Permalänk
Medlem

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/how-to-download#... I programmet så går du igenom stegen som behövs tills den punkt där du kan välja att spara fil (Installera senare valet) och då får du spara en färdigbyggd ISO-fil. Använd sedan http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_... (8an funkar med det, testade själv) och flasha USB-minnet.

Nyckeln är ju klistrad på undersidan av datorn för den delen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Sitter inte vid datorn nu, men det går inte att ladda ner win 8 på en dator som redan har det installerat. Detta bekräftade Microsoft när jag pratade med dem idag. Nyckeln sitter inte under datorn utan skall finnas i bios.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk

Microsoft.uppgav när jag pratade med dem att det inte går att ladda ner win 8 om man sitter på en win 8 burk....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk

Lyckades till slut lösa det!

Allt är tack vare en användare här på forumet: Snajk
Han fixade vad varken microsoft, asus eller netonent kunde göra, nämligen en win 8 iso. inget annat fungerade ju och vad jag kunde läsa mig till på internet så berodde det inte enbart på min inkompetens

Det var ju så här simpelt jag trodde att det skulle vara(och borde ha varit). Väldigt märkligt att microsoft inte kan låta mig ladda ner samma fil utan har gjort så att det inte går att ladda ner win 8 om man redan sitter på det och om man inte sitter på det ja då ska man ju betala för uppgradering, vilket ju ändå inte hade fungera att installera på ssd:n eftersom den ju inte har något os osv.? Det kunde väl åtminstone erbjudit mig en skiva med samma innehåll?

Lika konstigt är det att netonnet inte visste vad jag skulle göra eller kunde erbjuda en skiva med samma innehåll. istället vill de att jag skall lämna tillbaka datorn om jag inte är nöjd.

Och asus hade ju lika dålig koll de med.

Varför kunde ingen av dessa tre bara gett mig denna skivan så hade sluppit spendera flera dagar med att försöka fixa det utan framgång, när lösningen var så simpel. och varför påstår microsoft att det inte gick?

sitter just nu och installerar drivrutinerna från asus eftersom jag upptäckte att det ju kunde vara bra om man faktiskt kunde utnyttja bl.a. grafikortet

tack till alla som försökt hjälpa mig och ett extra stort tack till Snajk.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokgubben:

Lyckades till slut lösa det!

Allt är tack vare en användare här på forumet: Snajk
Han fixade vad varken microsoft, asus eller netonent kunde göra, nämligen en win 8 iso. inget annat fungerade ju och vad jag kunde läsa mig till på internet så berodde det inte enbart på min inkompetens

Det var ju så här simpelt jag trodde att det skulle vara(och borde ha varit). Väldigt märkligt att microsoft inte kan låta mig ladda ner samma fil utan har gjort så att det inte går att ladda ner win 8 om man redan sitter på det och om man inte sitter på det ja då ska man ju betala för uppgradering, vilket ju ändå inte hade fungera att installera på ssd:n eftersom den ju inte har något os osv.? Det kunde väl åtminstone erbjudit mig en skiva med samma innehåll?

Lika konstigt är det att netonnet inte visste vad jag skulle göra eller kunde erbjuda en skiva med samma innehåll. istället vill de att jag skall lämna tillbaka datorn om jag inte är nöjd.

Och asus hade ju lika dålig koll de med.

Varför kunde ingen av dessa tre bara gett mig denna skivan så hade sluppit spendera flera dagar med att försöka fixa det utan framgång, när lösningen var så simpel. och varför påstår microsoft att det inte gick?

sitter just nu och installerar drivrutinerna från asus eftersom jag upptäckte att det ju kunde vara bra om man faktiskt kunde utnyttja bl.a. grafikortet

tack till alla som försökt hjälpa mig och ett extra stort tack till Snajk.

Hej, har en ny Asus G75VW och har i stort sett samma problem.

Jag har lyckats extrahera produktnyckeln till win 8, men jag saknar en iso för att gör en fresh install på min ssd.

Du har inte möjlighet att fixa detta åt mig? skulle vara oändligt tacksam

Permalänk
Skrivet av jots:

Hej, har en ny Asus G75VW och har i stort sett samma problem.

