Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Jag har läst endel här men orkade inte gå igenom alla 263 sidor men beställde en i lördags så kommer ju nu i veckan och har iphone 5 nu och det jag har läst om lumian 920 är ju blandat men gjorde jag ett bra köp/byte??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Jag har läst endel här men orkade inte gå igenom alla 263 sidor men beställde en i lördags så kommer ju nu i veckan och har iphone 5 nu och det jag har läst om lumian 920 är ju blandat men gjorde jag ett bra köp/byte??

Skickades från m.sweclockers.com

Öhh, tror du kan gissa vilket svar du får i den här tråden

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Öhh, tror du kan gissa vilket svar du får i den här tråden

Okej va bra men blev lite orolig efter den man har läst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är lumia 920 plasten lackad endast på ytan eller är själva plasten färgad igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Är lumia 920 plasten lackad endast på ytan eller är själva plasten färgad igenom?

Färgad hela vägen igenom.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Jag har läst endel här men orkade inte gå igenom alla 263 sidor men beställde en i lördags så kommer ju nu i veckan och har iphone 5 nu och det jag har läst om lumian 920 är ju blandat men gjorde jag ett bra köp/byte??

Det kan nog bara du avgöra.

Jag är på det stora hela nöjd, men hade kanske valt en iphone om jag valt igen, inte minst för att jag tycker 920 är lite för stor. Vikten är inget problem, men den är lite meckig att hantera med en hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Jaha, skulle fabriksåterställa min telefon, vart tydligen brickad. Och nu har jag läst mig till navifirm och nokia care suit och kan inte få software suit att hitta firmwaren jag laddar ner. Inte heller om jag laddar ner direkt i ncs.

Var hur nöjd som hellst över min 800, men 920 är ju ett skämt i jämnförelse.

Högerklicka på Nokia Care Suite programikonen och välj "Kör som administratör", när programet öppnas klickar du på "updates" nere till vänster och sedan "check for updates". Om den hittar en uppdatering så ska du installera den. Då borde NCS hitta den firmwaren som du laddat ner.

Jag har faktiskt samma problem, min lur är brickad efter att jag skulle göra en fabriksåterställning... Jag skulle flasha igår men får inte processen att starta då det verkar som att Nokia Care Suite inte känner av telefonen i USB porten.

Permalänk
Medlem

Chattade med Telenors kundservice nyss (sjukt fint att de är bemannade kl 22 en söndag!!!). Portico har gått igenom deras tekniker och skickas ut OTA vilken dag som helst! Halleluja!

Permalänk
Skrivet av miklon:

Det kan nog bara du avgöra.

Jag är på det stora hela nöjd, men hade kanske valt en iphone om jag valt igen, inte minst för att jag tycker 920 är lite för stor. Vikten är inget problem, men den är lite meckig att hantera med en hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej storleken är inte så viktigt utan prestanda och flyt samt os, har testat android och ios men aldrig windows phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej storleken är inte så viktigt utan prestanda och flyt samt os, har testat android och ios men aldrig windows phone

wp8 på denna lumia är en fröjd för ögat.

prestanda finns gott om å flyt.. Ja det är det bästa du kan hitta i dagens läge.

dock får man överseende med att alla dina "måste" ha appar kanske inte finns eller vissa inställningar som man "måste" ha. Appar ökar hela tiden, tar väl lite längre tid för större företag att fatta att det finns kunder hos dom som använder wp8 nu å väntar på app från dom.

inställningar, hoppas jag på att Microsoft lyssnar på användarna och fixar det FORT. Inte för att tappa, utan att få över dom som är tveksama om man skall gå över till wp8. Där ligger nog Microsoft efter. Dom behöver öka takten med inställningar å behörigheter för utvecklare osv under 2013 Q1/Q2.

Nokia själva bör öka på produktionen rejält samt öka kvalitén vid ihopsättningen utav mobilen. Verkar som att vissa arbetare som sätter ihop mobilerna inte är nöjda över deras löner ? Vem vet. Kvalitén var lite halv taskig i början. Nu verkar det vara bara Bra exemplar som skickas ut!

Nokia bör även öka takten med kamera uppdateringen. Inte för att jag tycker kameran är dålig men vissa som har höga förväntningar blir ju lite snea när Nokia inte lyckas fixa till skärpan exvis. Jag är iaf nöjd med kameran.

det enda jag börjar tröttna på är vissa inställningar, faktiskt. Har börjat vänja mig med att använda färre appar vilket är grymt skönt. Trappa ned på beroendet, som att gå in på facebook, instagram osv. Detta är bara pga att det inte finns några vettiga appar för detta. Bara glad för det.

övrigt är jag helnöjd! Fantastiskt fin och välbyggd mobil. Os:et glänser och buggar inte så mycket som vissa andra råkat ut för. Som jag skrev ovan saknar jag bara fler inställningar. Det enda.

edit-

å jo. En sak jag visst saknar förutom inställningar. Är faktiskt data sense. Dumt som fan att dom lät operatörerna bestämma över detta. Hoppas sveriges operatörer är snabba med tillåta data sense. Skall ringa tele2 å kika med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Högerklicka på Nokia Care Suite programikonen och välj "Kör som administratör", när programet öppnas klickar du på "updates" nere till vänster och sedan "check for updates". Om den hittar en uppdatering så ska du installera den. Då borde NCS hitta den firmwaren som du laddat ner.

Jag har faktiskt samma problem, min lur är brickad efter att jag skulle göra en fabriksåterställning... Jag skulle flasha igår men får inte processen att starta då det verkar som att Nokia Care Suite inte känner av telefonen i USB porten.

Måste vara något skumt med denna systemåterställning för min blev också brickad när jag skulle göra det.
har flashat flera olika firmwares och aldrig fått den brickad, men en enda systemåterställning och mobilen va obrukbar :-).

Sen de där med usb problem så löste jag det (om de e samma fel) med att installera speciell drivrutin för det hela.
kommer inte ihåg nu exakt, men guidwn jag följde så behövde man:
NCS
Navifirm
Drivrutin x64 ( detta funkade dock inte trots att ja hade 64bit, men bytte ut "64" i länken som va mot "86" för att få annat paket å då funka de).
Kanske kunde va till hjälp ifall du hitta samma guide som ja använde:-)

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Okej lät bra jag använder inte så mkt appar så jag lider ingen nöd mest spel men spelar knappt heller

Permalänk
Medlem

Denna fråga har väl varit uppe tidigare å besvarats på men de flödar ju inlägg här och jag stör nog ingen mitt i natten med en onödig fråga:D

Jag fatta de som att den svarta mobilen ska vara Matt enbart, stämmer det?
Eller finns de både blank å matt, samma sak andra färger?

@Nisse-tuta
Bra vids, gillar skarpt när hunden ska sitta still "stanna-vänta". (stjäl nog denna kombo inför ev konv IRL)
Har du tränat in båda komandona men vill helgardera dig om att de ska funka när de e film så du avänd båda? xD

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Okej storleken är inte så viktigt utan prestanda och flyt samt os, har testat android och ios men aldrig windows phone

Jag körde Apple innan och Apple har sjukt flyt i sitt OS men 920 och WP8 är en klass högre.
Det är som att hälla vatten ur en bägare Det bara flyter på

Permalänk
Skrivet av JoelGTV:

Chattade med Telenors kundservice nyss (sjukt fint att de är bemannade kl 22 en söndag!!!). Portico har gått igenom deras tekniker och skickas ut OTA vilken dag som helst! Halleluja!

Bästa nyheten på länge! Hoppas Halebop inte är långt efter heller.

Ska bli kul o få testa på kamera uppdateringen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Jaha, skulle fabriksåterställa min telefon, vart tydligen brickad. Och nu har jag läst mig till navifirm och nokia care suit och kan inte få software suit att hitta firmwaren jag laddar ner. Inte heller om jag laddar ner direkt i ncs.

Var hur nöjd som hellst över min 800, men 920 är ju ett skämt i jämnförelse.

var noga med att namnge allt rätt för mappar till firmwaren, kolla noga Guiderna för var någonstans den skall vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Någon som vet om alla BT headset funkar till lumia 920 eller bara nokias egna?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Någon som vet om alla BT headset funkar till lumia 920 eller bara nokias egna?

Alla fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

var noga med att namnge allt rätt för mappar till firmwaren, kolla noga Guiderna för var någonstans den skall vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick det att fungera, var tvungen att ha den allra senaste nokia care suit, inte dom som guiderna tipsade om.
Fick in portico, men verkar ha samma problem ändå, Högra luren i hörlurarna slutar fungera då och då (testat med 3 par).
Kameran kan lägga ner då och då och massa annat trevligt.

Ska se om folk kan höra mig när jag ringer, men tvivlar på det också.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Fick det att fungera, var tvungen att ha den allra senaste nokia care suit, inte dom som guiderna tipsade om.
Fick in portico, men verkar ha samma problem ändå, Högra luren i hörlurarna slutar fungera då och då (testat med 3 par).
Kameran kan lägga ner då och då och massa annat trevligt.

Ska se om folk kan höra mig när jag ringer, men tvivlar på det också.

väldigt tråkigt att höra, men för att vara riktigt näsvis är det rätt fw? Frågar med anledning av att det funkar så bra för mig,kameran blev helt klart som ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

väldigt tråkigt att höra, men för att vara riktigt näsvis är det rätt fw? Frågar med anledning av att det funkar så bra för mig,kameran blev helt klart som ny.

Skickades från m.sweclockers.com

jajamän, det är helt korrekt. Laddades ner utan navifirm och direkt i Nokia care suit.
Tror jag har fått ett måndagsexemplar som var gjort måndagen efter personalfesten.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Fick det att fungera, var tvungen att ha den allra senaste nokia care suit, inte dom som guiderna tipsade om.
Fick in portico, men verkar ha samma problem ändå, Högra luren i hörlurarna slutar fungera då och då (testat med 3 par).
Kameran kan lägga ner då och då och massa annat trevligt.

Ska se om folk kan höra mig när jag ringer, men tvivlar på det också.

Har också fått en sådan bugg där högra hörluren la av.. Kort därefter frös telefonen, nu har den fungerat fint sedan det där hände..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Någon som hört om cyan kommer komma till Sverige?

Permalänk
Medlem

tror inte det sker närmaste tiden, om du vill ha det så är det kanske bäst att försöka ordna det med nån som åker till usa eller så.

btw, vore grym om flera av oss hörde av sig till operatörer ang den berömda "portico" uppdateringen så vi får nåt datum nån gång

Permalänk
Medlem

Min lur har låst sig i 2G-läge (står endast G vid täckningen). Har gjort det tidigare, men då har det räckt med en omstart av telefonen.

Någon annan som har haft det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

btw, vore grym om flera av oss hörde av sig till operatörer ang den berömda "portico" uppdateringen så vi får nåt datum nån gång

Chattade med Telias kundtjänst, men de hävdade att man får vända sig till Nokia och fråga.

Permalänk
Medlem

samma med Tele2, oftast brukar chatten veta saker och ting men sist hade hon väldigt svårt att fatta vad som gällde och kom med en massa trams som gällde wp7. Till sist när jag bad henne göra det jag efterfrågade och kontakta en tekniker så fick jag till svar att det var Nokias sak att ordna... tror inte hon kontaktade nån egentligen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Läste i tråden att det ska komma en uppdatering för kameran, kom det inte nyss en uppdatering som hette portico vad var den bra för?

Portico är en uppdatering som innehåller en samling förbättringar/fix som bland annat innehåller en fix för kameran.

Skrivet av Risvall:

Denna fråga har väl varit uppe tidigare å besvarats på men de flödar ju inlägg här och jag stör nog ingen mitt i natten med en onödig fråga:D

Jag fatta de som att den svarta mobilen ska vara Matt enbart, stämmer det?
Eller finns de både blank å matt, samma sak andra färger?

Bara den svarta är matt. Alla andra är blanka.
Finns en grå/silver på vissa promobilder som också är matt som jag lätt skulle ha valt (har svart) men tyvärr finns inga planer att den ska säljas i Sverige eller ens i Europa.

Permalänk

Två app-frågor från en Lumia-sugen:
Bra Remote desktop app?
Video-streaming a la AirVideo eller Emit?

Permalänk
Medlem

Cyan är väl matt också? Men den finns inte heller i Sverige.