Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

komplicerat utlandsproblem

Permalänk

komplicerat utlandsproblem

hej.
jag har en kompis som ska åka till Filippinerna om några veckor. med sig har en operatörslåst HTC one x. han vill kunna surfa med mobilen i filippinerna utan att det ska kosta en minde förmögenhet.

vi har diskuterat lite om 3g routers som stödjer filippinska simkort men vi är båda väldigt dåligt insatta i huruvida en sådan lösning skulle fungera. min första tanke var att använda en annan olåst mobil med stöd för wifi hotspot delning men detta kände lite onödigt eftersom ingen utav oss äger en olåst mobil.

är det någon där ute som kan komma på en bra lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Lås upp telefonen och använd en Filippinsk(?) operatör - Det är minst lika dyrt att smsa och ringa med svensk operatör.
Hur länge vara utlandsresan? Många hotell har ju idag LAN/wifi till sina kunder

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

telefonen är rätt så ny om jag inte minns fel så operatören går inte med på upplåsning eftersom bindningstiden inte har gått ut. låsa upp hemma är inte heller ett alternativ. sen om jag förstått det rätt är det jobbresa och inte semester så dom kommer röra sig mellan olika städer under en tre veckors period.

Permalänk
Avstängd

Passa er så ni/han inte klantar till det och får en räkning på 20k som han sen gråter ut i Aftonbladet med...

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

det är det vi försöker undvika

Permalänk

Vad sägs om att vara utan internet på semestern? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mollemannen:

telefonen är rätt så ny om jag inte minns fel så operatören går inte med på upplåsning

Skit i operatören, lås upp iaf. Det är inte olagligt att göra så i Sverige vad jag kan erinra mig om (men det kommer antagligen att vara i det i USA typ snart)

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.