Har jag bara kastat bort 2500:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

http://www.guru3d.com/files_get/amd_catalyst_12_11_beta_downl...

Där.

Permalänk
Skrivet av Bjorn96:

troligen samma drivrutin bara att den ena är stämplad med en Saphire logga lite här och var i installern/CCC.

personligen hade jag tagit den från AMD då det ändå är dem som "tillverkat" kortet medans Saphire bara satt på sin klisterlapp på kortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nu har jagg laddat ner den och installerat den! Är det klart sen?

Permalänk
Medlem

Nu äre så att problemet antagligen inte ligger i grafikdrivrutinen Får jag fråga: Hur många FPS, HADE du, och hur många FPS HAR DU NU? Tror jag vet vad problemet är

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Kanske dags att ta samtalet om överklockning med Bjorn96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw... Där har du första länken är den senaste och längre ner nyare betan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag har ungefär 20 FPS när jag använder Aerosoft Arlanda X och Aerosoft Airbus X!

Vilken av dem ska jag ladda ner? Alla?

Och jag hade 20 FPS med gamla grafikkortet också

Använd "Redigera" istf att skicka nya meddelanden. Se också forumregler om bumpning, §4.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

Skrivet av Bjorn96:

Jag har ungefär 20 FPS när jag använder Aerosoft Arlanda X och Aerosoft Airbus X!

Problemet ligger antagligen i den menigslösa FPS-gränsen som finns inbyggd i FSX. när jag köpte mitt ASUS 7950 så blev ja också förbannad för att jag låg i 40 FPS Gå in på inställningar. Leta efter ett reglage som bestämmer hur många FPS du får ha under flighten. Om du vill kan du dra den till "unlimited". Men risken är då väldigt stor att du kommer få MASSA FPS-drops. Jag har min på 90 FPS tror jag.

Testa detta och återkom

Visa signatur

OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av Bjorn96:

Vad har du för övriga komponenter? Framför allt, vad har du för processor, och hur mycket RAM-minne har du?

Jag kan lova dig att din uppgradering inte är onödig, men det verkar som att något annat i ditt system inte pallar trycket, och börjat agera flaskhals.

Nämn gärna vad du har för moderkort och nätaggregat på en gång så kommer vi kunna hjälpa dig bättre

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Problemet ligger antagligen i den menigslösa FPS-gränsen som finns inbyggd i FSX. när jag köpte mitt ASUS 7950 så blev ja också förbannad för att jag låg i 40 FPS Gå in på inställningar. Leta efter ett reglage som bestämmer hur många FPS du får ha under flighten. Om du vill kan du dra den till "unlimited". Men risken är då väldigt stor att du kommer få MASSA FPS-drops. Jag har min på 90 FPS tror jag.

Testa detta och återkom

Jag påpekade det för några timmar sedan. Får se om han lyssnar på dig istället.

Permalänk
Medlem

Jag har den på unlimited!

Permalänk
Medlem

Bjorn96 kan du läsa igenom alla inläggen igen och se så du läst alla?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

http://support.amd.com/us/gpudownloa...to_detect.aspx

tips: du kan ju läsa vad du laddar ner och genom logisk tänkande kan du komma fram till vad du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag påpekade det för några timmar sedan. Får se om han lyssnar på dig istället.

OJ, ja ber om ursäkt om jag "tog" ditt tips läser tyvärr inte alla inlägg innan jag svarar, vilket man SKA.. ja veet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!
Windows 7 64-bit
4GB ram minne
AMD FX-8150 eight-core 3,6 GHz processor
Gigabyte 990 FXA-UD3 - moderkort
Nätaggregat - Corsair GS600W

Permalänk
Medlem

Det har jag! Men alla svarar olika så jag blir lite förvirrad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Har du köpt nytt grafikkort enbart för FSX är det bortkastade pengar. Redan ditt förra grafikkort var begränsat av processorn.

