Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Imponerande snabb leverans!

Beställde en Eizo Foris 2333 i fredagskväll vid 20tiden. Söndag mail om att den skickas och idag måndag vid lunch sms om att jag kan hämta.
Hade räknat med ett par dagar till så det ska bli spännande att testa när jag får bort ungarna som tittar bolibompafilmer och älskar att det var högtalare i skärmen:)

Bara hoppas skärmen funkar som den ska nu!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva här att jag är extremt imponerad av den snabba leveransen.
Beställde ett mekaniskt tangentbord (Cm storm quickfire TK) förra onsdagen vid kvällstid och hoppades på att det skulle komma innan helgen för jag skulle bort. På fredagen kl 10 får jag ett sms att mitt tangentbord ligger och väntar på mig vid malmös pick up point.

Blev otroligt glad att jag hann få det innan helgen och tangentbordet funkar utan några problem!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Thorulk:

Helt otroligt vilken support, och att ni har öppet till 20:00 är också underbart för folk som måste jobba till 17 och ibland inte kan ringa under arbetstimmarna!

Jag skulle beställa ett grafikkort som var demo, eftersom man inte kunde vara säker på att det innehöll vouchers till crysis 3 och bioshock så fick vi göra en specialare där och det gick hur snabbt som helst och hur smidigt som helst. Fick specialaren för att jag var en trogen kund och handlade mycket... gissa hur dåligt samvete jag har för att jag har beställt från Inet dom sista åren :).

Det enda man kan anmärka på är väl att fraktkostnaderna hos Komplett är dyrare. Jag klagar inte, jag kan gärna betala 50-100kr extra för att få den sort supporten som jag fick idag, men om ni konkurerade med Inet på frakt så tror jag nog att en hel del folk hade gått över.

Hur som haver, om grejjerna kommer in i frakt-loopen fort nu så kommer jag nog att bli 100% komplett-kund igen, och det är till 100% tack vare eran supportavdelning!

Skrivet av TheGiant:

Imponerande snabb leverans!

Beställde en Eizo Foris 2333 i fredagskväll vid 20tiden. Söndag mail om att den skickas och idag måndag vid lunch sms om att jag kan hämta.
Hade räknat med ett par dagar till så det ska bli spännande att testa när jag får bort ungarna som tittar bolibompafilmer och älskar att det var högtalare i skärmen:)

Bara hoppas skärmen funkar som den ska nu!

Skrivet av sm0ky:

Måste bara skriva här att jag är extremt imponerad av den snabba leveransen.
Beställde ett mekaniskt tangentbord (Cm storm quickfire TK) förra onsdagen vid kvällstid och hoppades på att det skulle komma innan helgen för jag skulle bort. På fredagen kl 10 får jag ett sms att mitt tangentbord ligger och väntar på mig vid malmös pick up point.

Blev otroligt glad att jag hann få det innan helgen och tangentbordet funkar utan några problem!

Hej,

Kul att ni är nöjda med vår service!

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

^ Inte för att verka taskig och förstöra eran "kill streak", jag har själv aldrig haft några problem med Komplett, men nu verka ni haft en praoelev vid servicedisken.

Den 6 februari fick jag svar att mitt 660TI som jag hade lämnad på RMA inte fanns i lager och den skulle komma den 13de. Fine tänkte jag, sånt händer, jag kan tolerera mitt gamla 8600gt i en vecka. Man kan liksom inte vänta sig att alla kort finns alltid i lager.

Dagarna går och går och går och den 21 februari börjar jag lacka ur och skriver ett mejl. Varpå jag får svar att den är redo hämtning på pickup-point stockholm. Vad hände med att man blir meddelad via sms eller mejl? Omöjligt att ni kan få ihop ett paket från centrallager till PUP Stockholm på under två timmar. (12:39 och 14:16 samma dag).

Aja, jag kör upp till stockholm samma dag och hämtar kortet. Dumpar lådan hemma och åker iväg hemifrån. Kom hem igår kväll och idag tänke jag att jag installerar kortet och kör ett par rundor BF3 (man har ju abstinens efter ett så långt avbrott) varpå jag installerar kortet och den är stendöd. Ger ingen bild alls. Datorn fungerar finfint med 8600gt eller HD3000.

Nu när jag kollar igenom artikelnummret fick jag inte heller rätt kort. 759546 ska även ha Assassins Creed/Gear up paketet med, vilket jag inte kan hitta några spår av alls. Jag erkänner dock att jag använde Borderland 2 koden jag fick med mitt trasiga (första) 660ti, så det var helt rättvist att ni inte skickade ett kort med spelkoder, men skriv rätt artikelnummer i så fall. Rätt förvirrande när man inte vet själv vilket kort man får.

Jag har faktist aldrig stött på något liknande med er. Har alltid haft blixtsnabb leverans och trubbelfria RMA ärenden, aldrig några klagomål. Allt har hittils varit smärtfritt. Vad pågår?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Blir så trött på skitmusiken man tvingas sitta och lyssna på när man vill komma i kontakt med support! Sluta upp med det eller kör lite bra musik i stället. Helst av allt föredrar jag nog vanliga signaltoner... Höll på att psyka ur idag när jag ringde supporten, fick dundra på Vinnie Paz i högtalarna för att överrösta den kastrerade smörb*gsångaren -_- Skärpningar komplett!

I övrigt mycket trevlig affärsverksamhet!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Jag skickade in ett trasigt headset som jag hade köpt av er. Det gick snabbt som tusan och innan jag hann blinka så hade jag ett nytt!
Toppenservice!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ares93:

^ Inte för att verka taskig och förstöra eran "kill streak", jag har själv aldrig haft några problem med Komplett, men nu verka ni haft en praoelev vid servicedisken.

Den 6 februari fick jag svar att mitt 660TI som jag hade lämnad på RMA inte fanns i lager och den skulle komma den 13de. Fine tänkte jag, sånt händer, jag kan tolerera mitt gamla 8600gt i en vecka. Man kan liksom inte vänta sig att alla kort finns alltid i lager.

Dagarna går och går och går och den 21 februari börjar jag lacka ur och skriver ett mejl. Varpå jag får svar att den är redo hämtning på pickup-point stockholm. Vad hände med att man blir meddelad via sms eller mejl? Omöjligt att ni kan få ihop ett paket från centrallager till PUP Stockholm på under två timmar. (12:39 och 14:16 samma dag).

Aja, jag kör upp till stockholm samma dag och hämtar kortet. Dumpar lådan hemma och åker iväg hemifrån. Kom hem igår kväll och idag tänke jag att jag installerar kortet och kör ett par rundor BF3 (man har ju abstinens efter ett så långt avbrott) varpå jag installerar kortet och den är stendöd. Ger ingen bild alls. Datorn fungerar finfint med 8600gt eller HD3000.

Nu när jag kollar igenom artikelnummret fick jag inte heller rätt kort. 759546 ska även ha Assassins Creed/Gear up paketet med, vilket jag inte kan hitta några spår av alls. Jag erkänner dock att jag använde Borderland 2 koden jag fick med mitt trasiga (första) 660ti, så det var helt rättvist att ni inte skickade ett kort med spelkoder, men skriv rätt artikelnummer i så fall. Rätt förvirrande när man inte vet själv vilket kort man får.

Jag har faktist aldrig stött på något liknande med er. Har alltid haft blixtsnabb leverans och trubbelfria RMA ärenden, aldrig några klagomål. Allt har hittils varit smärtfritt. Vad pågår?

Hej,
Tråkigt att det varit problem med hanteringen i ditt ärende. Vi ber ödmjukast om ursäkt för detta. Hör av dig till oss så undersöker vi ditt ärende närmare. Du når oss på 031-710 20 00

Skrivet av Xaves:

Blir så trött på skitmusiken man tvingas sitta och lyssna på när man vill komma i kontakt med support! Sluta upp med det eller kör lite bra musik i stället. Helst av allt föredrar jag nog vanliga signaltoner... Höll på att psyka ur idag när jag ringde supporten, fick dundra på Vinnie Paz i högtalarna för att överrösta den kastrerade smörb*gsångaren -_- Skärpningar komplett!

I övrigt mycket trevlig affärsverksamhet!

Tråkigt att du inte gillar musiken i kön - det är svårt att hitta något som passar alla. Vårt mål är att du ska behöva lyssna på musiken så kort tid som möjligt innan vi svarar.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Tråkigt att det varit problem med hanteringen i ditt ärende. Vi ber ödmjukast om ursäkt för detta. Hör av dig till oss så undersöker vi ditt ärende närmare. Du når oss på 031-710 20 00

Tråkigt att du inte gillar musiken i kön - det är svårt att hitta något som passar alla. Vårt mål är att du ska behöva lyssna på musiken så kort tid som möjligt innan vi svarar.

Vänligen

/Mikael

Tips på musik: http://www.youtube.com/watch?v=INKCPOQL98c

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Med den musiken som vänt musik så är jag 95% säker på att morsan (53år) skulle lagt på (om hon behövt ringa komplett för något) och undrat vart fan hon hamnade
Och JA hon har faktiskt handlat några saker av komplett (pga av mig) men inte behövt ringa då allt funkat bra än så länge.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Vi har haft diskussioner i företaget om vilken typ av musik som våra kunder skulle uppskatta medens de väntar. Vad har ni för önskemål på musik/musikstilar som ni skulle vilja höra i framtiden?

mvh //Erik J.

Jag hade velat höra lite skön avslappnande musik från Chillout/Ambient genren. Ingen lyrik, inget trams, ingen kastrerad sångare som man inte orkar lyssna på.

Exempel:

Tack för mig.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Hedersmedlem

Bör vara Crossfire.

(Och justeras lite för syftningsfel.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

http://i.imgur.com/aM0Cxqn.png

Bör vara Crossfire.

Hahaha :')

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
/Mikael

Allt var ordnat jättesnabbt och killen i kundtjänst var riktigt trevlig. Framförallt tålmodig medans jag kollade igenom alternativa grafikkort.

MVH

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Hej komplett!

Vill tacka för en bra IT-affär! och bra support!

Jag köpte ett XFX HD7950 och fick hem det snabbt!

Problemet är dock....på den lappen ''Do not disturb'' så är det 6870 jag reggade på XFX.com och jag får inga spel bundles pga detta!

MvH

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Kan inte se att vi fått något PM från dig - märkligt. Testa gärna att skicka igen.

/Mikael

Kan ni fortfarande inte se mina PM ?

Permalänk
Medlem

Kan ni ta hem Cubitek chassin? Är speciellt intresserad av Cubitek Mini Cube som verkar omöjlig att få tag på.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Daemon:

http://i.imgur.com/aM0Cxqn.png

Bör vara Crossfire.

Helt rätt givetvis! Ibland går det lite fort i svängarna. Tack för att du uppmärksammade detta

Skrivet av Ak-47:

Hej komplett!

Vill tacka för en bra IT-affär! och bra support!

Jag köpte ett XFX HD7950 och fick hem det snabbt!

Problemet är dock....på den lappen ''Do not disturb'' så är det 6870 jag reggade på XFX.com och jag får inga spel bundles pga detta!

MvH

Kul att du är nöjd med leveransen och vår support! Hör av dig till oss så tittar vi vidare på problemet med dina spelbundles. Du når oss på 031-710 20 00

Skrivet av micke7406:

Kan ni fortfarande inte se mina PM ?

Nej jag kan inte så att vi fått något PM från dig. Väldigt märkligt. Mejla på mpe@komplett.se istället.

Skrivet av Stealthbomb:

Kan ni ta hem Cubitek chassin? Är speciellt intresserad av Cubitek Mini Cube som verkar omöjlig att få tag på.

Vi har inga planer på att ta in dessa tyvärr. Tipset är väl att kolla med Liontech som verkar vara den enda svenska återförsäljaren.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjar det inte bli dags för en schysst 13:37-deal snart?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Llhweiir:

Börjar det inte bli dags för en schysst 13:37-deal snart?

Det är ingenting som ligger planerat den närmaste tiden. Men håll utkik.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej! Undrar om ni tar in "endast" Stationen till Padfone 2? Verkar inte gå att köpa någonstans!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av oouhdawg:

Hej! Undrar om ni tar in "endast" Stationen till Padfone 2? Verkar inte gå att köpa någonstans!

Tyvärr är det inget som vi har i sortimentet. Ett tips här är att kontakta Asus och höra efter om det finns någon återförsäljare eller något annat sätt att få tag på dessa.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

fick min dator idag (onsdag 20/3) mitt på dagen (jag bor en bit ut på landet och fick hemleverans) kan bara berömma både posten och komplett, komplett tog 5 arbetsdagar (ifrån fredagen den 9/3 till fredag 15/3) på sig att bygga ihop och testa min konfigerad dator och skicka iväg den. Sen (offtopic) kan jag även berömma posten för den kundservisen JAG mötte, (däremot kunde kolli spåringen blivit bättre uppdaterad)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av david_i_nabben:

Jag beställde en pc som jag konfigerade lite i lördags 09/03-13 idag (fredag 15/03-13) så står det att den är plockad (har inte varit hemma under veckan och kollade ordern vid 15:30 idag så kan inte säga hur det sett ut mån-fre). däremot så står det att garantin och den stötsäkra kartongen har skickats för plockning. Min fråga är när kan jag förvänta mig min pc?

Hej,
Se mitt svar på ditt PM.
Trevlig helg!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Hej, jag köpte 3st 24" Asus VE278H skärmar hos er för drygt 2 månader sedan. Har hittat 3 döda pixlar på skärmen varav 2 st har jag själv lyckats fixa. Hur ställer ni er till problem med döda pixlar?

Permalänk

Skickade in ett nätagg till er på garantin. Jag skulle skicka in kvitto numret för att få tillbaka frakt kostnaden men vilket av alla nummer är det?
Finns:
Postens Momsreg. nr.
Kolli id/ inl. nr.
ID.
SSID
Så vilket av dessa nummer ska jag skicka in till er?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av beowulf494:

Hej, jag köpte 3st 24" Asus VE278H skärmar hos er för drygt 2 månader sedan. Har hittat 3 döda pixlar på skärmen varav 2 st har jag själv lyckats fixa. Hur ställer ni er till problem med döda pixlar?

Hej tråkigt att du fått problem med din skärm. Asus regler kring utbyte vid döda pixlar kräver följande:

• 3 ljusa pixlar
• 5 mörka pixlar
• 8 ljusa/mörka pixlar sammanlagt
• 2 närliggande ljusa/mörka pixlar
• 3 ljusa/mörka pixlar inom 15mm i diameter

Skrivet av Widholm:

Skickade in ett nätagg till er på garantin. Jag skulle skicka in kvitto numret för att få tillbaka frakt kostnaden men vilket av alla nummer är det?
Finns:
Postens Momsreg. nr.
Kolli id/ inl. nr.
ID.
SSID
Så vilket av dessa nummer ska jag skicka in till er?

Hej,
Det vi behöver från dig är ett kvitto som visar hur mycket du betalt för frakten så att vi vet hur mycket vi ska betala ut till dig. Alltså ett kassakvitto från ditt postombud eller motsvarande.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Det vi behöver från dig är ett kvitto som visar hur mycket du betalt för frakten så att vi vet hur mycket vi ska betala ut till dig. Alltså ett kassakvitto från ditt postombud eller motsvarande.

Vänligen

/Mikael

Så jag ska skanna in kvittot och bifoga det i ett mejl? Kan bli svårt när jag inte har en skanner..

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Så jag ska skanna in kvittot och bifoga det i ett mejl? Kan bli svårt när jag inte har en skanner..

har du möjlighet att fota kvittot och bifoga det så borde det funka lika bra.

Permalänk
Skrivet av kortleken:

har du möjlighet att fota kvittot och bifoga det så borde det funka lika bra.

Känner mig lite dum nu .. tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Känner mig lite dum nu .. tack för tipset

Kopiatorer är väl rätt vanliga nuförtiden.