Permalänk
Medlem

Dator köpråd

Tjenare, hade tänkt bygga ny dator då min börjar bli halvkrasslig
Någon snäll själ som skulle kunna slänga ihop en riktigt prisvärd dator som klarar alla dagens spel på väldigt hög grafik? Pristaket kan vi väl sätta på runt 10k

Jag har redan ett 750W nätagg (modulärt) så det behöver ni inte lägga till!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är inget direkt nvidia fan, funderade på ett 7970 då dom är mer prestanda för pengarna vad jag fattat det som, glömde säga att jag redan har hårddiskar så det behövs inte!
Annars såg det riktigt bra ut, men vet inte det här med asrock, är dom bra? Har aldrig haft ett sånt, ingen polare har haft osv..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Är inget direkt nvidia fan, funderade på ett 7970 då dom är mer prestanda för pengarna vad jag fattat det som, glömde säga att jag redan har hårddiskar så det behövs inte!
Annars såg det riktigt bra ut, men vet inte det här med asrock, är dom bra? Har aldrig haft ett sånt, ingen polare har haft osv..

Ostabila drivrutiner och ryckig bild får du också med AMD. Men om det inte är spelar någon roll så visst.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Henke420:

Ostabila drivrutiner och ryckig bild får du också med AMD. Men om det inte är spelar någon roll så visst.

det är inte stor skillnad mellan AMD och Nvidias senaste kort. vi snackar kanske runt 2 fps i vissa spel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det är inte stor skillnad mellan AMD och Nvidias senaste kort. vi snackar kanske runt 2 fps i vissa spel.

Det är stuttering i bilden med senaste BETA drivrutinen som gör så att prestandan boostas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det är stuttering i bilden med senaste BETA drivrutinen som gör så att prestandan boostas.

Jag trodde att stuttering bara gällde crossfire?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cALLEE-:

Jag trodde att stuttering bara gällde crossfire?

Nej, gäller även vid Single card också.

Permalänk
Medlem

Börja med att länka rätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kng8te:

Börja med att länka rätt

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kng8te:

Börja med att länka rätt

Länka rätt? Vad menar du nu?

Och förresten, har 7970 stuttering fortfarande? Trodde dom hade fixat drivers till det, och för att vända på det hela, har 680 stuttering alls eller är det ingenting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det är inte stor skillnad mellan AMD och Nvidias senaste kort. vi snackar kanske runt 2 fps i vissa spel.

däremot skillnad på processorerna där amd äger: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eu8Sek...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av klk:

däremot skillnad på processorerna där amd äger: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eu8Sek...

jag bryr mig inte om man tar amd eller intel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

7,5k utan headset skärm osvosv, jag har redan en otroligt bra setup så det är lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

7,5k utan headset skärm osvosv, jag har redan en otroligt bra setup så det är lugnt!

så då http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=kli&delway=pp&FD-CA...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Inte för att det är något fel med sakerna i kundvagnen du länkat.. Men får jag ifrågasätta vad du har för anledning till att lägga in en 3770k och ett 670 för 4200:-? Jag menar.. Var det otydligt att jag ville ha en speldator för så billigt pris som möjligt? Läs #0 om du orkar.. Men uppskattar din hjälp anyways, ger mig idéer om delar