Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Am3+ bräda, 8350 vs 3570k

Tjena alla Swec'are

Ska försöka hålla mig kortfattad. Jag har nu ingen aning vad jag ska göra, sitter med ett Gigabyte Ud7 [Am3+] som jag köpte i väntan på Bulldozer förra året, men som vi alla vet så blev det....Sådär bra med den, så då la jag allt mitt hopp i Vishera som presterar bättre men drar väldigt mycket ström. Då tänkte jag att det kanske var dags att gå Intel och 3570k, men då blir det ju mobo + cpu uppgradering, är det verkligen värt det ? Eller ska jag bara köra på med 8350 och hoppas på det bästa? Lite rädd att kylningen inte kommer räcka till för Visheran, sitter med en h60 och efter ha sett tempsen på 8350'n blivit lite orolig om jag kommer klara mig.

Tl;dr Sitter med Ud7 am3+. Ska jag uppgradera allt till intel 3570k eller hoppas på det bästa med 8350?

Alla svar uppskattas
Postade på både intel och amd, hoppas det är okej hehe

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem

Kör på fx-8350:an. Den är inte helt värdelös och det skulle kosta dig en hel del att skaffa i5 3570k + z77 bräda.

Visa signatur

DATOR i5 3570k | 7870 | GA-Z77X-UD3H | Corsair Vengeance 2x4GB 1600mhz | Thermalright HR-02 macho rev.a. | Intel 330 180GB | HDD 1TB | Silverstone 750W 80+ silver | Define R3
KRINGUTRUSTNING G400S | CM Storm Quickfire TK | G930 | Dell Ultrasharp u2312hm | Fujitsu Siemens l22w-7sd

Permalänk
Permalänk

Den hade jag inte sett, tackar Verkar dock inte hitta något release date, har du någon aning när den kanske släpps ?

Skrivet av co0ldown:

Kör på fx-8350:an. Den är inte helt värdelös och det skulle kosta dig en hel del att skaffa i5 3570k + z77 bräda.

Det skulle väl ligga någonstans runt 4k antar jag. Men om det nu är så väldigt mycket bättre och håller längre i 'framtiden' så kanske det ändå är värt det. Am3 känns lite väl gammalt nu, svårt att välja.

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonsaft:

Den hade jag inte sett, tackar Verkar dock inte hitta något release date, har du någon aning när den kanske släpps ?

Det skulle väl ligga någonstans runt 4k antar jag. Men om det nu är så väldigt mycket bättre och håller längre i 'framtiden' så kanske det ändå är värt det. Am3 känns lite väl gammalt nu, svårt att välja.

Tyvärr vet jag inte när den släpps. Dock är det ju smartare att köpa en amd processor nu för en mindre summa och spara nu när haswell kommer om c:a 6 månader.

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Tyvärr vet jag inte när den släpps. Dock är det ju smartare att köpa en amd processor nu för en mindre summa och spara nu när haswell kommer om c:a 6 månader.

Så kan man ju också göra, då kanske jag klarar mig med en x4 965 tills haswell kommer ut, klocka den lite och så borde väl Bf3 flyta på rätt okej? Då kan man köpa dem riktigt biffiga moderkorten
Sitter med ett Asus gtx 570 och 8gb ram.

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonsaft:

Så kan man ju också göra, då kanske jag klarar mig med en x4 965 tills haswell kommer ut, klocka den lite och så borde väl Bf3 flyta på rätt okej? Då kan man köpa dem riktigt biffiga moderkorten
Sitter med ett Asus gtx 570 och 8gb ram.

Ja det borde flyta på rätt bra. Och nu är det skapligt nära eftersom Sandy funnits i 2 år och Ivy i nästan 1.

Permalänk
Medlem

Intel Core i5-3570K 3.4GHz Socket 1155 Box - 1512kr
Alt1: MK Gigabyte Z68AP-D3 Socket 1155, Z68, ATX B3 - 547kr
Alt2: Asus P8Z77-M Pro Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 mATX - 968

CDONs slutet av månade sweclockers deal:
rabattkod: SWECDEC12
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/
http://cdon.se/hemelektronik/intel_core_i5-3570k_3.4ghz_socke...
http://cdon.se/hemelektronik/mk_gigabyte_z68ap-d3_socket_1155...
http://cdon.se/hemelektronik/asus_p8z77-m_pro_intel_z77_4xddr...

Tycker nog du borde köpa det typ.
Så för 2-2,5k får du det du vill egentligen ha... Tycker nog du skall dra dealen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Tack för hjälpen och dem snabba svaren

Det slutade med att jag insåg att en cpu uppgradering inte var nödvändigt för tillfället, blir en ny SSD och sparpengar till nästa release

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.