Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Är detta med originalladdaren?
Jag har märkt att om jag tar laddaren från min Htc Titan så ballar skärmen ur och är jäkligt knepig. Men så fort jag sätter i originalladdaren så fungerar allt prima!

Förresten, NÄR släpps uppdateringen?!! Förut var det sagt 25:e Januari.. Men den dagen är förbi med en vecka snart, finns det några nyheter på den fronten?

sagt var februari alltid varit. Det får inte blandas ihop med Nokias release å operatörernas datum.

Nokia har börjat rulla ut till alla nu, det är upp till operatörerna att skicka ut detta sedan.

men om du inte orkar vänta, flasha manuellt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Förklarar dock inte varför vattenstämpeln är suddig

Nej det är sant. Grejen är att det där med bilder på nätet är jag alltid skeptisk till då det är så oerhört enkelt att manipulera. Man ska ta allt med en nypa salt.

Skrivet av Mubaslat:

Jag har märkt att om jag tar laddaren från min Htc Titan så ballar skärmen ur och är jäkligt knepig. Men så fort jag sätter i originalladdaren så fungerar allt prima!

Angående laddning har jag laddat min 920 med originalladdare, kopia på originalladdare (märke Deltaco) samt laddare som jag har i bilen med vanlig 5v 1A. På allihop är det inga problem, dock märker jag att på alla laddare förutom original är det en fördröjning på typ 5-6 sek innan luren piper till och börjar ladda. Inga problem med skärm och sånt dock.

Permalänk
Medlem

Kapad tråd :)

Orka inte läsa igenom tråden men vill upplysa er upplysta om att skalet otterbox commuter sitter som en smäck och kostar ca 450 spänn med direktleverans från USA. (Med frakt, fick det på ca 3 dagar.)
Vidare så fungerar original qi laddare trots skalet, om än lumian måste centreras lite mer noggrant på plattan.

Min har stängt av sig två gånger och kunde endast startas med soft reset. Misstänker appen som byter skärmbilder.

Hejåhå!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Förresten, NÄR släpps uppdateringen?!! Förut var det sagt 25:e Januari.. Men den dagen är förbi med en vecka snart, finns det några nyheter på den fronten?

Nej det var inte orginal laddare. Har testat orginalladdare och en annan samsung laddare och båda de fungerar bra. Endast den ena laddaren som gör att skärmen ballar ur, märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Förklarar dock inte varför vattenstämpeln är suddig

Jag tror bara att den syns tydligare på den högra bilden för att det är en mörkare bakgrund med tanke på att den ligger i kattens skugga.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av thexps:

Nej det var inte orginal laddare. Har testat orginalladdare och en annan samsung laddare och båda de fungerar bra. Endast den ena laddaren som gör att skärmen ballar ur, märkligt.

Min Galaxy S2 gör likadant. Anslut den till chinakopior av Apple's lilla laddare, och touchen blir helt off, + att telefonen tappar 90% av sin hastighet.

Har 2st, och min nokia och nexus 7 funkar med båda.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ja, jag gjorde det för ett tag sedan...
Var inte kul, behövde skapa ny mejl för att flytta till också.
De borde verkligen göra det möjligt att slå ihop två konton.

Orkar du förklara hur du gjorde?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad som har hänt med mitt batteri. Jag har alltid tyckt att det varit bra (ca 1 ½ dag) men nu har jag 2 dagar och 3 timmar med 50 % kvar. Ändå har jag brukat den som jag normalt gjort. Det ända jag gjort är att stänga av facebook sync och Nokia drive i bakgrunden och jävlar vilken skillnad!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Orkar du förklara hur du gjorde?

Hej Jag bor också i Lidköping, vet du hur 4G täckningen är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Vet inte riktigt vad som har hänt med mitt batteri. Jag har alltid tyckt att det varit bra (ca 1 ½ dag) men nu har jag 2 dagar och 3 timmar med 50 % kvar. Ändå har jag brukat den som jag normalt gjort. Det ända jag gjort är att stänga av facebook sync och Nokia drive i bakgrunden och jävlar vilken skillnad!

Det låter som att det är dags för dig att göra en fullständig inställningsguide för oss (mig) som inte har en aning om vad vi håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Det låter som att det är dags för dig att göra en fullständig inställningsguide för oss (mig) som inte har en aning om vad vi håller på med.

