Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

VERTEX saknas? raderade nvidia drivrutiner och mitt hd 7870 slutade ''funka'' ?

Permalänk

VERTEX saknas? raderade nvidia drivrutiner och mitt hd 7870 slutade ''funka'' ?

Hej!

Jag tänkte att jag skulle rensa lite i min hårddisk så jag raderade några nvidia o evga drivrutiner. Jag kör med ett 7870 xfx så trodde nt jag behövde dom. Så nu när jag ska starta the warz så stog det att jag behövde ett grafikkort med drivrutiner och något om vertex?, jag har ett 7870 i och det senaste drivrutinerna :S

vad är felet? Och hur kan jag lösa det?!?

VILL HA SÅ SNABBT SVAR SOM MÖJLIGT! SPELGALEN JUST NU

Permalänk

Kanske skulle sagt att jag nt hittar sakerna som jag raderade! Ligger inte i papperskorgen :/

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, har du gamla drivrutins-loggar kvar från ditt förra kort? Dvs. du körde med nvidia innan? Kör alltid drivesweeper för att radera alla gamla drivrutiner innan du installera några nya

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Förstår inte riktigt, har du gamla drivrutins-loggar kvar från ditt förra kort? Dvs. du körde med nvidia innan? Kör alltid drivesweeper för att radera alla gamla drivrutiner innan du installera några nya

loggar? e nybörjare! du kanske menar skivor? Ja jag körde nvidia innan. Vad e drivesweeper ? funkade pefekt innan jag raderade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

loggar? e nybörjare! du kanske menar skivor? Ja jag körde nvidia innan. Vad e drivesweeper ? funkade pefekt innan jag raderade det

Nej, loggar är typ historik över vad som har hänt typ med tidsstämplar.

Ta och ta bort drivrutinerna till ditt Amd kort och installera dem igen?

Drivesweeper är en programvara som används till att leta djupt i systemet efter kvarlämnor av gamla drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Nej, loggar är typ historik över vad som har hänt typ med tidsstämplar.

Ta och ta bort drivrutinerna till ditt Amd kort och installera dem igen?

Drivesweeper är en programvara som används till att leta djupt i systemet efter kvarlämnor av gamla drivrutiner.

Okej!

jag installerade om drivrutirnerna o nu funkar det

Permalänk

Det funkar men kortet presterar inte lika bra som innan? Vad är felet? laggar som in i helv*te :/

Jag ska ha dom nyaste drivrutinerna. Laddade ner dom översta på deras hemsida .

Permalänk
Medlem

tror du saknar phys x också det var nog det du tog bort

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

tror du saknar phys x också det var nog det du tog bort

kan varit det ja! Om installerade allt så nu funkar det!

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

tror du saknar phys x också det var nog det du tog bort

Det funkar nu men presterar nt bra? Har drivrutirnerna som släpptse den 17 , ligger bara på kring 40 fps i mw2 , innan log jag på 92 hela tiden. Ska jag installera dom gammla ist för dom nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Det funkar nu men presterar nt bra? Har drivrutirnerna som släpptse den 17 , ligger bara på kring 40 fps i mw2 , innan log jag på 92 hela tiden. Ska jag installera dom gammla ist för dom nya?

Ladda ner Driversweeper, ta bort alla drivar från både amds och nvidias och sedan laddar nu ner den senaste drivrutinen från Amd.

Permalänk
Skrivet av Kakkeman:

Ladda ner Driversweeper, ta bort alla drivar från både amds och nvidias och sedan laddar nu ner den senaste drivrutinen från Amd.

okej. Men jag har redan taggat bort o laddat ner igen. men drivesweeper kanske är bättrw?

Permalänk
Skrivet av Kakkeman:

Ladda ner Driversweeper, ta bort alla drivar från både amds och nvidias och sedan laddar nu ner den senaste drivrutinen från Amd.

sry dubbel.

Men kan du lönka dom senaste drivrutirnerna? (hd 7870 xfx)

Permalänk

Det har slutat funka igen -_- något tips? har ominstallerat grafikdrivrutinerna! allt laggar i alla spel...