Jag har lyckats extrahera produktnyckeln till win 8, men jag saknar en iso för att gör en fresh install på min ssd.

Du har inte möjlighet att fixa detta åt mig? skulle vara oändligt tacksam

Hej! Visst kan jag hjälpa dig, men jag tror nog det är bäst att du drar ett pm till snajk och ber att få länken, då det är hans eller vad man nu ska säga. Han ger den nog till dig utan problem, men han vill inte att den skall bli publik så därför låter jag honom avgöra vem han vill ge den till

Du behöver inte ha cdkeyn, den registreras automatiskt

Får du inte tag i snajk så dra ett pm till mig

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokgubben:

Hej! Visst kan jag hjälpa dig, men jag tror nog det är bäst att du drar ett pm till snajk och ber att få länken, då det är hans eller vad man nu ska säga. Han ger den nog till dig utan problem, men han vill inte att den skall bli publik så därför låter jag honom avgöra vem han vill ge den till

Du behöver inte ha cdkeyn, den registreras automatiskt

Får du inte tag i snajk så dra ett pm till mig

Kan meddela att det ordnade sig till slut för mig också. Snajk var ytterst vänlig och fixade en länk till windows 8 ison, så jag plockade ur den gamla hdd:n, satte in ssd-disken och gjorde en fresh install. Funkade klockrent!

Bootar upp på 7-8 sekunder nu :P. Otrolig skillnad mot förut!

Permalänk
Skrivet av jots:

Kan meddela att det ordnade sig till slut för mig också. Snajk var ytterst vänlig och fixade en länk till windows 8 ison, så jag plockade ur den gamla hdd:n, satte in ssd-disken och gjorde en fresh install. Funkade klockrent!

Bootar upp på 7-8 sekunder nu :P. Otrolig skillnad mot förut!

Gott att höra! Ja visst e d en go dator, särskilt nu med ssd

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Skrivet av Chouji:

Diablo3 maxar jag allt.

Detta var min fundering, jag har en g75VW med GTX 670M kortet i. Men jag har inte en chans att maxa, jag har av alla effekter men high på upplösning.
Har även en SSD.

Vad kan vara fel då allt jag läser o vissa man frågat klarar av att maxa allt, kan det vara att jag kör trådlöst som gör det?

Tack.

Permalänk

har du uppdaterat din drivers på grafikkortet?

Vad har du för prestandaklassificering i windows? grafik och spelgrafik ska ligga på 7,2.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Skrivet av nilserik84:

Detta var min fundering, jag har en g75VW med GTX 670M kortet i. Men jag har inte en chans att maxa, jag har av alla effekter men high på upplösning.
Har även en SSD.

Vad kan vara fel då allt jag läser o vissa man frågat klarar av att maxa allt, kan det vara att jag kör trådlöst som gör det?

Tack.

Antar att du kör i high performance mode med laddaren i?

Permalänk

Jag svarar ja på samtliga. Fick 7.2 med windows 8 med windows 7 tro ja de va 7.4 men då va ju 7.9max så.

För när jag tänker efter, min fps är aldrig under 30, över 30 räknas väl knappast som lagg.
Min enda tanke, om det nu kan vara så, är att det är något med WIFI.

Permalänk
Skrivet av nilserik84:

Jag svarar ja på samtliga. Fick 7.2 med windows 8 med windows 7 tro ja de va 7.4 men då va ju 7.9max så.

För när jag tänker efter, min fps är aldrig under 30, över 30 räknas väl knappast som lagg.
Min enda tanke, om det nu kan vara så, är att det är något med WIFI.

Har inte hunnit testa att spela annat än LoL på min maskin än men jag får ta mig tid att testa Diablo 3 i 1920x1050 så jag själv kan avgöra om det "flyter" på bra
Sitter i skrivande stund och drar ner BF3 för att kolla hur det flyter.

Permalänk

Haru kollat nå?

Jag har sett en sak, det verkar inte vara så att mina fps sjunker då jag tycker det laggar, utan den blir snarare ostadig, alltså den pendlar mellan 100-60.
Har ju V-sync på så oftast ligger den stadigt på 60 men då den "laggar" då börjar den pendla.

Va kan dessa saker bero på? Jag är helt sjukt less :/

Tackar!