Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny dator "flimmer" när jag spelar.

Hej! Har köpt en ny dator igår. men när jag sitter och spela så flimmrar skärmen till lite smått, ca va 10-15e sekund. Blir ett snabbt tjockt streck över skärmen som typ hoppar till. Olika färger ibland rött ibland gult, om jag hinner se rätt. Inte jätte mycket att hänga upp sig på men lite störigt är det. Jag har testat med både DVI och HDMI, samma problem vilket som. Har dom senaste drvisarna också.

Jag blev även tillfrågad att köpa ett extra grafikkort för 1000:- extra!
Ett sådant: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=772557
Det som sitter i förtillfället är likadant. Är det värt det??

tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Sudaxo:

Hej! Har köpt en ny dator igår. men när jag sitter och spela så flimmrar skärmen till lite smått, ca va 10-15e sekund. Blir ett snabbt tjockt streck över skärmen som typ hoppar till. Olika färger ibland rött ibland gult, om jag hinner se rätt. Inte jätte mycket att hänga upp sig på men lite störigt är det. Jag har testat med både DVI och HDMI, samma problem vilket som. Har dom senaste drvisarna också.

Jag blev även tillfrågad att köpa ett extra grafikkort för 1000:- extra!
Ett sådant: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=772557
Det som sitter i förtillfället är likadant. Är det värt det??

tack på förhand

Om du har kortet överklockat prova att klocka ner det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

låter väldigt advancerat. skulle det vara överklockat från början vid nyköp? :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sudaxo:

låter väldigt advancerat. skulle det vara överklockat från början vid nyköp? :S

Jag skulle säga att du kan väl ladda ner nya drivrutiner till grafikkortet. Testa grafikkortet i en annan dator. Skulle lätt sagt ja för ett extra 7850, utan tvekan för de pengarna.

Permalänk

Låter inte som screentearing men prova slå på vsync. Uppdatera drivtutiner. Är de likadant i alla spel?

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte så att du bara testat i lol. För jag har i alla fall också haft problem med flimmer i dom senaste patcherna i just lol.

Permalänk

Om du har felet i flera olika spel så är det ett möjligt tecken på minnesfel/överhettning. Se om du kan mäta temperaturerna på nåt sätt. Eftersom det är en nyköpt dator kan du ha större möjlighet att få den utbytt inom "DOA-perioden", som innebär att butiken kan skicka tillbaks den till leverantören för utbyte, vilket brukar kunna innebära att du får en ny burk på en gång i stället för att vänta på service. DOA-perioden är olika lång för olika leverantörer, men typiskt 3-5 dgr eller så, så sätt fart på felsökningen!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig v-sync igång tack för tipset ändå. Drivrutinerna är dom senaste.
Men jag har bara testa lol. Så det kan ju vara där felet ligger!
Tack för alla svar ni e bäst

Nu över till grafikkortet, skulle min dator klara av ett till då? Har hört att man kan få problem med överhettning och andra konstigheter.
här är hela min "space" http://www.ladda-upp.se/bilder/qxzlunolhrkwl/

Coolermaster chassi och 550W psu.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du förut men då hade jag två skärmar, problemet löste sig med att stänga AMD Overdrive.

Permalänk
Medlem

Overdrive är jag nästan 100 på att jag var inne och pilla med! ska kolla såfort jag kommer hem tack !!

Permalänk
Medlem

Jag fick ett liknande fel efter köp av ny dator, dock var det här ett par år sen nu.
Intressant nog visade det sig vara skärmen av allt som bråkade, har du möjligtvis en annan skärm du kan testa med?

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag bara denna skärmen. Men ska hem ikväll och kolla både overdrive'n och pröva spela Blackops 2