbaka till universitetet.

Dagens ungdom jösses! släpa några kg dags att gå iväg till gym'et? om det är så jobbigt

Han ville gäjma lite och sitta på en 10-13 tums skärm och gäjma är väl lite drygt?
Finns en hel uppsjö med laptop's men du verkar ha rätt stora krav och ingen dator duger tycker att personerna här inne har försökt hjälpa dig så gott dom kan men du ratar typ alla förslag.

MSI snygga men kunde ta bort en del grejjer håller med. Asus's kvalite idag är verkligen inte bra Lenovo bra dator stilren m.m är väl den du ska titta på mest.

Jag personligen hade först en 15 tums laptop att spela på men tyckte det var bra litet så jag köpte mig en 17 tums Asus dator som var grymt bra tills den gav upp efter 1 år.
Men Webhallens Laptops verkar rätt schysta faktiskt bra ljudnivå m.m pc konsultens datorer verkar låta en hel del av vad jag har läst.
När Webhallen får in bättre paneler till deras laptops 120hz blir det ett givet köp där.

Så med andra ord Webhallens datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av InnerstadenGöteborg:

Har ingen erfarenhet av dualboot personligen, men hur funkar det. Kan man spela "fullt ut" så att säga? Och tyvärr ligger Mac väldigt dåligt till i pris vs prestanda.

Pris mot prestanda är det stora problemet om man tittar åt Apple hållet, vilket är synd då deras produkter är väldigt tåliga (enligt min erfarenhet).

Dual boot i en Mac funkar (lättast beskrivet) så att om du startar datorn normalt kommer du till det OSet du använder mest (konfigureras med ca 3 vänsterklick i systeminställningarna i ett alternativ som enkelt heter just "Boot Disk") och vill du använda det andra OSet du har installerat så håller du in Alt under uppstart (oftast rekommenderat att hålla in innan man faktiskt startar datorn då nyare datorer kommer förbi EFI:t väldigt snabbt både med och utan SSD) väljer den Boot Disk du vill använda från ett enkelt och argumenterbart snyggt (jag tycker inte, man andra tycker då att det är snyggt) UI, sen startar datorn som vanligt i det OSet istället.

Skillnaden när man väl är i Windows från andra tillverkares datorer är att Alt-knappen och "System"-knappen har bytt plats ("System"-knapp = "Windows"-tangenten) men det är den största skillnaden. Apple har utvecklat drivrutiner när man vill göra det här så man installerar bara dessa också kan man använda t.ex. de snabbfunktioner som finns på tangentbordet (höja/sänka volym, pausa nästa/bakåt i iTunes/annan mediaspelare funkar jättebra med VLC).

Det är lite så det funkar, kan svara mer om du vill.

Permalänk
Skrivet av InnerstadenGöteborg:

Byggde ihop en okej laptop på den plattformen, men jag undrar verkligen hur den ser ut i verkligheten (plattformen alltså, formen, materialet osv. Någon har inte några bilder som de kan dela med sig av?

Tack för alla svar, kom gärna med fler om ni hittar

Har inga egna bilder på den just nu men finns en mini recension här på en av modellerna och säkert flera till om du söker lite.
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Dagens ungdom jösses! släpa några kg dags att gå iväg till gym'et? om det är så jobbigt

Han ville gäjma lite och sitta på en 10-13 tums skärm och gäjma är väl lite drygt?
Finns en hel uppsjö med laptop's men du verkar ha rätt stora krav och ingen dator duger tycker att personerna här inne har försökt hjälpa dig så gott dom kan men du ratar typ alla förslag.

MSI snygga men kunde ta bort en del grejjer håller med. Asus's kvalite idag är verkligen inte bra Lenovo bra dator stilren m.m är väl den du ska titta på mest.

Jag personligen hade först en 15 tums laptop att spela på men tyckte det var bra litet så jag köpte mig en 17 tums Asus dator som var grymt bra tills den gav upp efter 1 år.
Men Webhallens Laptops verkar rätt schysta faktiskt bra ljudnivå m.m pc konsultens datorer verkar låta en hel del av vad jag har läst.
När Webhallen får in bättre paneler till deras laptops 120hz blir det ett givet köp där.

Så med andra ord Webhallens datorer

Jag vet att jag har höga krav, men jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få. Tror att PCK och WH bygger på samma grund. Tror ni det finns någon möjlighet att gå o pilla på en sådan på WH här i Göteborg? Annars får det väl bli Lenovon, så får jag leva med lite röda ränder o skit!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nimrood:

Tycker Lenovon ser sjukt bra ut, har själv en MSI jag köpte för nåt år sen med GT555 och den funkar rätt bra, GT650 i SLI lär ju rocka, och vad jag förstått så kan man swappa ut det extra graffekortet mot en extra hårddisk om du inte ska spela, till exempel när du ska till skolan.

Är ju även en 16GB SSD disk inbyggd som agerar cache, ungefär som i min Momentus XT disk, fast där är det bara 4GB... Det funkar faktiskt förvånansvärt bra.

Ni som tycker 15 tum är för stort, tja själv är jag 187cm lång och har händer som en gorilla så allt mindre är alldeles för litet, är väl upp till den som ska använda burken... är man 150 och har händer som en liten flicka så kan man säkert sitta på en 10 tummare en hel dag...

Jag är 186, stora händer och välbyggd, kör på en MBA 13", skulle inte kunna tänka mig en tung otymplig 15"are, men det är väl bara jag då. Tangentbordet på denna är f.ö standard-strolek, alltså inte mindre än på en 15"are.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

sony vaio s13 med 640m LE kan ju vara något kanske, kan fås med i7 och sen ere bara bara flasha om bios på gpun till 650m, 1.6kg väger den.

har själv beställt en lenovo Z500, stilren, i7QM och 645m 15" 2.2kg för under 8k

lycka till!

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk

http://www.ggsdata.se/php/showproduct.php?art_id=13435

Sambon har en sådan, inte varit några problem med den och inga lampor och annan crap. Samt att den ser ut att uppfylla alla dina krav. Otroligt trevligt bemötande från GGSData, och som bonus för vårt hushåll så levereras det utan Windows

Finns flera prisnivåer på den, men har inte sett ngt om att man kan välja själv ala PC konsulten.

Permalänk
Medlem

Lenovo Y500 helt klart.

Skrivet av bonji:

sony vaio s13 med 640m LE kan ju vara något kanske, kan fås med i7 och sen ere bara bara flasha om bios på gpun till 650m, 1.6kg väger den.

har själv beställt en lenovo Z500, stilren, i7QM och 645m 15" 2.2kg för under 8k

lycka till!

Med engelsk t-bord då förstår jag?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som var off-topic och inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem

Clevo, HP Elitebook, Dell Precision, Lenovo (de allra flesta modeller, ex. Y500 eller w530 etc.), Macbook Pro, Samsung NP700Z7C - det är väl ungefär däråt jag tittar. Jag är nämligen också ute efter mer stilren design, mindre bling-bling.

Jag gillar priset på Y500, men ogillar den röda färgen.
Jag gillar utseendet på Elitebook, Precision, Macbook Pro, men ogillar priset.
Clevo och Samsung är någonstans där mittemellan, gillar både pris och utseende.

Egentligen skulle jag nog råda dig att titta på Y500 eller P150EM först och främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Lenovo Y500 helt klart.

Med engelsk t-bord då förstår jag?

?

vaio'n har nordisk layout och på lenovon jag beställde står det Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk)

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd