Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken är skillnaden mellan Windows 7 Professional SP1-U ISO och Professional N?

Permalänk
Medlem

Vilken är skillnaden mellan Windows 7 Professional SP1-U ISO och Professional N?

Hej!

Jag skall ominstallera Windows 7 Home Premium - 64 bit via ett USB-minne och tänkte ladda ned den svenska versionen av ISO-fil från Digital River. Nu ser jag där att det finns TVÅ olika versioner på en som heter Windows 7 Professional SP1-U ISO, och vars svenska 64-bitsversion har filnamnet: X17-59273.iso och ytterligare en version som heter Windows 7 Professional N SP1-U ISO (Note: N editions come without media components), och har filnamnet: X17-59424.iso

Vad är skillnaden mellan dessa två versioner, dvs vad innebär det att N-utgåvan inte har några "media components"???? Och vilken av dessa skall jag ha?

Jag antar att jag, trots att det är en Windows 7 Professional ISO senare kan välja Home Premium?

Tack!

Permalänk
Medlem

Mediaplayer och ev. media-center. Semi-trivialt. Lägg ingen energi på det, 500mb det handlar om.

Visa signatur

"We all make choices, but in the end our choices make us."

Permalänk
Medlem

Stort tack Err0r95 för snabbt svar! Så eftersom jag "enbart" skall installera denna på en PC som används som "kontorsmaskin" och INTE skall användas som Media-Center, så kan jag alltså lika gärna ta den som är utan "media component"?

Permalänk
Medlem

Japp, N-versionen är för typ Benelux-länderna som enligt något avtal/lag/påhitt inte får ha med vissa grejer, det skiljer inget väsentligt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt minne är sådär

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/What-is-... <--- Här finns info om N-versionen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen