Permalänk
Medlem

Avermedia Live Gamer

Om jag skapade detta inlägg i fel tråd så ber jag om ursäkt, iallafall.

Jag har nyligen köpt in ett Avermedia live gamer kort och när jag väl stoppar in den i datorn så är skärmen svart och jag får inte upp något. Ser inte ens (bios) Men ljudet verkar funka och ljudet spelas upp när jag kommer till inloggningen. Jag vet dock inte om det är defekt på kortet eller om det är slottet.

Jag har prövat ta ur kortet och då funkar allt som vanligt igen, någon som har en aning vad för fel detta kan vara?

Alla svar uppskattas!

/Absarn

Permalänk
Administrativ avgift

Har för mig att du ska koppla skärm sladden in i det kan ha fel dock. Från grafikkortet till den sen till skärmen något sådant

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Läs instruktionsboken hur du skall koppla kanske?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Skulle ha nämnt att jag gick igenom instruktionsboken dessutom och jag dubbel checkade kablarna att dem var rättinkopplat. Glömde dessutom nämna att datorn startar om sig själv 3 gånger innan jag kommer till inloggningen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Relaterad fråga, nån som vet latency för passthrough på Live gamer HD?

Normalt när man kör passthrough på tex en hembio reciever så får man ju lipsync aningen off, är själv rätt sugen på kortet men ökat screenlag vore lite kass att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insight:

Relaterad fråga, nån som vet latency för passthrough på Live gamer HD?

Normalt när man kör passthrough på tex en hembio reciever så får man ju lipsync aningen off, är själv rätt sugen på kortet men ökat screenlag vore lite kass att få.

Jag kan prova åt dig om du verkligen tror att den lösningen är något du vill köra. Jag skulle inte göra det själv. Är rädd att man får 30 fps och dålig bild.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hittade lösningen igår och jag kan inte fatta att jag inte tänkte på det tidigare.

Prövade ta ur grafikkortet ( Gigabyte GTX 460) och stoppade in Avermedia kortet då funkade hur bra som helst.
Men motsatt effekt när dem är inkopplade samtidigt, så alltså då gäller det att uppgradera nätaggregatet.

Sitter med ett Corsair TX650 just nu, trodde faktiskt att det skulle räcka gott och väl, men tydligen hade man fel!

Alla svar uppskattades!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag kan prova åt dig om du verkligen tror att den lösningen är något du vill köra. Jag skulle inte göra det själv. Är rädd att man får 30 fps och dålig bild.

Sorry för lång svarstid, har varit borta en sväng!

Tanken är alltså att sätta kortet i en extern dator och ha den som recorder och bara köra min nuvudskärms bild genom kortet. Många youtubers använder denna setup men techiegeek som man är så köper man ju inte rakt av att det fungerar ändå så kan du prova så vore det lysande!

Fps kan tyvärr inte gå högre än 60 i detta läge, kortet spelar dock in i 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absarn:

Hittade lösningen igår och jag kan inte fatta att jag inte tänkte på det tidigare.

Prövade ta ur grafikkortet ( Gigabyte GTX 460) och stoppade in Avermedia kortet då funkade hur bra som helst.
Men motsatt effekt när dem är inkopplade samtidigt, så alltså då gäller det att uppgradera nätaggregatet.

Sitter med ett Corsair TX650 just nu, trodde faktiskt att det skulle räcka gott och väl, men tydligen hade man fel!

Alla svar uppskattades!

630w ska räcka om du kör ett normalt system med en 460 gpu, såvida nätagget inte är helt slut, så är detta sannolikt inte felet, men låna ett och testa.

Om du inte har gjort det redan så sätt din GPU i översta PCI-E slotten och sen sätter du Avermedia kortet i nedersta passande slot, kolla din bruksanvisning för moderkortet ang vilka slottar som passar och vad som händer när du sätter in kort i dem, vissa mobos stänger av andra slots beroende på var man sätter in korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insight:

Sorry för lång svarstid, har varit borta en sväng!

Tanken är alltså att sätta kortet i en extern dator och ha den som recorder och bara köra min nuvudskärms bild genom kortet. Många youtubers använder denna setup men techiegeek som man är så köper man ju inte rakt av att det fungerar ändå så kan du prova så vore det lysande!

Fps kan tyvärr inte gå högre än 60 i detta läge, kortet spelar dock in i 30 fps.

Ok. Jag är inte hemma just nu.
Men är du säker på att du inte, med ett hyfsat grafikkort, kan klona bilden från ditt grafikkort? Så att du spelar i valfria fps på din vanliga skärm och skickar 30 eller 60 fps till gamer hd i andra datorn via hdmi?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Btw en snabb fråga bara, någon som vet ungefär hur mycket man kan få för ett sånt kort? Endast testat