Det enda jag gjorde var att först gå in på Meddelanden, inställningar (tre punkterna) och sedan stänga av facebook chatt.
Sedan gick jag in på inställningar (kugghjulet), swipar åt vänster så jag kommer till program. Klicka på bakgrundsaktiviteter och stäng av oönskade bakgrundsaktiviteter. De jag har på nu är Battery, Metrotube, Mobilbanken och Vädret

Edit: slänger in en bild https://skydrive.live.com/?lc=1053#cid=B5D81A0B9EF4529E&id=B5...

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Jag har tokbra batteri och det enda jag gjort är.
Inge facebooksync, ljusstyrka medium, inte auto-synca bilder till skydrive.

Wifi på, bluetooth på, nfc på, all skit på. Laddar trådlöst på nätterna.

Permalänk
Medlem

Jah har med sjukt bra batteritid sen jag gjorde en hard reset. Laddade måndag till tisdagmorgon och det höll tills igårkväll ^^
surfat,podcasts,spel,musik,youtube osv, använt den flitigt.

"laddade 10 min torsdagkväll innan jag stack till donken ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Det enda jag gjorde var att först gå in på Meddelanden, inställningar (tre punkterna) och sedan stänga av facebook chatt.
Sedan gick jag in på inställningar (kugghjulet), swipar åt vänster så jag kommer till program. Klicka på bakgrundsaktiviteter och stäng av oönskade bakgrundsaktiviteter. De jag har på nu är Battery, Metrotube, Mobilbanken och Vädret

Edit: slänger in en bild https://skydrive.live.com/?lc=1053#cid=B5D81A0B9EF4529E&id=B5...

Skrivet av Nisse-Tuta:

Tackar för hjälpen, jag kan inte direkt påstå att jag har några problem med kort batteritid, men bättre är ju alltid... bättre!

Om bakgrundsaktiviteterna står som "blockerad" antar jag att de inte drar något?
Facebook-chatten är alltså just chat-funktionen i Facebook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Undrar om auto-synka bilder drar något? Isåfall ska jag stänga av det direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Undrar om auto-synka bilder drar något? Isåfall ska jag stänga av det direkt

beror på vad du har det inställt på. Om du har överföring via mobilnätet så drar det ganska fort ut batteriet om du tar relativt många bilder.

om du bara har på "överför i orginalstorlek" så kan den endast göra överföring på detta alternativ via Wifi. Då kommer det absolut inte dra lika mycket batteri om du har snabb uppkoppling hemma/jobbet. Men visst drar det ur mobilen snabbare. Jag kör sådana överföringar på natten när mobilen laddar å jag sover.

Visa signatur

Permalänk

Ny på forumet

Hej alla!

Den 3:e December beställde jag min gula 920 i min lokala Teliabutik, det senaste leveransdatum jag har fått är den 6:e Februari men det lär väl flyttas fram som vanligt.
Eftersom detta blir min första smartphone så roar jag mej med att läsa allt i detta forum medan jag väntar på leverans och jag försöker trösta mej med att ju senare jag får min gula desto större är sannolikheten att man har eliminerat flera av de problem/barnsjukdomar som fanns på en del tidiga ex.

Håll tummarna för mej!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Tackar för hjälpen, jag kan inte direkt påstå att jag har några problem med kort batteritid, men bättre är ju alltid... bättre!

Om bakgrundsaktiviteterna står som "blockerad" antar jag att de inte drar något?
Facebook-chatten är alltså just chat-funktionen i Facebook?

facebook chatten som nämns nu i dom senaste inläggen är den inbyggda chatten som finns i wp8. Den har inget med någon facebook app å göra med som du har hämtat på market.

jag använder definitivt inte den inbyggda, inte för den är dålig på något sätt utan jag använder inte facebook chatten så flitigt som vissa andra.

därför är det bättre å bara stänga av dom funktioner man ej behöver. Gå in på meddelande/sms -> inställningar å stäng av facebook-chat = klart (skrevs en beskrivning ovan också)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vincenzose:

Hej alla!

Den 3:e December beställde jag min gula 920 i min lokala Teliabutik, det senaste leveransdatum jag har fått är den 6:e Februari men det lär väl flyttas fram som vanligt.
Eftersom detta blir min första smartphone så roar jag mej med att läsa allt i detta forum medan jag väntar på leverans och jag försöker trösta mej med att ju senare jag får min gula desto större är sannolikheten att man har eliminerat flera av de problem/barnsjukdomar som fanns på en del tidiga ex.

