Permalänk

även om du inte får ut 120fps+från ditt grafikkort så är allt över 60fps bra..
så om man har en 120hz skärm men kanske har ett graffekort som bara klarar spotta ur sig 70-80-100fps spelar ingen roll för man får ju ändå en liten booster .. istället för att bli låst till max 60 på en vanlig skärm.

Permalänk
Skrivet av White.By.Design:

även om du inte får ut 120fps+från ditt grafikkort så är allt över 60fps bra..
så om man har en 120hz skärm men kanske har ett graffekort som bara klarar spotta ur sig 70-80-100fps spelar ingen roll för man får ju ändå en liten booster .. istället för att bli låst till max 60 på en vanlig skärm.

Jo absolut, men i mitt fall så lägger jag hellre pengarna på en bildskärm som ger mig en riktigt fin bild istället. Med mitt grafikkort är jag uppe och nosar på runt 60-70, max 80 FPS på nya spel med nästan "maxade" grafikinställningar, så känner inte behov av en 120Hz-skärm.

Finns det några prisvärda ISP-skärmar på 24" för nära 3000-lappen? Hittar Dell's skärmar på runt 2300 - 2400kr som verkar vara hyfsat omtyckta här på forumet. Men med min budget, ska man sänka sig till dom skärmarna eller finns det monitorer som är bättre runt 3000kr? Någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Permalänk

Är just nu på min 60 hz skärm för att testa, aldrig livet...
Känns som 10 FPS vad jag än gör, obehagligt att surfa eller scrolla runt i windows. Alla spel går i mindre hastighet, musenpekaren är seg.. Allt är värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av straatMan:

Jo absolut, men i mitt fall så lägger jag hellre pengarna på en bildskärm som ger mig en riktigt fin bild istället. Med mitt grafikkort är jag uppe och nosar på runt 60-70, max 80 FPS på nya spel med nästan "maxade" grafikinställningar, så känner inte behov av en 120Hz-skärm.

Finns det några prisvärda ISP-skärmar på 24" för nära 3000-lappen? Hittar Dell's skärmar på runt 2300 - 2400kr som verkar vara hyfsat omtyckta här på forumet. Men med min budget, ska man sänka sig till dom skärmarna eller finns det monitorer som är bättre runt 3000kr? Någon?

Skickades från m.sweclockers.com

IPS Eizo 23" gaming skärm http://www.inet.se/produkt/2205046/eizo-23-foris-fs2333-bk eizo-23-foris-fs2333 Review: http://youtu.be/-NK84Cu527E

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Har kollat lite recensioner och intryck från den här skärmen, och den verkar vara riktigt bra. Trevligt med högtalarna och ljudutgången om man t.ex ska lana med sitt PS3, samt smidigt med en fjärrkontroll. Med kalibrering kan denna skärm få en riktigt färgkorrekt bild och den låga responstiden är mycket trevlig. Det enda som får mig att tveka lite är utseendet tyvärr, den ser nämligen ut att komma från 2005, och inte 2012. Men jag antar att det inte gör så jättemycket, så funderar starkt på denna skärm.

En fundering; Är det inte en elektronikmässa snart, den såkallade CES-mässan? Antar att det finns möjlighet att nya skärmar utannonseras, som Samsung har gjort idag med deras 2 nya VA-skärmar. Kanske ska vänta och se lite.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |