Path of Exile, för oss som tyckte D3 var kasst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

feelingen från diablo 1 & 2 får man aldrig igen, å det gick lite väl fort att bli max lvl.
men jag tycker det är ett otroligt bra spel och väntar med spänning på vad blizzard kommer göra för förbättringar och expansioner i framtiden. visst blir man less ibland men i vilket spel blir man inte less? i alla fall periodvis.
börjar närma mig 400h på min barb. nöta nöta nöta

Max lvl?! Är du redan 100 paragon!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

D3 var helt okej. Dock tycker jag att allt med auction house tog bort lite av letarglädjen för mig (även om det så klart är frivilligt att använda...). Jag tyckte även att Normal gick alldeles för snabbt/lätt. Hade gärna kunnat vara lite mer motstånd tidigare.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag tycker d3 var ett helt okej spel trots det var en besvikelse, man hoppades på ett nyare d2...
Hade varit grymt roligt om dom gjort fler expansions till d2!

Testat PoE? Närmare D2 än så kommer man nog inte? PoE är i min och säkert många andras ögon det som borde varit D3. (:

Om inte så borde du verkligen testa det nu den 23:e!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Förlorade spelvärdet efter man hade kört igenom spelet ett par gånger. Att dem byggde hela spelet runt auction house fick hela spelet att bli skevt. D2 hade bra mycket högre replayability och det var framför allt roligare att farma bossar i den takt som legendaries droppade vid 400+ MF gentemot D3 där man får knappt en per dag med samma mängd MF.

Permalänk

de tjänade en massa pengar på det så så sett var det inte fail men som spelare beror det väl på ens förväntningar så ja. väntar man 11 år med att släppa en uppföljare till ett mycket omtyckt spel blir ju förväntningarna därefter. när det väl släpptes kunde man inte logga in, det var extremt obalanserat och det var inte kul nog att spela vidare efter man klarat det ett par gånger. själva spelet var inte tillräckligt genomtänkt och djupt helt enkelt trots att de haft mer än ett decennium på sig att få till det.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Om någon har en nyckel , kan ni skicka den här till mig på SweC om det är ok med er.

det ser lovande ut och jag blev något otroligt ledsen på D3

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Det var kul dom första 2 runderna, men som all media imo så tröttnar man efter att ha nött och nött samma sak konstant.
Men det var värt pengarna jag betalade iaf, som underhållning.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Njae, e helt ok, bara sjukt kort. Tyckte mer om Torchlight 2

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Förtydligade att det är PoE tråden handlar om, inte ännu en D3-whinetråd.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rillepille:

Testade det där för några månader sen, var väl okej. Tror tom jag har en nyckel över om någon vill ha.

Vore gott med en nyckel om det inte är för mycket begärt

Permalänk
Skrivet av anon120994:

Vore gott med en nyckel om det inte är för mycket begärt

Tyvärr så har jag ingen kvar. ;/
Gav min nyckel till Fuusko.

Permalänk
Medlem

Spelet släpps kl 00:00 natten mellan onsdag och torsdag, tyvär kan jag inte spela då för jag har jobb, så får bli på torsdagenskvällen om det inte blir för laggigt. Kan lika gärna ge dom nya spelarna lite förtur

Det ska bli spännande att se vad man kan köpa i microtransactions-shoppen så får dreggla över det medans man jobbar. Har trots allt nästan 10k GGG points att spendera där.

En bild på lite lull från Nya Zeeland

Permalänk
Avstängd

Bidrog med 10$ efter jag kollade på lite filmer på youtube, ser verkligen lovande ut! Om jag nu skulle bli besviken så är ju inte 60-70 spänn så mycket

Håller på och laddar ner det nu, går ju inte snabbt, hoppar mellan 100kb/s till runt 600kb/s.
Skulle vara kul om man kunde fixa ihop ett litet trevligt gäng härifrån SweC som vill nörda!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokioc:

Njae, e helt ok, bara sjukt kort. Tyckte mer om Torchlight 2

Det kommer en ny akt vad 4e månad, så spelet i sig kommer inte vara speciellt kort, samt att dom sagt att de vill att det ska ta ett par år att nå maxlevel...
Sååå.... kort spel? nej.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Det kommer en ny akt vad 4e månad, så spelet i sig kommer inte vara speciellt kort, samt att dom sagt att de vill att det ska ta ett par år att nå maxlevel...
Sååå.... kort spel? nej.

Ja spelet är "kort" i dagsläget när det är Closed Beta och vi bara har tillgång till 2 av 10 kommande akter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Blått item bättre än legendary? e du helt ute o snurrar nu lr?

Eller så har han inte spelat den senaste tiden, fram tills patch 1.0.4 så var många blåa items långt mycket bättre än vad legendaries någonsin kunnat bli.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

Spelet släpps kl 00:00 natten mellan onsdag och torsdag

Onsdag klockan 22.00 svensk tid är final character wipe iaf.
Dessutom släpps inte spelet, det är fortfarande en beta.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Onsdag klockan 22.00 svensk tid är final character wipe iaf.
Dessutom släpps inte spelet, det är fortfarande en beta.

Ibland tar jag fel på 22:00 och 00:00
Dock är det 'soft release' så lite rätt har jag.

Permalänk
Medlem

Någon som har riktigt bra koll på builds? Sitter här med feberfrossa och försöker läsa mig till vad som anses vara "bäst" inför öppna betan. Det går inte vidare bra. Söker pedagogisk hjälp via PM. Kram utlovas (o.b.s. belöning görs anspråk på först efter tillfrisknande).

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

handlar inte tråden om PoE?
just nu sitter ju alla och rabblar upp hur bra de tycker d3 är /var, och hur mycket de spelat det...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edlar:

handlar inte tråden om PoE?
just nu sitter ju alla och rabblar upp hur bra de tycker d3 är /var, och hur mycket de spelat det...

Har du sett trådtiteln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Har du sett trådtiteln?

ja, har du? "för oss som tyckte d3 var kasst" så varför är alla här och berättar hur bra de tycker det var?
kan det vara den bittra doften av fanboyism tro