Logitech slutar med konsoltillbehör och fjärrkontroller

Permalänk
Inaktiv

Ett bra beslut. Fortsätt att fokusera på PC-marknaden istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Då kan dom höja priset, finns ingen konkurrent som är i närheten av Logitechs fjärrkontroller.

och då köper ännu mindre folk deras fjärrkontroller

höja priset för att få mer folk o köpa deras produkt är det sämsta förslaget som finns, dom har redan nu väldigt svårt att få ut en vinst på fjärrkontrollen då marknaden är väldigt liten då säljer dom givetvis inte mer mer högre pris, tvärt om måste dom dumpa priset för att folk ska köpa.

Skrivet av €lysian:

Kan dom inte lägga ner produktionen av deras usla datorhögtalare istället?

Absolut inte då dom säljer i mängder + låter riktigt bra sålänge man inte kräver 10000:- system, har använt deras system sen början och alltid gillat dom använder Z-906 och Z-623 o dom fungerar alldeles utmärkt för film,spel och musik. även Z-5500 och alla andra high end system har jag ägt, dom blir mer förfinade för varje släpp.
Du kan givetvis inte få ut ett riktigt audiofil system för 2-3tusen kr, men för pc duger dom och blir över.

varför skulle dom plocka bort det dom säljer mest av (förutom mus o tbord) vore deras död.

Man plocka bort skiten som inte säljer såklart.

Permalänk

Logitech har överdrivet höga priser på sina produkter jämfört med andra företag. Bli lite mer "affordable" för folket så skulle företaget säkert gå bättre också. För Logitechs produkter är bra, men problemet är att dom delar som är billiga är av sämre kvalite än konkurenternas, och deras "high end" delar är riktigt bra, men alldeles för dyra för att vara konkurenskraftiga, speciellt idag när det finns riktigt bra billigare alternativ.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Enligt min åsikt så skulle Logitech aldrig nånsin ha börjat tillverka högtalare. Visst, dom låter... men låter dom bra? Samt är dom avstörda? Nope... inte det minsta...

Permalänk
Medlem

Tråkigt, tycker verkligen om deras Harmony serie..

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tar dom bort det så blir jag riktigt sur. Men det känns som att dom kommer fortsätta underhålla dom. Kanske dock inte kommer läggas till nya produkter i databasen?

Som jag har fattat det så kommer det att försvinna, och med det kommer även underhållet/mjukvaran att försvinna... sakta men säkert.

Sorgligt men sant.

Jag gillar det inte alls ):

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Remotes/Logitech-s-Comm...

Verkar som de ska sälja av harmony systemen. Inte lägga ner direkt.

Hoppas verkligen det hittar en bra köpare som fortsätter med det. Harmony har varit logitechs bästa hem produkt och att se fjärrkontrollerna försvinna vore katastrof.

Blir banne mig att köpa en ny dito medan de finns i handeln i alla fall då min nuvarande börjar bli sliten.

Permalänk
Medlem

Så man tycker det går dåligt för PC-marknaden men säljer bort andra delar och fortsätter att fokusera på just PC-marknaden?

Tillbehör till konsoller förstår jag inte att de lägger ner just nu. Det kommer ju snart nya så då borde det ju bli lite liv i marknaden för tillbehör.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Enligt min åsikt så skulle Logitech aldrig nånsin ha börjat tillverka högtalare. Visst, dom låter... men låter dom bra? Samt är dom avstörda? Nope... inte det minsta...

Men är man "finsmakere" så väljer man ändå inte Logitech som main högtalare, Eller ?

Och definitivt inte i den lägre familjens släktträd!

Men man kan ju inte påstå att Z5500 är skit, om man tänker på vad man får för pengarna. Så det du skriver är rent bullshit!!

Själv kommer jag att sakna fjärrkontrollerna från Logitech!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

och då köper ännu mindre folk deras fjärrkontroller

höja priset för att få mer folk o köpa deras produkt är det sämsta förslaget som finns, dom har redan nu väldigt svårt att få ut en vinst på fjärrkontrollen då marknaden är väldigt liten då säljer dom givetvis inte mer mer högre pris, tvärt om måste dom dumpa priset för att folk ska köpa.

Du tänker bara utifrån hur jusrt du resonerar om deras fjärrar. Om tillräckligt många av de som idag väljer en Harmony gör så utan att bry sig om priset så skulle en prishöjning generera större intäkter. Att man tappar nån säljare här och där skulle spela mindre roll.

Gissningsvis har man hursomhelst inte frågat lite random Swec:ar om hur man skall göra utan låtit utbildade marknadsekonomer räkna på det och kommit fram till att det här är bäst ur ett företagsekonomiskt perspektiv.

Visa signatur
Permalänk

Man behöver inte vara "finsmakare" för att tycka Logitechs PC högtalare är kassa. Visst, deras flaggskepp inom PC hemmabio var bra prylar för priset men i övrigt, nej tack!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som jag har fattat det så kommer det att försvinna, och med det kommer även underhållet/mjukvaran att försvinna... sakta men säkert.

Sorgligt men sant.

Jag gillar det inte alls ):

Då sög det ju som sagt riktigt ordentligt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fjärrkontrollerna ställs ju in via logitechs hemsida, undrar om stödet kommer fortsätta ?

Skickades från m.sweclockers.com

Man använder givetvis programmet, hemsidan är bara för nobbs och saknar 90% av funktionaliteten man kan erhålla via programmet. Databasen däremot ligger online i båda fallena.

Skrivet av assskisser666:

Logitech har överdrivet höga priser på sina produkter jämfört med andra företag. Bli lite mer "affordable" för folket så skulle företaget säkert gå bättre också. För Logitechs produkter är bra, men problemet är att dom delar som är billiga är av sämre kvalite än konkurenternas, och deras "high end" delar är riktigt bra, men alldeles för dyra för att vara konkurenskraftiga, speciellt idag när det finns riktigt bra billigare alternativ.

Harmony ONE+ är inte dyr med tanke på vad man får och då har jag haft flertalet av "universal/multi" fjärrisar av olika märken allt mellan 99kr och 2000kr men landat på 1000kr produkt i slutändan, samma gäller G25/G27 som är dom bästa hitom 5000kr nivån där G27 mera lätt nedgradering från G25:an.
Felet som jag ser det är dumsnåla konsumeter som förväntar sig highend delar till entrylevel pris och mer än gärna sväljer multifjärr för 99kr/ratt för 299kr med dess brister än njuter av en fullfjädrad produkt under 1000kr eller ratt för 2000kr.

Permalänk

De 8 mest populära fjärrkontrollerna på Prisjakt (samt plats 10 och 13) tillverkas samtliga av Logitech - ändå är affärsområdet inte lönsamt för dem. Låter konstigt i mina öron. Jag tror ett bättre beslut vore att lägga ner nyutveckling samt alla fjärrar utom en, t.ex. Harmony One. Det kommer att dröja innan en ny spelare kan ta över hela Logitech:s marknadsandel och tills dess hinner man sälja massor av fjärrar.

Eller har jag missat något, finns det någon bättre multifjärr i prisklassen upp till 2000kr? Någon ny revolutionerande teknik kanske?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Men ere inte just spelkontroller och tillbehör logitech tjänar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men är man "finsmakere" så väljer man ändå inte Logitech som main högtalare, Eller ?

Och definitivt inte i den lägre familjens släktträd!

Men man kan ju inte påstå att Z5500 är skit, om man tänker på vad man får för pengarna. Så det du skriver är rent bullshit!!

Själv kommer jag att sakna fjärrkontrollerna från Logitech!!

En åsikt kan ju inte vara bullshit, haha..
Jag håller med honom. Logitechs högtalare är inte av någon vidare bra kvalité, och det behöver man inte vara audiofil för att tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men är man "finsmakere" så väljer man ändå inte Logitech som main högtalare, Eller ?

Men man kan ju inte påstå att Z5500 är skit, om man tänker på vad man får för pengarna. Så det du skriver är rent bullshit!!

Nu är det ju just det det är, skit!

Högljudd *dunkadunka* bas och grumligt mellanregister kan aldrig ses som bra men det kan definitivt duga i den prisklassen för de flesta som är mindre petiga.

