OCZ SSD ? - Datorn stannar upp / fryser i ca 15 sekunder och hoppar i gång igen

Permalänk
Medlem

OCZ SSD ? - Datorn stannar upp / fryser i ca 15 sekunder och hoppar i gång igen

Hej,
Jag har en gammal burk som jag mest använder som HTPC, tyvärr har den börjat krångla och jag hittar inte felet.

Datorn stannar upp och låser sig / fryser titt som tätt, ej blåskärm och den hoppar alltid igång igen.
Jag hittar inte något tydligt mönster utan det sker lite hur som helst. Ibland kan det hända var 5 min ibland går det en halvtimme...

Oftast låser sig bara skärmen och musen går att röra men klickar jag på något händer inget och datorn fryser dock så registreras mus klicket och efter några sekunder utförs det....

Jag trodde först att det var det nya grafikortet som krånglade men när jag kör film så fryser inte datorn.... dock ligger mina filmer på en NAS

Jag misstänker att det kan ha något med att jag uppgraderat datorn men den funkade felfritt i 3 månader innan problemen kom...

Är det SSD disken som strular ?
..eller orkar inte spänningsagget med ?
..eller minnet ?

Hur felsöker jag ??

Jag har uppgraderat från till följande
HDD - från Samsung HDD till - OCZ SSD Agility 3
Grafik - från Nvidia GS 7600 till - Radeon HD 6570
RAM - Lagt till ett 2GB Ram minne (har nu tot 4GB (2st 1GB + 1st 2GB)

Windows 7 32bit
Aus P5B
Intel Core2Duo E6300

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware på din ssd, låter som en sådant mönster.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TEEH:

Uppdatera firmware på din ssd, låter som en sådant mönster.

Jag har uppdaterat firmwaren på SSDn inga frysningar ännu så det verkar lovande !!
Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Kommer trådar var o varannan dag nu angående detta faktiskt, det är så att de flesta "dör" efter ett x antal timmars användande.

Pular just nu med ett ärende hos dell angående detta, och dem vägrar erkänna att det är SSD problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Frysningarna finns kvar..... inbillar mig dock att det blivit bättre sedan jag uppdaterade firmware på SSDn...

Någon som har annat förslag på vad som orsakar frysningarna??
Hur felsöker jag?