Permalänk
Medlem

Spelbar?

Hej på er!!

Då var det dags att uppdatera burken men som många andra så behöver jag en sista "välsignelse" från er (har inte datapillat på många år nu....)
Jag har resten av prylarna såsom chassi, nätagg, dvd, lagringsdisk etc, det som skall införskaffas är bara nytt:
-Moderkort http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/moderkort/intel-socket-1155/gigabyte-ga-b75m-d3h/179474.7081/
-Processor http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/intel-socket-1155/intel-corei5-3570k/179431.7073/
-Ram http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3/crucial-ballistixsport16gbddr3kit/179825.7060/
-Grafikkort http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/gigabyte-gtx6602gbpci-e/180798.7063/
-SSD disk http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/hrddisk/ssd-/samsung-250gb840basic/179370.7072/
Jag behöver er hjälp för att förstå om ovanstående prylar funkar tillsammans så man inte gjort val som är helt uppåt väggarna!! Tanken är att det skall bli en bra speldator för BF3 etc men jag har inte för avsikt att överklocka eller något sånt.

Tack så supermycket om det finns någon schysst som vill kolla på det!!

/Jonny

Permalänk
Medlem

Hade valt ett Z77 modekort bara annars ser det väl okej ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av JPS:

Ser bra ut.
Vet i faaaanken om du kan maxa BF3 med den datorn och bibehålla över 60 FPS, 660 är väl preeeecis i så fall. men kör i vind!
Skulle rekommendera ett Z77 moderkort dock.

Och du.. Glöm inte vad katten säger på min Forumbild

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken!!

Skulle ni rekommendera något annat grafikkort? det är ok att öka i pris med ca 300 kr

kylare...... ska det också med!! skämt åsido, hade helt missat det, tack för att du såg det. Tog för givet att det kom med något bundlat med processorn som kanske inte är jordens bästa men ändå funkar när man inte skall klocka?

Jag ger mig ut för att kolla Z77 moderkort istället, men blir lite nyfiken varför (är totalt nob på detta!!)?

Permalänk
Skrivet av JPS:

Tack för feedbacken!!

kylare...... ska det också med!! skämt åsido, hade helt missat det, tack för att du såg det. Tog för givet att det kom med något bundlat med processorn som kanske inte är jordens bästa men ändå funkar när man inte skall klocka?

Om jag ska fatta mig kort angående stock-kylaren (dvs den som medföljer processorn) så brukar de vara -->
1) högljudda
2) varma

Men svaret på din fråga om de funkar ifall du inte överklockar så är det ett JA.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JPS:

Tack för feedbacken!!

Skulle ni rekommendera något annat grafikkort? det är ok att öka i pris med ca 300 kr

kylare...... ska det också med!! skämt åsido, hade helt missat det, tack för att du såg det. Tog för givet att det kom med något bundlat med processorn som kanske inte är jordens bästa men ändå funkar när man inte skall klocka?

Jag ger mig ut för att kolla Z77 moderkort istället, men blir lite nyfiken varför (är totalt nob på detta!!)?

Kylaren som följer med fungerar om du inte klockar

Du har valt en 3570k processor, upplåst för överklockning, medans ditt moderkort inte låter dig göra det. Därför bör du välja ett Z77

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack igen för alla svar!

Uppskattar era synpunkter och håller med om kylningen. Dock är mina förutsättningar så att jag inte kommer sova jämte datorn och inte heller överklocka så tänkte jag testa om det funkar bra ändå i början med originalkylning.

Inga förslag på grafikort?

/J

Permalänk
Skrivet av JPS:

Tack igen för alla svar!

Uppskattar era synpunkter och håller med om kylningen. Dock är mina förutsättningar så att jag inte kommer sova jämte datorn och inte heller överklocka så tänkte jag testa om det funkar bra ändå i början med originalkylning.

Inga förslag på grafikort?

/J

Skulle rekommendera att kliva upp ett steg eller två, grafikkortsmässigt. 660Ti/670, finms ju AMD också, är smaksak. Men iaf 670 presterar bättre än amds likvärdiga i bf3. AMD: 7950/7970

Skrivet från mobil så kan se lite tokigt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ok, har ändrat till ett EVGA GeForce GTX 660Ti för 2390:- istället.

Är stickorna rätt till det moderkortet jag valt?
Då blir det väl bara att springa till netonnet imorgon så att helgen är räddad!!

/J

Permalänk
Medlem

Det finns egentligen bara fördelar med en annan processorkylare än den som ingår. Den som ingår är ofta högljudd och kyler sisodär medans en lite dyrare bättre kylare kan gå knäpptyst, och kyla mycket bättre. Ska du överklocka är det A och O att ha en bra processorkylare.

Visa signatur