Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Silvertape, Buntband, Kardborrband...Fantasin är fri.
Den kan ligga löst oxå, eftersom den inte innehåller rörliga delar....

Jo men det skulle inte kännas särskilt tryggt om den låg löst eller bara satt fast med lite tejp

Skrivet av inet.se:

Hm, det ska väl inte vara några konstigheter att montera den i en hyfsat modern datorlåda med 2,5"-plats då det finns skruvhål på både sida och undersida enligt gällande standard?

Däremot så kan man bli tvungen att köpa KIT-modellen där det medföljer spacers för att den skall passa i vissa bärbara datorer som är anpassade för diskar med en viss tjocklek.

Trevlig kväll!

Mvh / Inet

Det var en av tankarna, om den följer gällande standard eller om Samsung kör sitt eget race. Kan man använda en annan vagga än Samsungs egna för att fästa den i en 3.5" plats?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jo men det skulle inte kännas särskilt tryggt om den låg löst eller bara satt fast med lite tejp

Det var en av tankarna, om den följer gällande standard eller om Samsung kör sitt eget race. Kan man använda en annan vagga än Samsungs egna för att fästa den i en 3.5" plats?

I mina lådor så finns det fästhål för SSD i nästan alla HDD-bryggor, ibland så får man ha en rak sata-kontakt i SSD änden, skruvhål verkar finnas på SSDn enligt bilden, man får ha korta skruvar. Men annars är självhäftande kardborrband ett seriöst förslag, min mobil sitter så i blilen, och den sitter som berg

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Det dyker upp otroligt mycket kampanjer på komponenter, vore trevligt att få se lite IPS skärmar på kampanj det är trots allt en teknik som inte riktigt slagit igenom än bland konsumenter. Mer IPS kampanj åt folket Detta kanske ni kan få in under mellandagsrean?

Permalänk
Medlem

Måste tacka för det fina priset på samsungs 250 gigs ssd!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk

Hej, jag undrar om ni vet när ni kommer få in Asus gtx670 igen? https://www.inet.se/produkt/5409486/asus-geforce-gtx-670-2048...

Har nämligen lagt en beställning på en dator och det skulle vara kul om den kom fram innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonvader:

Hej, jag undrar om ni vet när ni kommer få in Asus gtx670 igen? https://www.inet.se/produkt/5409486/asus-geforce-gtx-670-2048...

Har nämligen lagt en beställning på en dator och det skulle vara kul om den kom fram innan jul.

Varför inte ta ett 680 istället som dessutom är billigare?
http://www.inet.se/produkt/5409630/evga-geforce-gtx-680-2048m...

Permalänk

Hej!

Jag har hört några som nämnt att de har fått "CM storm quick fire" tangentborden med orginal batch utan alla märken.
Så jag undrar om man får ett sådant om man beställer i dagsläget, alltså utan alla dessa fula märken.

http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...

Permalänk

Hej.

Undrar om ni vet varför det råder sån akut brist på Thermalright Silver Arrow SB-E CPU kylare? Verkar som det inte finns en enda enhet till salu i sverige.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Halloj, skulle bara fråga om ni vet när ni får in följande grejor:

Den: https://www.inet.se/produkt/4304280/1tb-western-digital-cavia...

Den: https://www.inet.se/produkt/7100568/plextor-px-891sa

O Den: https://www.inet.se/produkt/6911649/aerocool-xpredator-black

Tack så mycket och ha en bra dag.

Yes.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Hej Inet!

Vad sägs om att göra en rejäl kampanj (~7-10%) på den här nu strax innan jul;
Asus N56VZ
Eller iaf under mellandagarna? Ni har ju en del i lager...

Priset har legat ganska still ett tag nu, och alla ligger störande nog på samma pris.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
För 2 dagar sen skulle jag starta igång min dator, då hör jag ett konstigt ljud från den,
stänger snabbt av datorn och öppnar upp datorn och ser då att massor av kylarvätska kommer ut från min kylare CoolIT ECO ALC Cooler som jag köpt av er.
Jag har gjort en felanmälan på er sida och väntar på svar där.