Håll tummarna för mej!!!

så många exemplar hade inte fel. Snarare bara en batch samt folk som var väldigt oroliga(trigga varandra här inne) Säkert bara några här som verkligen hade Problem.

så var inte orolig å klaga på telia butiken. Försök å få kompensation för förseningen! Det är alltid värt å försöka

kul att det blev en pippigul! Dom är finfina!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Proximitysensorn på min L920 har ballat ur för andra gången. In på service ännu en gång. Börjar bli trött på Nokias "muskelpaket"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Min Galaxy S2 gör likadant. Anslut den till chinakopior av Apple's lilla laddare, och touchen blir helt off, + att telefonen tappar 90% av sin hastighet.

Har 2st, och min nokia och nexus 7 funkar med båda.

Samma effekt med flera Sony Xperia telefoner. Kör bara originalladdare efter att en piratladdare brann upp.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen dataräknare över huvud taget? Kom upp i mina 3gb långt innan månadsskiftet av nån anledning, måste vart Wimp (står ju aldrig när det synkar till offline osv?). Lite irriterande att inte ha nån koll på läget.

Jag är hur nöjd som helst med telefonen men det känns ju som att det absolut inte händer nånting i appväg. Kollar man "butiken" dagligen så är det inte allt för mycket nya appar som dyker upp?

Jag vill verkligen gilla telefonen men blir det inte lite fart på det hela så är det nog tyvärr android som gäller igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Finns det ingen dataräknare över huvud taget? Kom upp i mina 3gb långt innan månadsskiftet av nån anledning, måste vart Wimp (står ju aldrig när det synkar till offline osv?). Lite irriterande att inte ha nån koll på läget.

Jag är hur nöjd som helst med telefonen men det känns ju som att det absolut inte händer nånting i appväg. Kollar man "butiken" dagligen så är det inte allt för mycket nya appar som dyker upp?

Jag vill verkligen gilla telefonen men blir det inte lite fart på det hela så är det nog tyvärr android som gäller igen.

Vilka appar saknar du? Jag saknar bara SVT play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Hej Jag bor också i Lidköping, vet du hur 4G täckningen är?

var där idag,hade 36-40mb vid eg köpcenter.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fått min röda Lumia 920 till slut Tack till Nisse-Tuta som hjälpt mig att bestämma mig för den röda.
Lekt med den i en hel dag nu och vilken extrem kvalitetskänsla över hela telefonen, skärmen är ju riktigt trevlig. Visste att kameran skulle vara bra men blev ändå grymt imponerad efter att ha jämfört med min iPhone 4. Nu kan man ju fota med mobilen i mörker och inomhus utan blixt helt plötsligt Även ljudet i musikspelaren är suveränt med Nokias nya equalizer.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Tog en tur till EG idag med min nyflashade Lumia. Talade med personal där om 500 i retur för 4G missen, gick därifrån med en trådlös laddare utan att behöva pröjsa något alls. Smidigt må jag säga.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

var där idag,hade 36-40mb vid eg köpcenter.

Tack för informationen, jag bor i andra änden av stan, men antar att det är samma där. Lidköping är ju inte så stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av vincenzose:

Hej alla!

Håll tummarna för mej!!!

Jag beställde en också en gul fast den 21 dec:) Nu har dom ändrat leveransdatumet för mig till den 15.. Hoppas den kommer då!! Gör precis som dig, läser forum, ser på youtube klipp etc:)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Tog en tur till EG idag med min nyflashade Lumia. Talade med personal där om 500 i retur för 4G missen, gick därifrån med en trådlös laddare utan att behöva pröjsa något alls. Smidigt må jag säga.

har fan glömt av det där! Måste åk till EG imorrn. Kan man åka till vilken EG som helst med kvitto å mobil å få kompensation ändå? För den butik jag köpte mobilen på har inte någon laddare inne

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Vilka appar saknar du? Jag saknar bara SVT play.

Spotify främst, resten kan jag överleva utan men dit finns diverse småappar som underlättat tillvaron. Finns det nån bra typ true caller eller annat som kan blockera oönskade samtal?