Hej,
Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta in dessa i nuläget.
Skrivet av sebblock:
Hej komplett. köpte http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10729 av er för 2 veckor sedan och nu när jag har använt den i 3 dagar så börjar grafikkortet att ge konstig bild, drivrutinerna slutar svara, spel crashar och även mitt system har crashat flertal gånger. har testat allt nu, jag vet inte vad mer jag kan göra. det blir bara värre och värre. om jag skulle skicka den på service, hur länge skulle det ta ungefär innan den blir klar och hur skulle man skicka den då.
Hej,
Tråkigt att du fått problem med ditt grafikkort. Just nu är vår behandlingstid för returer cirka 3 arbetsdagar. Här finns mer information om hur du går tillväga för att skapa en retur: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor. Du når oss på 031-710 20 00 måndag - fredag 09:00 till 20:00.
Skrivet av micke7406:
varför fick inte jag med några spel när jag köpte mitt 7970 ?
Order 19654577
Hej,
Vi ber om ursäkt att vi missat att skicka med spel till dig. Hör av dig till oss på 031-710 20 00 eller support@komplett.se så löser vi detta åt dig.
Skrivet av vallentiin:
Fick nyss hem mitt paket från pickup pointen.. i emballaget så finner jag två ordentligt tilltryckta grafikkort ( dom har alltså synliga skador på packeten ) ( BÅDA ! ) ..
vad gör jag åt detta ?
Hej,
Kontakta oss så hjälper vi dig med en reklamation av fraktskadan. Du når oss på 031-710 20 00 måndag - fredag 09:00 till 20:00.
Skrivet av 420GBGlass:
Jag beställde en Intel Edition (Komplett PC) på faktura betalning (28 februari) ångrade mig och avbokade min beställning då jag gjort min egen på komplett.
Jag tryckte på avboka och det stod *Avbokar.....* efter en stund refreschade jag sidan och loggade in och ur mitt konto och då var inte produkten på *beställningar* Som jag ville. Jag beställde min andra dator fast det som hände var att Klarna inte accepterade Faktura valet Måste man vänta en stund eller? Har nog inte råd att betala inom 14 dagar
Hej,
Ja det tar automatiskt 24 timmar innan du kan göra en ny beställning mot Klarna. Om du kontaktar oss så kan vi hjälpa dig att släppa den spärren direkt om detta skulle inträffa igen.
Skrivet av olivern3:
Hej! Beställde några grejer den "2012-12-23 15:01", och ordern står fortfarande på "bekräftad". Och när jag lade beställningen så var lagerstatusen på chassit "över 100 i lager", men nu är det slutsålt. Kommer jag få mitt då, eftersom varan var i lager när jag lade beställningen? Ordernummer: 19725732
Tack på förhand!
Hej,
Jag ser nu att din order är både skickad och uthämtad. Ett tips är att först och främst kontakta oss via telefon eller mejl när det gäller frågor kring en order så får du så snabb hjälp som möjligt.
Skrivet av Seetela:
nu är det så att jag skickade in min dator för ca 2 veckor sen pga frysningar osv (kunde inte fixa själv). garantin tänkte de och kostade mig inte en krona med något, vilket jag tyckte va riktigt bra. sen när jag fick hem datorn efter ca 5 arbetsdagar tyckte jag att det var jätte trevligt att dom hade fixat det. sen så spelade jag dirt 3 och efter 4 timmar så stängde datorn av sig och fick blåskärm.
sen startade jag om i tanke att det bara var en 1 time thing, men nejnej. har hänt mer än 10 gånger och på olika sätt 4/10 gånger. skrev ett inlägg om vad det kan vara här på sweclockers och dom sa att det var högst sannolikt att kortet var defekt. (ett kort jag har haft i 10 månader).
så nu ska jag skicka in det i hopp om att få ett nytt 560ti. men nu kommer frågan, hur blir det nu?
täcker garantin defekta kort?
skickar jag in hela datorn eller skickar ni ett packet där bara grafikkortet ska med?
om det är så att jag bara skickar in grafikkortet får jag ett "låne" kort då som jag kan använda medans eller måste jag köpa ett nytt?
vart lite besviken för efter den har varit inskickad så uppstod ett annat problem istället.
Hej,
Tråkigt att du fått problem med ditt grafikkort. Hör av dig till oss så snart som möjligt så hjälper vi dig att sätta upp en retur för att lösa problemet åt dig. Du når oss på 031-710 20 00 mån - fre 09:00 till 20:00.
Skrivet av hermanlange:
varför tog ni bort corsair carbride 500r det stod att ni hade 100+ i lager (jag syftar på den hel svarta).
Skrivet av Seetela:
funderar samma sak, köpte när det var rea (499kr).
Hej,
Detta chassi har utgått och kommer inte att komma igen tyvärr.
Skrivet av cosmomenal:
Jag har kollat på min orderhistorik och ser att den äldsta ordern är från Juli år 2010. Jag minns den ordern och det känns som om det var igår då jag hämtade den i utlämningsstället.
Det som får mig att undra är varför det inte finns äldre ordrar. Har jag inte gjort fler ordrar med detta konto eller har Ni på Komplett tagit bort de äldre ordrarna (Innan Juli 2010)?
Hej,
Alla dina order ska finnas sparade - vi plockar inte bort någonting ur din historik. Är det möjligt att du använt ett annat konto med annan mejladress tidigare kanske?
Skrivet av Arkebuzer:
Sitter i samma sits, beställde allt till en ny rigg, fast från 4 olika butiker, fick det mesta inom några dagar, men paketet från komplett med moderkort och CPU verkar ha fastnat på vägen... riktigt tråkigt, men det är väl bara att bita ihop...
Enligt en annan tråd är det trubbel hos posten och deras uppsamlingscentral i segeltorp, så förhoppningsvis får vi våra paket på onsdag.
#13049368
Hej,
Vi ber ödmjukast om ursäkt för förseningen av din order och hoppas att du nu fått din order levererad. Om inte - kontakta oss så undersöker vi vad som hänt. 031-710 20 00
Skrivet av Zpnk:
Hej Komplett... hittade en lite intressant tråd på flashback när man kollade företagsskvaller. Intressant att se hur ni ställer er till detta
https://www.flashback.org/t2043059
Hej,
Ja det stämmer som säkert många av er här på Sweclockers säkert känner till att Komplett och inWarehouse ingår i samma koncern. Här finns mer information om koncernen: http://komplett.com/
Gällande hemmabiosystemet som inWarehouse haft som en deal på Groupon så har både vi på Komplett och inWarehouse kört detta i flertalet kampanjer under det gångna året. Eftersom systemet varit så varit så efterfrågat hos våra kunder har vi haft det på kampanj flera gånger - bland annat på Groupon.
Skrivet av bicepscurl:
Såg detta med ja tänkte va fan har dom höjt priset eller är det nåt nytt system sedan såg jag att det är exakt samma system dom sålde ut.
Skitdåligt och ett j...a sätt av företagen idag att vi konsumenter ska bli lurade på våra surt förvärvade pengar.
Fy skäms komplett/inwarehouse samma affär different name.
Sånt här är väl straffbart eller?
Är väl samma sak med kompletts demosida! vet inte hur många gånger jag har mailat dem om deras retarded priser på gammal teknik äldre komponenter m.m och att dom har högre pris på sina demo priser än vad dom kostar nya.
efter cirka 20-25 mail cirka 2 svar vi ska se över det! men samma pris står kvar och dom struntar fullständigt i alla kritik dom har fått över just deras DEMO prylar är det demo så är det demo.
Komplett var helt super förr idagens läge ignoranta gnidna pengagiriga "censur"
Skrivet av grizzly666:
Komplett,inwarehouse är ej samma företag dom delar dock lager och har samma moderföretag som ägare men dom är två separata bolag i sig.
Sen kan jag bara hålla med om att deras demo,beg priser väldigt ofta är helt uppåt väggarna och har även jag mailat om detta ett par gånger och vid nån enstaka gång fått svar att det ska tittas på men inget händer.
Komplett har ju även ett par gånger här i tråden svarat att demo,beg priserna ska ses över och om jag inte minns fel även att dom ska titta på det även i framtiden (så det inte skulle hända igen).
Detta beror ju troligen på att dom tittar på nypriset när saken köptes in av dom och sen drar av "rabatten" vilket då kan hända att priset blir högre än vad samma,liknande,snabbare,bättre vara kostar ny.
Detta är helt fel sätt att gå enligt mig dom borde titta på dagens nypris för samma,liknande,snabbare,bättre vara och dra av "rabatten" på det priset.
Hej,
Vi är medvetna om att vi ibland har felaktiga priser på en del av våra demovaror. Om ni upptäcker artiklar som ni anser har felaktiga priser så är vi väldigt tacksamma om ni skriver det gärna här i tråden så undersöker vi dessa vidare och ser om priset går att justera. Vårt mål är som alltid att ha bra och marknadsmässiga priser - även på demovaror.
Skrivet av Krippaz:
Är lite trött på komplett beställde varor via pick-up point för att få dessa snabbt.
Order lagt 26-dec.. och sen sitter paketet på speditionsföretaget Kom Sverige AB ( vilket enligt vad jag hört är deras egna bilar ).
enligt hemsidan:
Pick-up-Point extra kostnad 39 kr.. tid leverans 1 dag. Nu har det gått 4 arbetsdagar och 8 dgr totalt.
Tanken var att bygga om en dator under ledigheten, men det verkar gå åt helvete. De andra delarna fixade jag via webhallen ( de svarade att produkterna finns att hämta inom 3 minuter och var i mina händer 10 minuter senare kostnad: "gratis" och Netonnet ( fixade vissa delar men en del saknades och de bjöd på expressfrakt gratis hem som kompensation). Nästa gång ska jag nog hellre ta ställen där det finns ett fysiskt utlämningställe/butik om jag inte vill vänta i veckor.
God fortsättning
Hej,
Vi ber om ursäkt att din order blev försenad till Pick-up-Point. Eftersom det har varit många röda dagar den senaste tiden och väldigt hårt tryck på vårt lager så har vi tyvärr legat lite efter men jobbar hårt för att komma ikapp och leverera alla order så fort som möjligt.
Skrivet av FetFranked:
Hej komplett! nu har jag väntat länge på att min crazy xmas gamer att bli plockad, jag menar hur svårt är det att hitta delar? det står ju upp till fem dagar. ordernummer 19755598
Hej,
Jag ser att din dator nu har blivit släppt för plock. Eftersom vi har haft många beställningar på Komplett PC i mellandagarna är det högt tryck på våra PC-byggare just nu och vi jobbar hårt för att montera alla datorer så snabbt som möjligt. Efter att din dator blivit släppt på plock så tar det cirka fem arbetsdagar för oss att bygga och testa din datorn innan den skickas.
Skrivet av WingsWest:
Verkar gå sjukt segt, beställde en rig
order: 19742259
Grejer fanns hemma 28/12 står fortfarande
Bara "bekräftad" samt att ssd är bortplockad från lagret och nätagget är slut.
Varför får bara inte chansen att byta till saker som finns inne?.
Transporter och dylikt går jävligt bra nu (lågsäsong) då jag själv kör åt ett företag som kör på uppdrag åt posten.
Less på väntan.. :/
Skickades från m.sweclockers.com
Hej,
Om din dator väntar på delar som inte finns på lager och din order inte är släppt för plock så går det bra att kontakta oss för att göra ändringar i ordern. Du når oss på 031-710 20 00 mån - fre 09:00 till 20:00
Skrivet av Lento:
Min order har legat som bekräftad sedan några dagar tillbaks, verkar gå lite trögare nu i och med helgerna men jag antar att den kommer skickas så snart de hunnit ikapp med alla beställningar. Inget som jag direkt måste ha innan helgen ändå.
Hej,
Som du misstänker har vi väldigt hårt tryck på lagret just nu och i kombination med många röda dagar den senaste tiden har det gjort att vi ligger lite efter. Vi jobbar just nu för fullt med att få iväg alla order så snabbt som möjligt. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor kring din order. Du når oss på 031-710 20 00 mån - fre 09:00 till 20:00
Vänligen
/Mikael