Recension av X-768B (Clevo P170EM)

Permalänk
Medlem

Recension av X-768B (Clevo P170EM)

Hej! Nu har datorn äntligen kommit

Min konfiguration:

X-768B
1 x X-768B - Chassi & Grundkomponenter
Skärm
1 x Standard, 1920x1080 matt, 60% NTSC
Pixelgaranti
1 x Normal pixelgaranti/branschstandard
Processor
1 x I7 3610QM | 2,3-3,3 GHz 6 MB, 45 W
RAM
1 x 8 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz (2x4 GB)
Grafikkort
1 x AMD Radeon 7970M 2 GB GDDR5
Lagring 1
1 x Plextor M3 Pro 128 GB SSD
Lagring 2
1 x 750 GB, 7200 RPM, 16 MB
Optisk enhet
1 x DVD-brännare
Operativsystem
1 x Windows 7 Home Premium 64-bitar
Språk för operativsystem
1 x Svenska
Språk för tangentbord
1 x Svenska
Trådlöst nätverk
1 x Intel Centrino Advanced 6235 - trådlöst & blåtand
Kylpasta (För lägre temperatur och tystare dator)
1 x IC Diamond 7

Pc-konsulten: 10/10
Mycket bra service måste jag säga. Inga probem alls. Villig att svara på frågor och hjälpa till hela tiden, inte så mycket mer att säga. Det är såhär man vill att ett företag ska vara.

Byggkvalité: 9/10
Mycket snygg design! Den ser inte ut som ett rymdskepp. Mycket stabil, det mesta är gjort i metall. Det är stor skillnad om jag jämför mot min gamla laptop (MSI GX740). Den var mycket mer plastig. Vet inte hur man ska beskriva det, ni måste känna på den själv. Touchpaden är också i metall vilket är bra (hatar plast). Den är också ganska tung men det gör mig inget då när jag ska flytta på den så stoppar jag ner den i min ryggsäck. Eladaptern är också stor vilket kan ses som ett litet minus. Datorn är också upphöjd en aning där bak så att luft ska kunna strömma ut fritt.

Tangentbord: 10/10
Riktigt bra tangentbord. Det är skönt att skriva på och det känns exklusivt. Bakgrundsbelysningen är toppen och man kan välja mellan 8 färger. Man kan också dela upp tangentbordet över 3 områden där man kan ha olika färger. Dock är touchpaden värdelös. Den reagerar inte alls lika bra som på min förra laptop. Men det gör mig inte så mycket då jag använder mus för det mesta ändå. Den är dock multi-touch, så man kan använda två fingrar för att scrolla osv.

Ljudkvalité: 8/10
Ljudet är helt okej. Inget hemmabio-system direkt men det hade jag inte förväntat mig. Har inte testat ljudet på någon djupare nivå så jag får lämna det löst.

Display: 10/10
Detta är första gången jag har en matt skärm. Färgerna är helt underbara! Jag kommer aldrig gå tillbaka till blanka skärmar något mer efter denna upplevelse måste jag säga.

Batteri: ?/10
Har inte testat batteriet än utan har haft sladden i hela tiden, men jag antar att det inte är något att hänga i julgranen. Jag kommer aldrig köra datorn med endast batteriet, men uppskattar att batteritiden varierar mellan 2-4 timmar beroende på vad man gör.

Kylning och fläkljud: 10/10
Jag har inte testat battlefield 3 eller något tungt spel än utan bara diablo 3 och league of legends. Fläktarna låter inte alls lika högt som min förra än så länge och temperaturen har inte varit över 70 grader. Kylpastan och fläktarna gör sitt jobb.

Prestanda: 10/10
Har inte stött på ett enda problem än så länge. 7970m krossar spelen än så länge (har dock inte provat något av de tyngre än, som jag tidigare skrev). Drivrutinerna för 7970m är inte optimala än, så det lär bara bli bättre och bättre. Jag gjorde ett 3dMark11 test och fick P5812. Jag körde även AS SSD och fick detta resultat

SSD'n är väldigt snabb, startar upp windows på under 20 sekunder!

Slutsats: 9,6/10
Jag har aldrig varit mer nöjd övern ett laptop-köp som idag. Ni som är ute efter en laptop som klarar tunga saker prestandamässigt och inte vill ha ett blinkande rymdskepp hemma så rekommenderar jag denna modell starkt. Det finns också en mindre modell (P150EM) med 15" skärm om ni tycker 17" är för stort.

Jag har tagit några bilder med mobilen också som jag laddar upp lite senare så håll utkik i framtiden

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, kommer själv att köpa deras F-512B senare i sommar!

Permalänk
Medlem

Skönt att du blev nöjd
Posta jätte gärna lite bilder på typ hur den ser ut i profil med locket uppe, från sidorna och när den är stängd osv. Så man får lite bättre överblick på hur den ser ut.
Hade den bara varit typ 1 kilo lättare lite tunnare samt med typ 7 timmars batteri tid vid vanligt surfande/film tittande samt haft en bra trackpad så hade den varit ett självklart köp. Men man kan ju inte få allt här i livet

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

Intressant läsning. Skulle också ha slagit till om jag inte redan hade en bra laptop (samma som din förra, msi gx740) vilket jag fortfarande är nöjd med.

Permalänk
Medlem

Instämmer, intressant läsning. Sitter i köparsitsen där jag tänkte ersätta en gammal laptop med just denna modell från PC-konsulten alternativt Fragbook med Nvidia 680M från Deviltech.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Jag skulle gärna se resultat på 3dmark vantage i standardläge.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut, synd bara att man inte har pengar till något sånt. Men i för sig så klarar jag mig på den laptop jag har just nu även om det inte är något att skryta om just.
Gärna lite fler bilder om du kan ta, alltid roligt att kolla på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Instämmer med "Pc-konsulten: 10/10". Haft lite problem med installation av drivrutinerna till 7970m och tangentbordsbelysningen men de svarar snabbt och verkar ha supporten öppen en bit in på kvällen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Fick även jag min dator i förrgår.
x-256B.

Kommer inte göra någon recension då du har gjort en så bra här, och mina specs är så gott som samma fast 15,6 samt att jag ej har dvd (två hdd istället).

All heder till PC-konsultens kundtjänst. Har aldrig varit med om liknande hastighet, vänlighet samt samarbetsvillighet.
Några gratis uppgraderingar fick jag då jag är en jobbig kund som tjatar om förseningar från dag 1 (beställde för länge sedan..).
Tror även att de slängde in en större andra hdd utan att jag bad om det (fick 750 ist för 500gb).

Utseendet är helt underbart. Helsvart, avskalad, några få klistermärken.
Inga skitprogram överhuvudtaget. Allt fungerade från start.
Spel jag testa är inte så krävande än så länge. Enbart WoW samt Skyrim. Allt på max och inga som helst problem än så länge.
Bra tangentbord, liten 'enter'knapp för de som stör sig på det (inte jag dock). Känns väldigt stabilt annars.
Ingen värme på datorn, hyffsat lugna fläktar, knappt något ljud alls vid vardagligt bruk.
Jag är själv, pga okunskap, lite förvirrad angående just växlingen mellan inbyggda grafikkortet samt 7970m. Inte säker på vad som gäller där, får läsa på först. Men det ger självklart inget minus.

Ljudkort är bra - mina hörlurar råkade gå sönder i precis samma stund som datorn kom så trodde något var skit då ena hörluren inte fungerade. Men sprang och köpte ett nytt och då fungerade allt som det ska. Har ej testat mick ännu.

Jag rekommenderar hittills alla som har funderingar på att handla från PC-konsulten att inte tveka.
Absolut bästa valet jag gjort på senare tid.

Allt gott,

pj

PS. Fick även en påse godisbilar...DS.

Permalänk
Medlem

blir jäkligt sugen själv på en x-768b kommer nog själv att vänta in 680m då jag spelar mkt bf3.

blir lite fundersam över när du skriver att touchpaden är värdelös på vilket vis då? va tycker ni andra som har datorn?

sen funderar jag över kylningen vart den tar luft ifrån? jag har inte min dator på ett skrivbord utan den är ligger oftast på divanen på soffan eller så har jag den i knät när jag spelar funkar utmärkt på min g73 men inte lika bra på alla datorer.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Har någon försökt sig på lite överklockning av grafikkortet än? Eftersom 5870m (som jag har) överklockar duktigt och stationära modellen av 7970 (som jag också har) överklockar grymt bra så kan man ju troligen hämta ut en hel del mer prestanda ur 7970m också.

Skrivet av eXeem:

blir jäkligt sugen själv på en x-768b kommer nog själv att vänta in 680m då jag spelar mkt bf3.

blir lite fundersam över när du skriver att touchpaden är värdelös på vilket vis då? va tycker ni andra som har datorn?

sen funderar jag över kylningen vart den tar luft ifrån? jag har inte min dator på ett skrivbord utan den är ligger oftast på divanen på soffan eller så har jag den i knät när jag spelar funkar utmärkt på min g73 men inte lika bra på alla datorer.

Att ha en laptop på en mjuk yta är ibland det dummaste man kan göra (ursäkta språket). Det medför i bästa fall att datorns prestanda i det långa loppet degraderas av konstant hög värme och täpps igen av damm. I värsta fall så är det en livsfarlig brandfara. Vad gäller att ha en laptop i knät så är inte det heller en bra idé, speciellt med en högprestanda dator som producerar en hel del värme. I längden så kan du få "toasted skin syndrome" eller att dina yngel simmar i cirklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Att ha en laptop på en mjuk yta är ibland det dummaste man kan göra (ursäkta språket). Det medför i bästa fall att datorns prestanda i det långa loppet degraderas av konstant hög värme och täpps igen av damm. I värsta fall så är det en livsfarlig brandfara. Vad gäller att ha en laptop i knät så är inte det heller en bra idé, speciellt med en högprestanda dator som producerar en hel del värme. I längden så kan du få "toasted skin syndrome" eller att dina yngel simmar i cirklar.

funkar då utan problem på min g73a tror den tar den mesta kylluften upp ifrån den går svalt hela tiden fast man spelar. Asus snackade ganska stort om det när den lanserades just att många vill ha datorn i knät när dom spelar och att det inte är något problem med deras då nya kylarlösning. nu efter lite mer än 2 år så funkar det ännu super.
ett alternativ annars är väll att köpa en såndär laptop knä platta, har en vän som köpte en sån från ikea tror jag.

Det du sa om att fortplantnings organen kan ta skada kan nog ändå vara tänkvärt blir nog en del skadlig strålning i dom regionerna skulle jag tro.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Om jag var du skulle jag slå till nu med ett 7970m-kort. Enligt notebookcheck så får 7970m mer fps på ultra än 680m. Sen är 7970m ca 2000kr billigare också

Kul med så många svar till tråden! Ska försöka göra lite fler benchmarks och ta lite fler bilder som önskas.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Om jag var du skulle jag slå till nu med ett 7970m-kort. Enligt notebookcheck så får 7970m mer fps på ultra än 680m. Sen är 7970m ca 2000kr billigare också

Kul med så många svar till tråden! Ska försöka göra lite fler benchmarks och ta lite fler bilder som önskas.

Ska troligen köpa denna dator i vinter och jag undrar vilket fps du får om du spelar BF3? Samt vilka temperaturer? Låter datorn extremt mycket?

Eller kommer det komma en ny modell? Så ingen idé att köpa denna då?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Ska troligen köpa denna dator i vinter och jag undrar vilket fps du får om du spelar BF3? Samt vilka temperaturer? Låter datorn extremt mycket?

Jag får ca 50-60 fps med ultra, dock ställer jag ner shadows och kantutjämning (vad det nu heter) Jag föredrar klart high med shadows av samt alla detaljer som ger bloom och kantutjämning, då är det stadigt 60 fps >>OM<< drivrutinerna kör som de ska. Ofta strular det och man sitter och fiser mellan 20-30 fps på low. Det är ett problem med enduro, gpu kör nästan aldrig fullt ut. Bör komma drivrutiner snart för att fixa detta *håller tummarna* Fast man vet aldrig med AMD...

Ska komma modeller från Clevo med dubbla gpu, priset lär vara därefter. Ska komma i sensommaren / höst vad jag hört.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Bara lite nyfiken på vad metallen sitter, är det på locket eller på handledsstödet och är det äkta metall och inte bara plast finish ?

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Jag får ca 50-60 fps med ultra, dock ställer jag ner shadows och kantutjämning (vad det nu heter) Jag föredrar klart high med shadows av samt alla detaljer som ger bloom och kantutjämning, då är det stadigt 60 fps >>OM<< drivrutinerna kör som de ska. Ofta strular det och man sitter och fiser mellan 20-30 fps på low. Det är ett problem med enduro, gpu kör nästan aldrig fullt ut. Bör komma drivrutiner snart för att fixa detta *håller tummarna* Fast man vet aldrig med AMD...

Ska komma modeller från Clevo med dubbla gpu, priset lär vara därefter. Ska komma i sensommaren / höst vad jag hört.

okej, är det här på caspian border du har testat detta?

Vad ligger du cpu i load på en 64 server. Samt vilka temperaturer?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

okej, är det här på caspian border du har testat detta?

Vad ligger du cpu i load på en 64 server. Samt vilka temperaturer?

Kört de flesta banor från BF3 + karkand, dock inte CQ, 32 och 64 spelare. Cpu load kollade jag inte direkt, beror på server men gick inte till 100%. GPU load ligger som bäst på 90%, då flyter allt som smör men sen hoppar det upp och ner till så lågt som 20%. Allt som oftast ligger det på ca 60%, det går att spela men det är lite av en besvikelse (AMD ftw...) Temperaturer då låg på ca 77 - 83 grader för gpu. När tempen kommer till 83 går sista steget i fläkten in och drar ner den till 80-81 sen åker den upp igen. Nu har jag modifierat kylningen lite och provade BF3 snabbt innan jag formaterade, kom då max upp i 79 grader vilket är klart godkänt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Kört de flesta banor från BF3 + karkand, dock inte CQ, 32 och 64 spelare. Cpu load kollade jag inte direkt, beror på server men gick inte till 100%. GPU load ligger som bäst på 90%, då flyter allt som smör men sen hoppar det upp och ner till så lågt som 20%. Allt som oftast ligger det på ca 60%, det går att spela men det är lite av en besvikelse (AMD ftw...) Temperaturer då låg på ca 77 - 83 grader för gpu. När tempen kommer till 83 går sista steget i fläkten in och drar ner den till 80-81 sen åker den upp igen. Nu har jag modifierat kylningen lite och provade BF3 snabbt innan jag formaterade, kom då max upp i 79 grader vilket är klart godkänt.

Okej,är dem så illa verkligen? Får hoppas dem fixar det tills vinter! Men är det onödigt att jag kommer denna dator då? Eller kommer det komma en ny modell kort efter i vinter eller april? Vill ju inte köpa en dator för 15k sedan så kommer det ut en ny...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej,är dem så illa verkligen? Får hoppas dem fixar det tills vinter! Men är det onödigt att jag kommer denna dator då? Eller kommer det komma en ny modell kort efter i vinter eller april? Vill ju inte köpa en dator för 15k sedan så kommer det ut en ny...

Det fungerar helt okej och drivrutiner lär dyka upp förr eller senare, borde vara löst till vinter. Mailat med pc-konsulten och de sa att de skulle få in xfire/sli modeller i sensommaren. Även om du konfigurerar med 1 kort för att kanske lägga till ett senare så lär priset vara en del högre. Maila och kolla med dom support@pc-konsulten.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är inne på att köpa 15,6" (x-256B).

Låter som om att frillan skulle ha stenkoll på nya modellsläpp etc när du skriver filipcombat, tror inte så är fallet eller? Dessutom så är dessa modeller ganska nya med ny hw så att förvänta dig ytterligare nya modeller redan nu är lite väl, vad är det du vill ha?

Här har du nog en video på vad de kanske tar in.. frågan är den är intressant snacka om släpbar, http://www.youtube.com/watch?v=1e9hf6iSnGg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Jag är inne på att köpa 15,6" (x-256B).

Låter som om att frillan skulle ha stenkoll på nya modellsläpp etc när du skriver filipcombat, tror inte så är fallet eller? Dessutom så är dessa modeller ganska nya med ny hw så att förvänta dig ytterligare nya modeller redan nu är lite väl, vad är det du vill ha?

Här har du nog en video på vad de kanske tar in.. frågan är den är intressant snacka om släpbar, http://www.youtube.com/watch?v=1e9hf6iSnGg

Hehe, nja stenkoll vet jag inte, men de uppgifter jag fått via mail är de jag förmedlar vidare.

Clevo går att utrusta med bästa ivy cpu som finns till bärbara just nu, i7 3920xm, lär komma en 3940xm men det är bara uppskruvade frekvenser (920xm byttes ut mot 940xm, 2920xm byttes ut mot 2940xm) så trenden talar för att 3940xm kommer.

På gpu delen tror jag inte det kommer komma något relevant så som 7990m eller 690m då de redan pushar de mobila korten till vad de klarar samtidigt som de håller sig inom en rimlig watt. Skulle i så fall vara nVidia som släpper 690m eftersom 680m har lägre watt och fortfarande lite spelrum upp till gränsen för vad de anser rimligt till en laptop. Tror dock inte det kommer eftersom nVidia redan tar premiumpriser på 680m samt att marknaden för mobila grafikkort är försummande liten i de högre klasserna.

Det positiva med 7970m är att det överklockar väldigt bra utan att man pillar på volten. 680m är inte lika lämpat för detta men om man pillar med volten kan man få riktigt fina klockfrekvenser, dock blir kylningen snabbt ett problem. 7970m från Clevo har 820/1200 som stock och de flesta klarar av 1000/1500, jag kör själv på det när jag spelar tyngre spel då det väger upp något för den låga gpu användningen. Prestandan blir då en bra bit över gtx580 som är ett mycket kompetent kort. Ny kylpasta och modifierat kylning så håller sig kortet på 86 grader i Kombuster och 80-83 i spel, utan OC runt 79-80 men då går fläkten på 5/6 vilket är trevligare för öronen.

Clevo har inte riktigt tänk genom undersidan av datorn, hålen för luftintagen är på tok för små och bidrar till högre frekvenser. Tar jag av undersidan med OC sjunker temperaturen generellt med ett par grader. Lägger man då till en kylplatta med aktiva fläktar som blåser in luft i cpu och gpu fläkten kan man få ner temperaturen några grader till. Spelrummet för ännu mer OC finns alltså där, det är bara en fråga om hur villig man är att modifiera. Skära ut större hål till insugen är lätt gjort och sen täcka med en mesh. Finns även undersidor att köpa (sett några på eBay) som man kan köpa och modifiera om man inte vill göra det på sin egen och slipper eventuellt krånger vid garanti (vet inte hur petiga dom är med detta)

Sen är dessa datorer lite mer åt det släpbara hållet men de är inte så otympliga som folk får de att framstå. 15.6" väger ca 3.1kg och strömadaptern väger runt 1kg, en ordentlig ryggsäck så är det nemas problemas, även den tanigaste spolingen borde med lätthet klara av att bära 7-8kg på ryggen (tänk dator, strömadapter, mus och lite annat) 17.3" väger ca 4kg och är klart större men som sagt, så länge man inte är gjord av tändstickor är det inga problem.
Det är trots allt en avvägning man själv för göra, lätt dator med dålig prestanda, eller en tyngre men bättre prestanda.

Långt inlägg... semestertider på jobbet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Har inte testat bf3 än men kolla på noteboockcheck.com, där finns fpsen som man får i de flesta spel med 7970m. Datorn låter inte alls mycket

Skrivet av cokeman 1337:

Bara lite nyfiken på vad metallen sitter, är det på locket eller på handledsstödet och är det äkta metall och inte bara plast finish ?

Locket är i metall. Det ända som är i blast är till vänster och höger om tangentbordet och den är väldigt hård och matt. Man skulle kunna tro att det också är metall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en X-256 i våras och är supernöjd med den. Nu går den att uppgradera från 6990M till 7970 eller 680M. Men jag beställde en X-128B istället, men det har tagit lite tid, beställde den 14 juli och fortfarande inga spår efter den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av steberg:

Köpte en X-256 i våras och är supernöjd med den. Nu går den att uppgradera från 6990M till 7970 eller 680M. Men jag beställde en X-128B istället, men det har tagit lite tid, beställde den 14 juli och fortfarande inga spår efter den...

Det var konsigt. De har väl dem i lager? Jag skulle kontaktat deras support.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Har inte testat bf3 än men kolla på noteboockcheck.com, där finns fpsen som man får i de flesta spel med 7970m. Datorn låter inte alls mycket
.

Litar inte för 5 öre på dem. Tror inte datorn klarar 35 fps på caspian border med 64 players...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Litar inte för 5 öre på dem. Tror inte datorn klarar 35 fps på caspian border med 64 players...

Datorn är ett monster, allt annat är en underdrift. Flera här äger en så dom kan ju testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Det var konsigt. De har väl dem i lager? Jag skulle kontaktat deras support.

Supporten tog kontakt med mig idag efter mitt inlägg här och gav mig KollID, äntligen är datorn på väg!

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Datorn är ett monster, allt annat är en underdrift. Flera här äger en så dom kan ju testa.

Ja, ingen snack om saken att det inte är ett monster Men lixsom har varit med om att notebookcheck inte har varit så rätt ibland

Funderar själv på att antingen köpa mig en intel haswell(Stationär) i april/maj eller uppgradera till 7970m och någon I7 i min laptop

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Du kan också kolla vad andra har fått för fps på forum.notebookreview.com om du inte litar(?) på notebookcheck.

Visa signatur