6870 flaskat av en FX-8150? låter märkligt om du frågar mig.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

OJ, ja ber om ursäkt om jag "tog" ditt tips läser tyvärr inte alla inlägg innan jag svarar, vilket man SKA.. ja veet

Det var inte en pik åt dig, utan åt TS som läste min post, missförstod allt i den och sen inte svarade på det jag egentligen frågade om.

Permalänk
Medlem

Nåt är i alla fall fel. Min förra maskin, en i7 på 2.67 med Radeon 6870 fick lätt runt 40 fps på marken med allt på max även när jag körde PMDG 737.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

Hej!
Windows 7 64-bit
4GB ram minne
AMD FX-8150 eight-core 3,6 GHz processor
Gigabyte 990 FXA-UD3 - moderkort
Nätaggregat - Corsair GS600W

4GB RAM, det hade jag uppgraderat direkt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

4GB RAM, det hade jag uppgraderat direkt

Hur mycket ram drar FSX? Det är ju bara att studera det i aktivitetshanteraren medans du spelar.

Det jag hade gjort är att studera aktivitetshanteraren (flinken prestanda) för att se hur mycket ram som används men även hur hårt processorn jobbar. Du kan dessutom ladda hem tex MSI afterburner för att se hur mycket grafikkortet jobbar.

Då kan du definitivt se vad som flaskar!

Permalänk
Medlem

Kan det påverka så mycket då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

Hej!

Fick precis hem mitt Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 grafikkort och har nu installerat det. Jag installerade skivan som man ska göra. Är det något mer man ska göra efter det? Iaf, så uppgraderade jag mig från ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5. Som ni alla vet, eller några, så spelar jag FSX. Jag fick ungefär 20 FPS + med gamla grafikkortet, och när jag hade installerat det nya grafikkortet var jag sjukt taggade för att se vad jag skulle få för FPS! Blev helt chockad när jag såg att jag bara fick 20 FPS +?

Några idéer? Ominstallera FSX?!?!?

Skrivet av PekkaJukkasson:

Okej. En fråga. Du har inte kopplat in skärmen i moderkortet istället för grafikkortet själv?

Okej. En fråga. Du har inte kopplat in skärmen i moderkortet istället för grafikkortet själv?

Nå TS, vi fick aldrig svar på detta!? Nu kan du inte missa de!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

6870 flaskat av en FX-8150? låter märkligt om du frågar mig.

Det beror väl ändå helt på vad det är för spel?

Permalänk
Medlem

Okej ska kolla på det! Hur mycket tycker ni jag ska uppgradera till? 6/8GB?

Permalänk

Hej, Kan även tipsa om att köra din fsx config fil genom denna. http://www.venetubo.com/fsx.html

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Hej där! Läs igenom denna tråd och testa alla tips utom att formatera om datorn, ta det som en sista utväg!

När jag uppgraderade från 6870 till 7970 var det enda utvägen efter att jag lyckats kludda till det med aitman, men prova du!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Men hur kommer det säg att grafikkortet inte vill jobba hårdare så att jag får mer FPS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Nå TS, vi fick aldrig svar på detta!? Nu kan du inte missa de!

Eftersom han hade ett 6870 innan så vore det bara konstigt om han hade kört det till moderkortet

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bjorn96:

Okej ska kolla på det! Hur mycket tycker ni jag ska uppgradera till? 6/8GB?

Pojken med guldbyxorna "Lite RAM säger ni? Ok, ok. Jag slår till på några nya nu med detsamma, vem orkar ifrågasätta?"
Påminner mig lite om Emil i Lönneberga där han skriker "En sockerdricka te" upprepade gånger

En uppgradering till 8GB kan vara bra för ditt system i sig men det påverkar nog inte FPS:en i detta fallet, jag tror något annat ligger bakom.
Du kan ju som sagt börja med att besvara frågan om du är säker på att din skärm inte är ansluten till ditt moderkort istället för ditt grafikkort

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