Uppgraderingspaket och ny ssd, BEHÖVER HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket och ny ssd, BEHÖVER HJÄLP!

Hej, Läget är såhär att jag har fått ett uppgraderingspaket som innehåller intel i5 3570k, MSI Z77A-S01 moderkort och corsair vengance LP 8gb 1600hz
Sen köpte jag en Intel SSD 120gb 520series. Sedan har jag sen tidigare en 1.5tb seagate hårddisk från min gamla dator som jag vill ha om lagringsdisk.

Jag har kopplat in allting men när jag startar datorn så får jag bluescreen under "starting windows" loggan startar datorn om och det blir samma sak hela tiden.
Jag har testat att koppla ur den gamla hårddisken och bara använt SSDn, men då kommer ett meddelande som lyder: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Jag har även köpt nytt windows 7 som jag vill installera på SSDn men det går inte, det är då jag får meddelandet som lyder ovan. Jag har varit inne i bios och ändrat startup ordning så att CD/DVD är första prioritet men ingenting vill fungera.

Jag är väldigt tacksam för snabba svar!

Permalänk
Avstängd

Installera om datorn genom USB minne, DVD är outdated sedan länge. Tror inte jag har installerat windows från dvd/cd på över 5 år hehe

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk

har du satt ssd:n som bootdevice? eller bara ändrat ordningen?

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna installera om datorn när jag inte kan starta med windows 7 skivan?, har försökt testa allt jag vet men har slut på ideér

Edit: ska försöka fixa windows7 på ett usb minne då Kom gärna med fler förslag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PERRISH:

Hur ska jag kunna installera om datorn när jag inte kan starta med windows 7 skivan?, har försökt testa allt jag vet men har slut på ideér

Edit: ska försöka fixa windows7 på ett usb minne då Kom gärna med fler förslag!

Finns program från microsoft själva som gör detta

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Nu har jag lagt över windows till ett usb och det gick att installera så nu funkar allt så här långt iaf tack för all hjälp!