Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

någon som vet om Super Mario Galaxy 3, Mario Party 10 och Super Paper Mario wii u kommer komma till wii u?
eller en ny crash bandicoot wii u och donkey kong wii u?

skulle vara sjukt nice!

Inget som man annonserat iaf så det kommer dröja ett par år iaf.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med mitt köp av wii u

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning varför man ska skaffa sig en Wii U, om man inte vill spela Nintendo spel.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Solaris:

Ser ingen anledning varför man ska skaffa sig en Wii U, om man inte vill spela Nintendo spel.

Ja det är väll självklart?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Hoppas de gör ett ZombiU 2 om några år eller så, ZombiU är det spel som imponerat mest på mig än så länge, sjukt kul.

Permalänk
Medlem

Ska alla gamla Wii Remote Plus också funka till Wii U? Anledningen jag frågar är för jag har ingen Wii sen tidigare, vill köpa Wii U till grabbarna.. Och Wii remote plus är ju billigare än Wii U remote. Spar ju 200:- på två remote om jag kan använda Wii's lika bra som Wii U's.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

japp, iaf orginal.

Enda skillnad på wii u remote och wii remote plus är namnet och kartongen.
annars samma skrot och korn.

EDIT: använder själv 3 st "wii remote plus" till mitt wii u , fungerar felfritt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

japp, iaf orginal.

Enda skillnad på wii u remote och wii remote plus är namnet och kartongen.
annars samma skrot och korn.

EDIT: använder själv 3 st "wii remote plus" till mitt wii u , fungerar felfritt.

Tack!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Köpte mina från faceplate , dock är det bulk (utan kartong osv) , 320kr/st helt OK pris och fungerade bra att handla där.
första gångs köp där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Låter dyrt när man får dem från dealextreme för 18 dollar ink nunchuck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Låter dyrt när man får dem från dealextreme för 18 dollar ink nunchuck.

Är inte det några tredjepartstillverkade handkontroller?

Permalänk

Är det någon som vet vad spelen på E-shop kostar? Är det samma pris som resten av EU?

Vilka kontroller bör man införskaffa om man sedan tidigare ej har något wii? Ett par wiimotes och någon nunchuck?
Coop i NSMBU får man spela med enbart wiimotes om jag förstått rätt? Förutom den personen som vill sätta ut block då.
Hur är det med Tekken, vilka kontroller kan/bör man ha där för två spelare?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Är det någon som vet vad spelen på E-shop kostar? Är det samma pris som resten av EU?

Vilka kontroller bör man införskaffa om man sedan tidigare ej har något wii? Ett par wiimotes och någon nunchuck?
Coop i NSMBU får man spela med enbart wiimotes om jag förstått rätt? Förutom den personen som vill sätta ut block då.
Hur är det med Tekken, vilka kontroller kan/bör man ha där för två spelare?

jag köpte till en wii pro control till mitt wii u och är nöjd med den

men sen måste du ju ha wii wii remote om du ska spela dom gamla wii spelen .

Spelen kostar ungefär som i butik

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

hoppas det kommer app för svtplay och viaplay till oss med wii u =]

dâ hade wii u varit sâ underbar .
överaskad av internet läsaren är sâ pass snabb

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Är inte det några tredjepartstillverkade handkontroller?

Jo men de fungerar lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

hoppas det kommer app för svtplay och viaplay till oss med wii u =]

dâ hade wii u varit sâ underbar .
överaskad av internet läsaren är sâ pass snabb

svtplay borde funka i webläsaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

svtplay borde funka i webläsaren

funkade inte när jag testa då svtplay använder flash och wii u använder html5

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

funkade inte när jag testa då svtplay använder flash och wii u använder html5

SVTplay använder html5 också. Funkar nämligen i IOS och där finns det inget flash. Då är det SVT som blockar Wii U av ngn anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

SVTplay använder html5 också. Funkar nämligen i IOS och där finns det inget flash. Då är det SVT som blockar Wii U av ngn anledning.

aha . ja det är segt det inte funkar

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tror inte de medvetet blockar ngt. SVTPlay använder user agent för att se vad det är för enhet som är inne på sidan. OM det är en IOS enhet så skickar den html5 i rätt format, är det en dator med flash så skickar den flash osv.
Antagligen så känner inte svtplay igen wii u för att den är för ny så därför får den nog flash istället för ett format som den kan hantera. Borde bara vara en mindre ändring från svt för att få det att funka även i wii u's webläsare.

Om du vill skynda på det så får du nog kontakta SVT och be dem fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror inte de medvetet blockar ngt. SVTPlay använder user agent för att se vad det är för enhet som är inne på sidan. OM det är en IOS enhet så skickar den html5 i rätt format, är det en dator med flash så skickar den flash osv.
Antagligen så känner inte svtplay igen wii u för att den är för ny så därför får den nog flash istället för ett format som den kan hantera. Borde bara vara en mindre ändring från svt för att få det att funka även i wii u's webläsare.

Om du vill skynda på det så får du nog kontakta SVT och be dem fixa det.

aha jopp tänkte skicka till dom

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Och nu verkar youtube via browsern funka som vanligt igen:) Dessutom kommer en update lagom till 31 dec som ska minska laddningstiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Och nu verkar youtube via browsern funka som vanligt igen:) Dessutom kommer en update lagom till 31 dec som ska minska laddningstiderna.

Det var tydligen felaktig info http://www.engadget.com/2012/12/19/next-wii-u-system-update-d...

Permalänk

Synd, Och otroligt vad fort en felaktig nyhet sprids:)

Permalänk

Är det någon som vet om det kommer några skojiga applikationer till Wii U i framtiden?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Är det någon som vet om det kommer några skojiga applikationer till Wii U i framtiden?

Tvii släpps i USA idag men det är knappast ngt som ngnsin kommer dyka upp i Sverige.

Permalänk
Medlem

Köpte New Super Mario Bros. U idag. Men jag har ingen Wii U ännu

Var sugen på Wii versionen tidigare, tänkte att jag klipper den när den går ner i pris, men verkade aldrig göra det (har inte kollat nyligen). Så nu gör jag tvärtom att jag köper New Super Mario Bros. U först och sen hoppas på att Wii U går ner i pris.

Permalänk
Medlem

Hmm, är ZombieU så illa som recensionerna säger ? Tänkte införskaffa mig det o chansa på att gamespot-recensenten har helt fel

Permalänk
Medlem

Man bör inte gå efter en enda recension. Genomsnittet på ZombiU ligger nånstans mellan 75-80%. Det är ett bra spel men det är inte perfekt. Gillar man toksvåra spel så lär man älska det.

http://www.gamerankings.com/wii-u/673013-zombiu/index.html

Permalänk
Medlem

Vilket spel tycker ni "är ett måste" till wii u ?

Spelen jag har är =Nintendo land, New super mario bros u ,CoD Bo2, Sonic allstar racing, ZombiU, Fifa 13.

Har mina funderingar på att köpa tekken , är det bra eller ?

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X