Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk
Medlem

Stunts till PC från 1990, intromusik såväl som huvudmenyn!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Might & Magic VI hade grymt skön musik:
http://www.youtube.com/watch?v=U25j-lw-Lho&list=PLBD90010CC75...

Musiken till Unreal Tournament '99 var grymt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=tDHxiDA1Y6s

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Bastion så klart

Men det finns mycket bra musik beroende på vad man letar efter. mer klassiska stycken som de i 8bit eran, och liknande snes, mega drive osv sen spel som AoE har en del nostalgi för mig och tycker ju då att de är bra men nu på senare tid har det kommit mycket bra musik.
Som exempel Journey har nominerats för sin musik men även Bastion har fantastisk musik men main stream har ju även Mass Effect som är ok.

Men som sagt min personliga favorit är

Bastion, Setting Sail Coming Home med Darren Korb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Starcraft

Min absoluta favorit spelmusik någonsin är Starcraft terran theme

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

BF1942 musiken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Min favoritspelmusiklista som jag skrev för på ett engelskt forum några veckor sedan. Några låtar saknas dock, speciellt från 80-talet.

1983
Spyhunter (0:20)

1984
Summer games - National Anthems! (linking to the 1985 sequel here, but they sound pretty much the same)

1985
Commando - Main Theme

1986
Defender of the Crown - Title Theme
Rambo - Theme song (starts at 0:20, the morse code are the names of the 3 devs)

1987
The Last Ninja - Level 1 (doesn't really start until 1:05 and then only gets better and better!)
Skate or Die - Intro

1988
Hybris - Ingame song
Mega Man 2 - Bubble Man

1989
Ghouls 'n Ghosts - Title Theme
Ghouls 'n Ghosts - Level 2
Shadow of the Beast - Forest
Pang! - Mt. Keirin Theme

1990
Actraiser - North Wall (released in 1993 here, but Japan got it 1990)
F-Zero - Big Blue
Speedball 2 - Intro
Monkey Island - Title theme
Lost Patrol - Main Theme
A Prehistoric Tale - Main Theme

1991
Hero Quest - Intro (actually got the board game today ^_^ )
Super Cars II - Menu music
Lotus Turbo Challenge 2 - Main Theme
Cubulus - Main Theme (Moongazer)
Turrican 2 - Intro
Double Dragon III - Main Theme
Streets of Rage - Violent Breathing
Super Castlevania IV - Forest of Monsters
Super Castlevania IV - Bloody Tears
A Link to the Past Music - Overworld
A Link to the Past Music - Dark World
A Link to the Past Music - Hyrule Castle (the version in Wind Waker is truly excellent as well)

1992
Agony - Main theme
Dune - Ecolove
Dune - Fremen
Dune - Worm signs
Pinball Fantasies - Title Theme
Project-X - Thesmophoria

1993
Cannon Fodder - Intro
Flashback - Main Theme (the diary theme is better)
Turrican 3 - Intro
Betrayal at Krondor - Malac's Cross

1994
Final Fantasy VI - Opening Theme
Final Fantasy VI - The Phantom Forest
Final Fantasy VI - Forever Rachel
Final Fantasy VI - Searching for Friends
Super Metroid - Brinstar Overgrown with Vegetation Area
Super Metroid - Brinstar Red Soil Swampy Area
Super Metroid - Norfair Ancient Ruins Area
Donkey Kong Country - Aquatic Ambiance
Demon's Crest - Memory Of The Fallen Ones
Dreamweb - Blood-stained Santa
Dreamweb - The Deliverer
Little Big Adventure - Main Theme
Little Big Adventure - The Village

1995
Chrono Trigger - Secret of the Forest
Chrono Trigger - Corridors of Time
Chrono Trigger - Schala's Theme
Lost Eden - Lost Eden Theme
Lost Eden - Elemental
Beyond the Beyond - Mountain Cottage
Suikoden - Forgotten Days

1996
Blood Omen: Legacy of Kain - On the Road to Vengeance
Wild Arms - Town

1997
Castlevania: Symphony of the Night - Lost Painting
Castlevania: Symphony of the Night - Crystal Teardrop
Castlevania: Symphony of the Night - Requiem for the Gods
Final Fantasy VII - You Can Hear the Cry of the Planet
Final Fantasy Tactics - Prologue Movie
Outlaws - Anna's Theme
Outlaws - The Ballad of Dr. Death
Klonoa: Door to Phantomile - Sad Forest Drum

1998
Xenogears - Shevat
Baldur's Gate - Exploring the Plains
Grim Fandango - Festival music 2
Metal Gear Solid - Discovery
Dune 2000 - Under Construction

1999
Chrono Cross - Island of the Earth Dragon
Chrono Cross - Frozen Flame
Chrono Cross - Dreams of the Shore Near Another World
Chrono Cross - Time's Scar
Final Fantasy VIII - Liberi Fatali
Final Fantasy VIII - Blue Fields
Outcast - Oriental Spirit
The Longest Journey - Shark
Star Ocean 2 - We form in Crystals
System Shock 2 - Operations 2
Planescape: Torment - Deionarra's Theme
Planescape: Torment - Fall-From-Grace's Theme
Discworld Noir - Piano Bar Song
Gabriel Knight 3 - Nocturne

2000
Suikoden 2 - Reminiscence
Suikoden 2 - Battlefield without Light
Suikoden 2 - Opening Movie
Skies of Arcadia - Ice Dungeon
Final Fantasy IX - Place of Memory
Icewind Dale - Main Theme
Deus Ex - NYC Streets
Deus Ex - DuClare Chateau

2001
Ico - Castle in the Mist
Anachronox - Cold Sweat Sex Machine

2002
Unlimited SaGa - Unlimited SaGa Overture
Unlimited SaGa - Battle II (arguably the best battle song ever made)
Morrowind - Explore 4 (especially at the harpy bit that starts at 0:38)
Suikoden 3 - Stupid Ducks
Hitman 2 - Exploration
Divine Divinity - Main Theme

2003
Freedom Fighters - Freedom Fighters
Panzer Dragoon Orta - The Fallen Ground
Deus Ex: Invisible War - Title Theme

2004
Castlevania: Lament of Innocence - Ghostly Theatre
Castlevania: Lament of Innocence - Dark Palace of Waterfalls
Star Ocean 3 - The Dawn of Wisdom ~The Incarnation of Devil
Hitman Contracts - Budapest Bath Hotel
Hitman Contracts - SWAT Team
Deep Labyrinth - Main Theme

2005
Shadow of the Colossus - Prologue
Shadow of the Colossus - Violent Encounter
Shadow of the Colossus - Revived Power
Advent Rising - Muse
Republic Commando - Vode An
Jade Empire - Main Theme

2006
Gothic 3 - Geldern Night Music
Suikoden V - One Peaceful Moment
Suikoden V - Tactican
Suikoden V - The Extreme Deep
Suikoden V - Counteroffensive
Okami - Giving Kushinada A Ride
Final Fantasy XII - Eruyt Village
Yakuza 2 - A Scattered Moment (was released in 2008 here, but released in Japan in 2006)
Hitman: Blood Money - Apocalypse
Hitman: Blood Money - Vegas

2007
The Witcher - The Dike (Especially when the harp kicks in around 2:37 to the end)
The Witcher - Peaceful Moments
The Witcher - River of Life
The Witcher - The Princess Striga
Assassin's Creed - City of Jerusalem
Mass Effect - Uncharted Worlds

2008
The Last Remnant - Swirling Sands
The Last Remnant - Old Traditions, New Methods
Mirror's Edge - Solar Fields
Braid - Downstream

2009
Suikoden Tierkreis - Janamu Sorcery Empire
Suikoden Tierkreis - Village in the Mountains
Suikoden Tierkreis - Porpoise's Home
Assassin's Creed 2 - Venice Rooftops
Divine Divinity 2 - Festival Of Immortals
Lucidity - Byssan Lull
Bionic Commando - Main Theme (the original from 1988 is awesome too)
Ys I & II Chronicles - Palace (the original is from 1987)

2010
Sands of Destruction - Time's Arm
NieR - Temple of Drifting Sands

2011
Radiant Historia - Mechanical Kingdom
Radiant Historia - Blue Radiance
Radiant Historia - The Red Locus
Yakuza 4 - For Faith
The Witcher 2 - Vergen by Night
Xenoblade Chronicles - Main Theme
Xenoblade Chronicles - Satorl, the Shimmering Marsh / Night
Xenoblade Chronicles - Mechonis Field
Xenoblade Chronicles - Imperial Capital Agniratha / Night
Skyrim - Secunda

2012
Etrian Odyssey IV - Music: Labyrinth I - Cerulean Woodlands
Etrian Odyssey IV: Labyrinth V - City of Radiant Ruin

Permalänk
Medlem

Shadow of the beast - Amiga

Giana Sisters - Amiga

Dune - Amiga

R-Type - Amiga

I could go on forever

Permalänk
Medlem

Zelda samt Fallout 3 <3

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

NUUUUUUUUUUUUUUUUUU J-AR spänner jag tangentbordsmusklerna! (När jag spelar ägnar jag ofta mer uppmärksamhet åt musiken än själva spelandet - jag är helt enkelt sådan.) Och nog tusan kommer jag glömma c:a 80%. Men i alla fall. *KNATTERRRRRRRRRRRRRR*

Final Fantasy VI:
Början. Allvarligt talat, de första tonerna som möter en när spelet startar. Storartat, och med sådan begränsad hårdvara! Även om det går att diskutera en hel del av den övriga musiken, så finns det ett par RIKTIGT saftiga pärlor bland svinen! Särskilt Another world of beasts - den mest magiska sjutakten jag träffat på, inom och utanför spelvärlden. Och att sedan runda av det med ett medley på över 20 minuter...? Legendariskt, rakt av. (Förutom det som får en att vilja rusa ut och strypa grannens katt för att det är så förbannat irriterande. Förstås.)

Xenogears:
Introt är egentligen den enda musiken jag skulle säga verkligen griper tag, men visst finns det mer att gilla. Introt är i alla fall den stora dragningen.

Planescape Torment:
Okej, musiken är väl inte den mest iögonenfallande egenskapen med det spelet, men ändå. Dess allmänna lågmäldhet (förutom när yxor ska svingas och kroppsdelar skola flyga) smälter ihop med resten till en slags enhet (el. helhet, samstämmighet - kan inte hitta ett bra ord för vad jag menar) som påminner om förhållandet mellan bild och musik i Blade Runner. Så är i alla fall min åsikt. Som jag står för. Och jag tycker att PST överlag är i stort sett det bästa som någonsin kommer finnas att använda på sin dator. (Sorry Linux, men cowsay!=Morte.)

Riven:
Jag gillar det här, men har full förståelse för varför andra kanske inte gör det. Mer vet jag inte om jag kan säga, annat än att jag köpte musiken på CD och vårdar den ömt.

Myst 3, Myst 4, Mass Effect:
JAG GILLAR JACK WALL. OCH DÄRMED BASTA. END OF STORY.

Elder Scrolls V:
Första musik-CD:n jag köpte ur Elder Scrolls-serien. Och JÄVLAR I MIN LILLASTE AV LÅDOR vad vackert det är! Själva 'vinjettmusiken', med skrålande 'vikingar', är absolut det svagaste spåret på alla fyra skivor. Och om nu folk skulle få för sig att det här är någon fan-gasm vill jag bara göra det klart och tydligt att jag aldrig i hela mitt liv spelat något ES-spel - kanske tittat på lite videor på YouTube, men jag har alltid haft ENORMT SVÅRT för förstapersonsspel. Kan fortfarande inte fatta att jag pallade ens Mass Effect från start till mål... Men, i alla fall: Jeremy Soule FTW!

Xenosaga:
Serien själv är egentligen ett skolexempel på absurt dålig projektledning, men det tänker jag inte fördjupa mig i nu. Men det verkar ha haft betydelse för att man bytte kompositörer till höger och vänster. Hur som helst så var samma mupp som skrev musiken till Xenogears med och skrev all musik till första spelet. Av sex. Som blev tre. För att sedan hoppa av. *Fräs* En del av denna framfördes av Londons filharmoniker - hur många spel kan skryta med sånt? - men även det som framfördes av CPU:n är bra grejer. Jag brukar kalla musiken till XS1 för spelvärldens motsvarighet till Sagan om Ringen.
Del 2... Nej.
Del 3 vände på steken rejält - ny stil, nya kläder, ännu ett nytt stridsupplägg... Alltså, håll ögonen öppna efter Yuki Kajiura, det kommer mycket spännande från hennes sida! Det som slog mig mest är faktiskt stilskillnaden mellan musiken i #2 och #3 - den enda gången jag hört talas om en liknande vändning var Jeremy Soules förändring (Elder Scrolls 4, var det väl?), men hon har visst mutat in ett rejält fotfäste inom anime-världen; kanske kommer därifrån. Musiken är kanske inte en given klassiker, verkligen inte på samma sätt som FF6, men mycket är riktigt bra. Jag hade aldrig trott att det skulle bli ett så häftigt slut när jag satt och kämpade med #2... (Som för övrigt var det första spelet jag spelade med ljudet avstängt. Men det var inte Kajiuras fel. Faktiskt.)

Final Fantasy VII/VIII:
Introt till FF8 är väl en vanligt förekommande favorit - med rätta - och tyvärr finns det ett par anledningar att man gärna vill ignorera resten... Men slutet och Lunatic Pandora är helt klart minnesvärda.
I FF7 tycker jag att man arbetade enormt bra med Sephiroths och Aeriths teman på ett par små fläckar - timing mellan musik och sammanhang. Jag skulle satsa all min ryktbarhet på att det var växlingen från klockklämtandet till Sephiroths riktiga tema i Shinra Mansion som gjorde karlsloken till den legendariska ärkeskurk han blev i omvärldens ögon, inget annat. Om jag nu hade någon ryktbarhet alls - får jobba på det. Resten av musiken...? Nja. *Drar på mig anti-rage-västen*

Jag skulle gärna ta upp Ico och Shadow of the Colossus här, men då inte musiken i sig, utan dess roll i själva upplevelsen. Ico har ju som alla som spelat det vet knappt någon musik alls, mest bakgrundsljud - och sedan kommer i slutet något så oerhört som en anspråkslös visa...? Den eventuella storheten beror helt klart på resten av spelet, så jag vet inte om det här är rätt topplista att ta upp det. Av någon anledning får jag faktiskt mer adrenalin av det lilla spelet än hela Mass Effect-serien.
Och SotC? Från nästan absolut tystnad (som med berömvärd tydlighet förmedlar huvudpersonens ensamhet) till fullt pådrag med pukor, trumpeter, piccoloflöjter och fan och hans moster? Snyggt gjort, hur man än tycker om musiken.

MÅ ICKE GLÖMMAS:
Heavy Rain
Primordia (nytt indie-äventyr - slå upp gog.com)
Grim Fandango
Ace Combat 5 och senare - även Assault Horizon
Baldur's Gate 2
To the Moon (annat indie-äventyr, där producenten också stått för musiken - fast man måste tycka om att lyssna på pianomusik)
Icewind Dale 1&2

Permalänk
Medlem

Musiken i Settlers 2 var väldigt stämningsfull för att bygga upp empires

http://www.youtube.com/watch?v=aO5pyhUr4i4

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Elderscrolls-serien har alla fantastisk musik.

Age of Conan har en hel del underbar musik också, exempelvis när man första gången kommer till Cimmeria och möts av denna otroliga röst:

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

http://watch?v=pD4YUEd18R0

Knights of the old republic.

Världens bästa spel i alla genre.

Permalänk
Medlem

PREY - Overture

Mirror's Edge Theme Song - Still Alive

Tomb Raider OST - Main Theme

Everquest - Toxxulia Forest

DELTA - C64

Final Fantasy X OST - Wandering Flame

Final Fantasy X - A Dream that Will End some Time

Final Fantasy X - All Song of Prayer

Final Fantasy X - To Zanarkand

FFX-2 1000 Words (Japanese) full version

Permalänk
Medlem

ingen verkar ha nämnt dessa så Here We Go

bara några urval en gammal och 2 nyare
ska man börja lista spel musik så blir listan alldeles för lång att lista här
finns hur mycket gamla godingar som helst

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av jJnte:

Bra spel, bra musik, och drakar ovanpå det, vad mer kan man begära? (Y)

Permalänk

Helt klart Halo musiken framförallt "Halo theme"

Men även "Behold A Pale Horse" omkring 1:30

Permalänk
Avstängd

SAKNAR PANELEN!!!

mjaa ja är väl svag för WOW musiken, men klart man gillar retro musik också!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

HoMM 3: I princip all musik i spelet är mästerverk!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sveaklockare:

Jag avundas er som hade en Roland MT-32 synthesizer när det begav sig, lyssna på skillnaden!

Jag hade, och jag har den kvar - liksom en Roland SC-155 (en SC-55 med mixer) för de senare spelen med General MIDI-stöd. Det var grymt! Det ÄR grymt på spelnostalgifesterna.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Avstängd

Dear Esther.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Kazutoyo;12999866l:

Tack! Att det dröjde så många inlägg innan nån nämnde denna. Den var ju helt oslagbar ethno när den kom och håller än.
Lost Eden -Citadel of Knowledge är min favorit

Annars är det som flera nämnt:

Baldur's Gate
BF1942
Portal - GladOS sång

Permalänk
Medlem

Deus Ex 1.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=npXJLzmDoGY våga knappt spela skiten...och jag e 40 bast...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Vissa må inte tycka WoW är något bra spel, men riktigt bra musik har det faktiskt.
Min favorit av dem

Permalänk
Medlem

dom flesta bra har ju redan nämnts, mina favvos är iaf. quake1, c&c hellmarch, starcraft 1
åsen Silkworm >>

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk

Omröstning?

Skyrim är ett nyare spel med bra musik som har fått mycket uppmärksamhet. Inget slår dock Super Mario!

Permalänk

Jag gillade musiken i de första två God of War-spelen skarp, framförallt 2:an tycker jag har riktigt härligt pampig musik. Det är nog det absolut bästa jag hört i ett spel, någonsin.

Även om jag inte lirat World of Warcraft så har jag lyssnat en del på soundtracken. Också härligt pampigt och välkomponerat.

Även Bastions soundtrack bör nämnas, väldigt stämningsfullt.

Giana Sisters: Twisted Dreams har också ett häftigt soundtrack. Framförallt för att det växlar när man byter mellan de två karaktärerna. Gillar Machinae Supremacys hårdrocksversion av soundtracket skarpt (hårdrocksversionen börjar vid 3.03 här, men växlingen sker med karaktärsbyte i spelet)

The Witcher 2 och Dragon Age: Origins har också riktigt skön musik, välkomponerat och stämningsfullt.