Jag har själv ett par logitech högtalare till datorn som kostade kanske 300kr nya, används sällan men har som backup för att slippa använda det "riktiga" ljudet sena kvällar och störa grannar osv..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Till alla er som redan saknar Harmony finns hopp om framtiden! Nyheten är uppdaterad med att Logitech aktivt söker en köpare av Harmony-verksamheten:

Citat:

Uppdatering 20:10: Bracken P. Darrell meddelar via det egna supportforumet att företaget offentligt söker en köpare av Harmony-verksamheten. Till dess att ett eventuellt ägarbyte äger rum kommer Logitech fortsätta stödja, ge support samt behandla garantiärenden för samtliga Harmony-produkter.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Också väldigt nöjd med min Harmony One, tråkigt att Logitech inte ska fortsätta med detta.

EDIT: Hoppas de hittar en köpare som vill fortsätta med detta!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Njae det där med högtalarna håller jag inte med om. Det beror i och för sig vad man är ute efter.
Jag själv skulle idag köpa datorhögtalare av enklare modell för att ha musik i bakgrunden när jag arbetar och hittade deras Logitech X-140 för 199:-

På sådant är de kanon, och den idioten som sedan köper deras system att ha till hemmabio och blir besviken får faktiskt skylla sig själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Är det bara jag som tycker att man väldigt sällan ser en stor lansering av en ny produkt av logitech, som t.ex. Razer gör?

Jo, Logitech känns ganska anonyma på något sätt, vilket är lite synd eftersom de gör många bra grejor. Jag kan bara dra mig till minnes en enda produkt som de lanserade förra året, tangentbordet G710+, mest för att det recenserades nyligen här. Men enligt prisjakt så har de bara lanserat tre nya tangentbord och tre nya möss under 2012, så de kanske inte kommer med så mycket nyheter nu för tiden.

Jag skulle vilja se att de lanserade en värdig uppföljare till MX1100, typ en Performance Mouse MX fast med batteri som håller några månader istället för några dagar. Och ett avskalat mekaniskt tangentbord vore roligt att se, något som kan konkurrera med t.ex. QuickFire Rapid.

Permalänk
Medlem

Har nyligen införskaffat en Harmony D650 och älskar den, helt fenomenal, varför sluta med någon som man är bäst på?

Permalänk
Avstängd

Kanske kan använda sin smartphone som fjärrkontroll med någon app istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Men ere inte just spelkontroller och tillbehör logitech tjänar på?

Ja, fast inte till konsoler då. Är nog inte många som sitter på en Logitech dosa till en PS3:a eller 360, där är det original kontroll som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag har bara Logitechgrunkor till mina datorer, möss och tangentbord och sånt. Det är good shit, har två möss som är 8 år gamla nu och funkar finfint än.

Är det deras VD på bild? Man kan ju få mindervärdeskomplex...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Undrar hur det blir med joysticks och rattar? Anser själv att de är överlägsna på rattar och minst lika bra som saitek på joysticks. De är ju kompatibla med PS idag. Kommer det försvinna då tro? Har ju svårt att se att de skulle slutta med det. Sitter själv på en G27 och är så nöjd man kan bli!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Är sjukt nöjd med mitt K750 tangentbord, svårt att tänka mig att det skulle gå dåligt för dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

Synd deras logitech rattar är ju bäst (personlig åsikt).

Finns det någon annans Logitech rattar?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Är det bara jag som tycker att man väldigt sällan ser en stor lansering av en ny produkt av logitech, som t.ex. Razer gör?

Skillnaden är att Razer bara lanserar crap, därför de måste göra nya lanseringar så ofta, en bra produkt behöver inte många lanseringar...som Logitech G25 t.ex, den har funnits i antal år nu och fortfarande ingen som är i närheten av den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koffe_93:

Känns som att de gör ett bra beslut och i stort sätt bara fokuserar på det som troligtvis går bäst för dem såsom kring utrustning för spel och liknande.

...och konsoler är är fokuserade på att behandla office dokument menar du då, eller...?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!