Byta språk i bootmanger?

Permalänk
Medlem

Byta språk i bootmanger?

Hej

Jag köpte mig en Windows 8 Pro upgrade för några veckor sen. Eftersom jag för tillfället bor i Norge var jag tvungen att köpa en norsk kopia. Jag har lyckats byta språk (engelska är språket jag vill använda) för både själva arbetsmiljön och för välkomst texten etc. Det enda området som jag inte lyckas att få på engelska är nu felsöknings alternativet (bootmanager). Den är fortfarande på norska. Någon som vet hur man byter detta i Windows 8?

/Benny

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benny_k:

Hej

Jag köpte mig en Windows 8 Pro upgrade för några veckor sen. Eftersom jag för tillfället bor i Norge var jag tvungen att köpa en norsk kopia. Jag har lyckats byta språk (engelska är språket jag vill använda) för både själva arbetsmiljön och för välkomst texten etc. Det enda området som jag inte lyckas att få på engelska är nu felsöknings alternativet (bootmanager). Den är fortfarande på norska. Någon som vet hur man byter detta i Windows 8?

/Benny

Jag tror inte att det är möjligt. Kanske i nästa version av Windows.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tror inte att det är möjligt. Kanske i nästa version av Windows.

Jag läste någonstans för äldre Windows att man kunde via dos promten, köra något kommando som skrev om inställningarna för bootmanager. Men jag har inte fått till det

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Ingen Win 8 expert där ute?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Absolut du kan byta språk i WindowsPE men du måste ha tillgång till antingen MDT, WDS Windows system image manager eller CM

Edit,

Kan gå om du lägger in installationen på USB och sedan gör en autounattend.xml

http://blog.colemberg.ch/2010/04/unattend-xml-for-language-re...

ändra dessa värden till det du vill ha,

<InputLocale>sv-SE</InputLocale>
<SystemLocale>sv-SE</SystemLocale>
<UserLocale>sv-SE</UserLocale>

När du har gjort det så lägg den i rooten på den USB , inte testat detta själv men KAN fungera, fungerar genom WDS men då har man en annan typ av WinPE men men kan gå

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200