Lite frågor och svar om saker i BF3!

Permalänk
Medlem

Lite frågor och svar om saker i BF3!

Tja!

Det finns mycket saker man vill fråga om i Battlefield 3.

Jag vill ha svar så det är gjort.

1: Många medaljer och stjärnor vi säger Granater har man ju stars samlade med men man får aldrig nån Star en stor bild på en stjärna det fick man förr minns jag. Claymore Medalj och C4 medaljen har jag upptäckt är helt försvunnen eller har det aldrig funnits som rewards?

2: En Assignment den här när man ska förstöra 25 fordon måste det komma upp ett meddelande "fordonet förstört" som poäng för att det ska räknas eller kan jag förstöra bara en tom som precis spawnades vi säger i basen?

3: Varför ser jag aldrig Stars i fordon när en killcam visas? Har aldrig gjort sedan realese.

Svar tack!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag "kapar" din tråd lite Sebastian, jag har en fråga angående ljudet i BF3.
Är det någon som har lite ingående info om ljudkvalitén och antal kanaler som ljudet spelas upp i? Är t.ex center-kanalen med, jag får nämligen inget ljud alls ur min center. Har testat med både "home cinema" och "war tapes".
(Center-kanalen fungerar både när jag kör Windows testton samt förstärkarens egna test av kanaler. Windows är också inställt på 5.1 ljud)

Edit: Jag behöver ett ljudkort som stödjer DD live helt enkelt.

Permalänk

Angående ljudet. Slå av Enhanced Stereo Mode om du har det aktiverat i ljud inställningarna i BF3

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Tja!

Det finns mycket saker man vill fråga om i Battlefield 3.

Jag vill ha svar så det är gjort.

1: Många medaljer och stjärnor vi säger Granater har man ju stars samlade med men man får aldrig nån Star en stor bild på en stjärna det fick man förr minns jag. Claymore Medalj och C4 medaljen har jag upptäckt är helt försvunnen eller har det aldrig funnits som rewards?

2: En Assignment den här när man ska förstöra 25 fordon måste det komma upp ett meddelande "fordonet förstört" som poäng för att det ska räknas eller kan jag förstöra bara en tom som precis spawnades vi säger i basen?

3: Varför ser jag aldrig Stars i fordon när en killcam visas? Har aldrig gjort sedan realese.

Svar tack!

1: Tror aldrig det funnits medaljer till Clamore eller C4.

2: Måste vara ett fiendefordon.

3: Vet ej, förstår inte riktigt vad du menar faktiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Angående ljudet. Slå av Enhanced Stereo Mode om du har det aktiverat i ljud inställningarna i BF3

Tack för input, det har jag gjort. Jag kör både ljud och bild via HDMI från mitt 560ti till min förstärkare. Om jag har fattat rätt så måste jag ha ett ljudkort som stödjer DD Live. Jag har ju ett "ljudkort" onboard på mobot, ett Realtek ALC887, någon som vet om det stödjer DD Live?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

1: Tror aldrig det funnits medaljer till Clamore eller C4.

2: Måste vara ett fiendefordon.

3: Vet ej, förstår inte riktigt vad du menar faktiskt.

Jo vi säger att jag dör av en Pansar så är det 0 Stjärnor men egentligen så ska ju den ha 2-3 stjärnor för den har klarat ut alla upplåsningar och övergått alla scores!

Jag menar det här som Kits har Medic, SUpport m.m. Stjärnor.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jo vi säger att jag dör av en Pansar så är det 0 Stjärnor men egentligen så ska ju den ha 2-3 stjärnor för den har klarat ut alla upplåsningar och övergått alla scores!

Jag menar det här som Kits har Medic, SUpport m.m. Stjärnor.

I see. Jag visste faktiskt inte att man ser antal stjärnor i kill cam när man blir dödad av infanteri.

De har väl glömt att lägga till det för tanks helt enkelt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Ska låna ut min battlefield 3 skiva till en polare, (xbox360 för tillfället) hur funkar det med onlinepass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furryowl:

Ska låna ut min battlefield 3 skiva till en polare, (xbox360 för tillfället) hur funkar det med onlinepass?

Precis som det låter, han behöver ett onlinepass för att spela online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Tja!

Det finns mycket saker man vill fråga om i Battlefield 3.

Jag vill ha svar så det är gjort.

1: Många medaljer och stjärnor vi säger Granater har man ju stars samlade med men man får aldrig nån Star en stor bild på en stjärna det fick man förr minns jag. Claymore Medalj och C4 medaljen har jag upptäckt är helt försvunnen eller har det aldrig funnits som rewards?

2: En Assignment den här när man ska förstöra 25 fordon måste det komma upp ett meddelande "fordonet förstört" som poäng för att det ska räknas eller kan jag förstöra bara en tom som precis spawnades vi säger i basen?

3: Varför ser jag aldrig Stars i fordon när en killcam visas? Har aldrig gjort sedan realese.

Svar tack!

3. Det är antagligen något som de glömt lägga till

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Precis som det låter, han behöver ett onlinepass för att spela online.

Om han har ett eget funkar det då eller måsta han köpa ett nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furryowl:

Om han har ett eget funkar det då eller måsta han köpa ett nytt?

Jaha då förstår jag! Sålänge han har aktiverat det på sitt konto borde det fungera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha då förstår jag! Sålänge han har aktiverat det på sitt konto borde det fungera!

Bra tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden.

Jag är bara intresserad av singleplay, är det här spelet något för mig?
Och finns det något mervärde i sånna fall av att köpa Premiumversionen, dvs utökat SP?
Kan man flyga jets i SP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Lånar den här tråden.

Jag är bara intresserad av singleplay, är det här spelet något för mig?
Och finns det något mervärde i sånna fall av att köpa Premiumversionen, dvs utökat SP?
Kan man flyga jets i SP?

Singelplayer är en raid-shooter dvs du gör det AI'n vill att du ska göra i princip, finns en väg att gå.
Nej det finns bara en SP och den går du i vanliga non-premium.
Delvis, du är gunner i ett flygplan (tror jag) under ett uppdrag men inte mer än så. (Har ej klarat SP ännu så vet inte längre fram)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Det finns medaljer till Claymore , har 2st som jag har fått i början när man tyckte att det var kul att springa runt med de.

Vad det gäller C4 vet jag inte, men till claymore finns de, men det gäller att få många kills:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED