Permalänk
Medlem

DirectX 9.0

Någon som testat ihop med ett Geforce4 TiXXXX? Förbättringar i UT2003, 3dmark, q3 osv?
Är det värt att tanka med mitt 56k eller?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har testat, men jag skulle tro att det inte ger ett skit. Hade jag suttit på modem hade jag inte laddat ner det.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle inte heller förvänta mig någon prestandaökning.

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

Är det inte bara beta version ute ännu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Point0.4
Är det inte bara beta version ute ännu?

Nej,det är ingen beta.

Permalänk
Medlem

jag fick 0,36% bättre i 3dmark...alltid något

Permalänk

ööö de e inte precis jobbigt att ta hem det tog typ halvtimme med 56k de e ju ingenting att ta hem tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

32mb på 30min med 56k jag e imponerad.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk

ojdå skrev visst fel hehe men allafall tycker ja det inte e nått problem att dra hem

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

jag får inte igång 3dmark sedan jag installerade 9:an

Visa signatur

XP 1700 JIUHB 0302, Ibm 3*80gb , Abit KD7, Xtreme 400 ,Radeon 9700

Permalänk
Entusiast

32mb?? när jag körde websetupen för Windows2000 pro sp3 Så stod det att den bara laddade ner 7.9 mb.

kanske skillnad på OS..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quea600
jag får inte igång 3dmark sedan jag installerade 9:an

Hade själv samma problem ta hem patch härifrån

http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001patch.shtml

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

hur avinstallerar man Directx 9.0`? så man återgår till det gammla versionen som man hade (i mitt fall 8.1)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
hur avinstallerar man Directx 9.0`? så man återgår till det gammla versionen som man hade (i mitt fall 8.1)

Tror inte det finns någon fungerande uninstaller till Direct X.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem

ominstallerade 3dmark och sedan fungerade det som innan

Visa signatur

XP 1700 JIUHB 0302, Ibm 3*80gb , Abit KD7, Xtreme 400 ,Radeon 9700

Permalänk
Medlem

Jag har då fått jätteproblem av directx9 jag drog hem hela 31mb filen och installerade allt gick bra tills jag hade startat om datorn, då kom aldrig ikonerna fram på skrivbordet och inget program gick att starta

Nu skulle jag vilja veta hur man avinstallerar skiten?

Jag har provat att installera äldre versioner men 9:an verkar inte gå att avinstallera så

Kan ju tillägga att jag har win2k sp3 med ett gf4

UPDATE:
Nu håller jag på att ominstallera win2k det enda som gick att göra
Under installationen så har jag fått massor med fel och dom har alla varit om grafiska grejer.

UPDATE #2:
Ominstallationen är klar och felet består directx 9 går INTE att tabort
Nu blir det att ta död på allt vad microsoft heter :mad::mad::mad:

Permalänk
Medlem

Hm... verkar vara lite småproblem med dx9 plus att det inte ger någon direkt prestandaökning. Det kanske blir bättre när Nvidia pillat ihop några drivrutiner som är optimerade för dx9...

Permalänk

du får nog formatera datorn om du vill bli av me directx9 går inte uninstalla va ja vet..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Fungerar utan problem har xp.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

tror jag väntar ett tag att installera dx9 efter vad som hänt w1per : (

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkar kanske med beta versionens uninstaller?
Jag vet av egna erfarenheter att det finns en sådan för jag har använt den.

Permalänk
Medlem

Det stod att läsa på Microsofts site att det INTE gick att avinstallera DX9 (borde därför inte vara någon överraskning tycker jag) och att det därför var rekommendabelt att skapa en systemåterställningspunkt INNAN man installerade... Varför inte bara göra som dom rekommenderar?

Visa signatur

[size="1"]Befintlig leksak: P4 1.7@1.94 | MSI-6391 | 768 MB SDRAM | Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis | SB Audigy2 Platinum + Inspire 6700 | 19" Philips CRT + 17" Tandberg CRT | Antec 430W PSU | Antec 1080 AMG Chassie | 3½" Fan Controller
Leksak jag önskar mig just nu: En uppsättning 18" ///AMG Monoblock II[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DtS
Det stod att läsa på Microsofts site att det INTE gick att avinstallera DX9 (borde därför inte vara någon överraskning tycker jag) och att det därför var rekommendabelt att skapa en systemåterställningspunkt INNAN man installerade... Varför inte bara göra som dom rekommenderar?

Jag skapa en systemåterställningspungt innan jag intallera DX9 men allt det andra som jag hade ändrat under tiden blev som det var förr MEN DX9 ÄR FORTFARANDE KVAR!!! så att skapa en systemåterställningspung funkar inte. Sen har jag märkt ett till problem med DX9 min dator startar om sig efter ett tag när jag har lirat ett spel, och 3dmarks startars om efter 1s (jag har inte klockat datorn...).

SÅ mitt råd är att INSTALLERA INTE DX9!

Permalänk
Medlem

hmmm inga problem för mig iallafall

Permalänk
Medlem

Funkar kanon här oxå. Vi har 3st burkar här hemma och alla funkar kanon med nia:an.

Mvh Mucke.

Permalänk
Medlem

Lugnar mig tills nVIDIA släpper DX9 drivare. Ingen idé att lägga in 9an när alla spel och program använder 8.1 i dagsläget ändå tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Jag har då fått jätteproblem av directx9 jag drog hem hela 31mb filen och installerade allt gick bra tills jag hade startat om datorn, då kom aldrig ikonerna fram på skrivbordet och inget program gick att starta

Nu skulle jag vilja veta hur man avinstallerar skiten?

Jag har provat att installera äldre versioner men 9:an verkar inte gå att avinstallera så

Kan ju tillägga att jag har win2k sp3 med ett gf4

UPDATE:
Nu håller jag på att ominstallera win2k det enda som gick att göra
Under installationen så har jag fått massor med fel och dom har alla varit om grafiska grejer.

UPDATE #2:
Ominstallationen är klar och felet består directx 9 går INTE att tabort
Nu blir det att ta död på allt vad microsoft heter :mad::mad::mad:

Nu har du nog druckit för mycket glögg eller ätit för många pepparkakor tror jag. Skulle du inte kunna förklara hur direcx9 'överlever' en ominstallation, när allt annat försvinner? Det är nästan fysiskt omöjligt att någonting skulle vara kvar efter en ominstallation av operativsystemet, och då inte minst att dx9 skulle vara kvar

Själv tyckte jag väl inte dx9 var någon höjdare, förlorade lite marks, och jag har en känsla av att dx9 kan ha å göra med att burken blivit mer instabil, men det kan självklart också vara placebo.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

DX9 äger Kolla så ni inte ínstallerade betan

Fast nvidia har väl inte släppt drivrutiner som är 100% komatibel med DX9? Det har iaf ATI gjort fast de buggar som fan när man lirar med opengl...

Förlorade knappt 100 3dmarks men det är det värt för att kolla på de demos som ATI släppte

Visa signatur

[size="1"]ASUS P4S533 - Intel P4 1.6AGhz@2320Mhz (100% stabilt med standard vcore, idle: 34C) - 2x256MB Samsung SingelSided (..-CB3) @ 360Mhz - RADEON 9700 Pro http://service.madonion.com/compare?2k1=5201375 - www.newlink.tk (Under utveckling)[/size]

Permalänk
Medlem

Wow.. hade 12000 3dmarks.. nu har jag bara 9000.. Och unistall som nämndes innan funka inte.. Kanon!!! Orkar inte ominstalera winxp!