Vilka Chrome-tillägg är ett måste?

Permalänk
Inaktiv

finns en imdb tillägg som är sjukt smidigt
markera ett film namn i en text så ser man betyget direkt uppe till höger, och kan klicka där för att komma till imdb sidan med den filmen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SanyaIV:

AdBlock plus
Do Not Track Me
Ghostery
KB SSL Enforcer
KB SSL Enforcer Browser Button
LastPass
Ponyhoof

Förstår nog vrf du kör med allt det där

Permalänk

Google Mail Checker
Hoover Zoom
AdBlock +
Google Drive

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

AdBlock och Google Mail Checker.

Permalänk
Medlem

Hoover Zoom, måste man specialanpassa den till alla sidor. Nu fungerar den för mig på väldigt få sidor

fungerar tex inte på http://www.newyorker.com/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skog1s:

Ärligt talat så tror jag inte att det är så uppenbart! Tyvärr!

Jo, jag är lite rädd för det. Jag vet inte vad som hände; för 10 år sedan var det väl ganska inne (till och med jag testade)?

Skrivet av GeekDown:

Google Mail Checker.

Behöver man sådana numera; att man har nya brev framgår väl av flikanimationen (en öppen gmailflik har man ju ändå)?

Permalänk

Collution
Disconnect

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Det går. Men hellre reklam än den störande lilla texten som ber dig att inte använda det
Å andra sidan vem bryr sig om reklam sålänge det inte är stötande eller stör typ som annonserna innan YT klippen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Awesome New Tab Page är inget måste men istället för den gamma fula så kan du få det att se ut t.ex. så här: http://i.imgur.com/4rijo.jpg.
Sen om du inte vill ha just Awesome new tab så finns speed dial. Och sen om du är på hemsidan 4chan så kan 4chan Spam Blocker vara bra. Den förstorar bilden när man drar muspekaren över bilden och en del annat. Adblock Plus är också mkt bra. Stoppar reklam på youtube, popup fönster och massa annat.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det går. Men hellre reklam än den störande lilla texten som ber dig att inte använda det
Å andra sidan vem bryr sig om reklam sålänge det inte är stötande eller stör typ som annonserna innan YT klippen

Ja, fast om man blockar reklamen så går det också snabbare att ladda.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Ja, fast om man blockar reklamen så går det också snabbare att ladda.

Ja det är ju en fördel för sega datorer. För min del gör det inget för jag hinner knappt blinka innan sidan är uppe
men om du har en gammal seg dator så är Adblock perfekt. Installerade det på min farmors
DELL (12 år gammal) som kör Ubuntu 10.(?) och det är ganska stor skillnad på hur fort den laddar sidor och videor.
Vore grymt för sega mobiler/surfplattor med

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekDown:

AdBlock och Google Mail Checker.

Thank you!

en annan som kör likadant som mig!

Permalänk
Medlem

Massa trevliga tillägg men varför vill den inte installera DoNotTrackMe ? Får upp en felkod : "Paketet är ogiltligt. Information: Variable $2$ used but not defined"

Hittar ingen info.

Annars använder jag:

ADblock
Google Mail Checker
Stylish
Spara i Google Drive

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Better Battlelog (BBLog) är ett måste för alla BF3 spelare, man kan spara serverfilter och snabbt komma åt alla de man sparat.
Tycker även 'Scroll to top button' är bra, gör precis vad den heter.

Har dock ett problem nu när jag ska installera tillägg, någon som vet vad det kan vara?
Trycker 'installera' och så byter knappen text till 'Kontrollerar' sen händer ingenting. Filerna börjar laddas ner i min downloadsmapp och där heter de något i stil med 'A8164Nasdf848aJHJAf6638%"¤6' men de går ej att starta, de är .crx-filer precis som de ska vara.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Heineken89:

Massa trevliga tillägg men varför vill den inte installera DoNotTrackMe ? Får upp en felkod : "Paketet är ogiltligt. Information: Variable $2$ used but not defined"

Hittar ingen info.

Annars använder jag:

ADblock
Google Mail Checker
Stylish
Spara i Google Drive

Fick samma igår också, testade att starta om webbläsaren flera gånger. Fungerade inte, någon som kan tipsa om ett liknande plugin?

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ja det är ju en fördel för sega datorer. För min del gör det inget för jag hinner knappt blinka innan sidan är uppe
men om du har en gammal seg dator så är Adblock perfekt. Installerade det på min farmors
DELL (12 år gammal) som kör Ubuntu 10.(?) och det är ganska stor skillnad på hur fort den laddar sidor och videor.
Vore grymt för sega mobiler/surfplattor med

Det är inte datorn utan internetet som är segt.

Jaha, det var ju bra att AD-block hjälpte din farmors dator.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Det är inte datorn utan internetet som är segt.

Jaha, det var ju bra att AD-block hjälpte din farmors dator.

Det med givetvis

Permalänk

ADBLOCK!

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Ngn som kan visa/hjälpa mig hur man fixar lösenord till NotScripts?
För den säger att jag ska söka på: % USERPROFILE% \ AppData \ Local \ Google \ Chrome \ User Data \ Default \ Extensions \ odjhifogjcknibkahlpidmdajjpkkcfn
men jag hittar inte det.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Det här hooverzoom som vissa skriver om, finns det att hitta nånstans? Finns inte med i chromestore längre.

Här kan du ladda ner den

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Behöver man starta om chrome för att vissa tillägg ska börja funka? Får inte hooverzoom att funka!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Adblock Plus och Gestures for Chrome är väl dom två viktigaste. Sen använder jag även Auto HD for Youtube, Google Calendar, Google Mail Checker och Media Hint.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiverat konto

1Password
Adblock Plus
Chrome to Mobile
FlashControl
Neather Bookmarks
Spara på Google Drive
Speed Dial 2

Permalänk

Måste tipsa om Modern new tab page

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Har man mycket flikar kan Tabs Outliner vara trevlig för att hålla lite ordning.

Vet någon om det finns något tillägg som kan hantera val av ljudkälla för Chrome eller rentav för specifik flik?
Så man kan ha youtube till hörlurarna och en annan flik med ljud från svtplay till tvn (hdmi)?