Men jag har 2 frågor.
1. Är kylarvätskan skadlig för resten av delarna i datorn.
2. om något har gått sönder för att det har fått kylarvätska på sig, täcks det av någon garanti i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyver:

Hej Inet!
För 2 dagar sen skulle jag starta igång min dator, då hör jag ett konstigt ljud från den,
stänger snabbt av datorn och öppnar upp datorn och ser då att massor av kylarvätska kommer ut från min kylare CoolIT ECO ALC Cooler som jag köpt av er.

Men jag har 2 frågor.
2. om något har gått sönder för att det har fått kylarvätska på sig, täcks det av någon garanti i så fall.

1. Om det läckt på komponenterna när de varit igång är det troligt att något skadats.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyver:

Hej Inet!

Men jag har 2 frågor.

Tror jag läste på CoolIT's hemsida när jag hade en sådan vilket var snart ett år sen, att de ersätter skador på komponenter ifall det börjar läcka.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hej! Jag beställde en dator för inte så länge sen från er butik i Malmö.
Min fråga är: finns det något sätt att se statusen för bygget, om den är byggd och skickad t.ex?

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Inet
Skrivet av Shoppey:

Damn!
Inge wc stuff på rabatten i år heller?

När/om får ni in http://www.inet.se/produkt/5321461/radiator-ek-coolstream-rad... igen ?
Kan ni få in Blå 19/13mm slang?

Har dessvärre inget datum på radiatorn.

Har skickat vidare önskemålet om slangen till vår inköpare.

Skrivet av KaakaaN:

Sweclockers, Prisjakt och Pricerunner's utmärkelser.
Ni är bara för bra!

Tack!

Skrivet av lambdaN:

Ville bara tacka er för grym support/policy när det gäller återköp! Var rädd att jag inte skulle kunna ångra mitt köp på ett grafikkort, men det gick perfekt! Tack så mycket! Grattis till utmärkelsen också!

Kul att du är nöjd!

Skrivet av Michaelscott:

Det dyker upp otroligt mycket kampanjer på komponenter, vore trevligt att få se lite IPS skärmar på kampanj det är trots allt en teknik som inte riktigt slagit igenom än bland konsumenter. Mer IPS kampanj åt folket Detta kanske ni kan få in under mellandagsrean?

Inte omöjligt att det kanske dyker upp i mellandagarna - inköparen är tipsad!

Skrivet av GreddarN:

Måste tacka för det fina priset på samsungs 250 gigs ssd!

Vassego!

Skrivet av Dragonvader:

Ser dessvärre mörkt ut där och har inget leveransbesked i dagsläget. Har du inte redan bytt grafikkortet i din order så kommer det vara svårt att hinna få klart din dator till innan Julafton..

Skrivet av skogsraggarn:

Hej!

Jag har hört några som nämnt att de har fått "CM storm quick fire" tangentborden med orginal batch utan alla märken.
Så jag undrar om man får ett sådant om man beställer i dagsläget, alltså utan alla dessa fula märken.

http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...

Får undersöka detta och återkomma!

Skrivet av Lyckokaka:

Hej.

Undrar om ni vet varför det råder sån akut brist på Thermalright Silver Arrow SB-E CPU kylare? Verkar som det inte finns en enda enhet till salu i sverige.

Kommer dessvärre i början/mitten på januari som det ser ut nu.

Skrivet av Zizoor:

Respektive produktsida är uppdaterat med datum förutom Plextor som bör dyka upp inom 1-2veckor.

Skrivet av Lord Di Lego:

Hej Inet!

Asus N56VZ

Priset har legat ganska still ett tag nu, och alla ligger störande nog på samma pris.

Har tipsat inköparna!

Skrivet av Tyver:

Hej Inet!

Men jag har 2 frågor.

Ja, vätska är i princip alltid skadligt för elektroniska komponenter och generellt inget som täcks av garantier.

Vissa tillverkare har utökade garantier som kan täcka eventuella skador som uppkommer men kan tyvärr inte riktigt svara på vad som gäller i ditt fall utan bäst är att du inväntar svar från serviceavdelningen.

Skrivet av SatellitPer:

Hej! Jag beställde en dator för inte så länge sen från er butik i Malmö.
Min fråga är: finns det något sätt att se statusen för bygget, om den är byggd och skickad t.ex?

Går tyvärr inte att se det i dagsläget. Skicka oss ett PM här på Sweclockers så kan vi kolla på det åt dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

tjena inet.. Om några dagar ska jag beställa detta paket. ska bli julklapp till lillebror.. Chassi och högtalare ska jag beställa separat då jag ska byta mitt chassi med ett NZXT Switch så han kommer då få min
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2696407/brors

Är det ett bra paket?.. Ganska liknande er men några små byten
Kommer väl inte flaska eller?

Ha det

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av inet.se:
Skrivet av Lord Di Lego:

Hej Inet!

Asus N56VZ

Har tipsat inköparna!

Bara för att jag skulle ha fel i mitt påstående att alla har samma pris, så har nu en andra konkurrent till er sänkt priset i stil med vad jag sa att jag ville se.
Så, om ni behövde någon mer motivation så har ni den nu.

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Är denna Far Cry 3 variant http://www.inet.se/produkt/v100142/far-cry-3-pc-karta-swecloc... en voucher/nerladdnings-kod, eller är det ett riktigt spel med skivor, låda och allt?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en dator med ett HD7850 men kollade på AMDs hemsida precis och såg att dom Never Settle gamebundeln fortfarande "gäller". Undrar om man får med den eller om ni har avslutat kampanjen.

Permalänk
Medlem

Hur går det med Sweclockers specialkampanj ? Står att det ska uppdateras löpande fram till julafton men det enda jag sett är en liten uppdatering den 7/12.

Permalänk
Medlem

Min SSD har gått sönder, köptes 27 Feburari och är modellen OCZ Agility 3 60gb. Får jag ut en ny? Den har havererat totalt, hittas inte i BIOS eller i en annan dator.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Varför skulle du inte få ut en ny på garantin när den är under 1 år gammal?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Varför skulle du inte få ut en ny på garantin när den är under 1 år gammal?

Vill bara vara 100% säker.. Första gången något går sönder för mig inom garanti period

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Vill bara vara 100% säker.. Första gången något går sönder för mig inom garanti period

Vet att många butiker kör goodwill, så om den gå sönder väldigt snart efter leverans får man varan oftast utbytt mot ny.

Men har man haft den ett tag testar förs butiken sen skickas den till leverantör för tester också. Efter det så skickar dom en ny vara (om dom anser att varan är trasig). Vist alla butiker testar inte varorna utan det går nästan direkt till leverantören (bara en snabb koll för att upptäcka handhavande fel och att produkten inte fungerar). Det sista jag nämner brukar göras när man reklamerar till butiker.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj/?utm_so...

"Vi fyller på med nya erbjudanden fram tilll julafton"
"senast uppdatera 2012-12-07"

känns inte som om det är så nya erbjudanden

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj/?utm_so...

"Vi fyller på med nya erbjudanden fram tilll julafton"
"senast uppdatera 2012-12-07"

känns inte som om det är så nya erbjudanden

Nä,vet inte vad de sysslar med. Står även i stor text att det är fri frakt men när man lägger något i varukorgen så läggs det på frakt ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Nä,vet inte vad de sysslar med. Står även i stor text att det är fri frakt men när man lägger något i varukorgen så läggs det på frakt ändå?

näst längst ner finns FRI FRAKT artiklen att lägga i kundkorgen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

näst längst ner finns FRI FRAKT artiklen att lägga i kundkorgen.

Jo,men det är den vanliga fri frakt vid köp för över 500. Så den borde inte ens ligga på den sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Jo,men det är den vanliga fri frakt vid köp för över 500. Så den borde inte ens ligga på den sidan.

Jag fick fri frakt när jag köpte en router i förrgår
(470:-)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

wohoo, inatt vid 01.00 beställde jag komponenterna till lillebror
Idag vid 17.25 hade alla varorna skickats.. Skönt och se att det gick så fort

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR