Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Mjo, den har jag sett, och tlilåmed länkat själv tidigare
Dock så verkade den faktiska skillnaden utebli när den väl kom ut till användare, iallafall vad jag läst här och på andra forum. Men, det kanske beror på skräp bakom kameran

Ett faktum är att ju större bländare man har (f2.0 på L920 vilket är stooort) desto kortare är skärpedjupet och därmed är det mycket mer noga med att fokusera rätt. Har sett vissa kommentarer var folk påstår att kameran är värdelös och det bara blir suddigt men det beror nog på att de misslyckats med fokuseringen.

Så ja, vissa åsikter får man ta med en nypa salt. Jag tror nog mer på tester gjorda av en som kan hantera en kamera.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Ett faktum är att ju större bländare man har (f2.0 på L920 vilket är stooort) desto kortare är skärpedjupet och därmed är det mycket mer noga med att fokusera rätt. Har sett vissa kommentarer var folk påstår att kameran är värdelös och det bara blir suddigt men det beror nog på att de misslyckats med fokuseringen.

Så ja, vissa åsikter får man ta med en nypa salt. Jag tror nog mer på tester gjorda av en som kan hantera en kamera.

fast det är skillnad på oskärpa och oskärpa. Den jag sett på lumian beror inte på att motivet är ur fokus, även om sådant såklart ser värre ut i kombination med en oskarp kamera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu behöver jag hjälp igen. Gick in i games och råkade signa in på mitt ms kontos nya gamer tag som jag absolut inte vill använda. Har ju ett gammalt gamertag på en annan mail som har massa points och skit som jag vill ha på telefonen men kan inte på något sätt hitta hur fan jag signar ut och signa in på en annan profil.

Tar ett ex bara så fattar.

Mitt nya ms konto som används dagligen: sunebanan@gmail.com <-- blev insignad

Mitt gamla Xbox Live konto spel@hotmail.com <-- den vill jag använda

Går det att fixa?

Går inte att fixa vad jag vet.
Då måste byta MIcrosoftkonto för dina Gamertags
Tror det står något om det här:
https://support.xbox.com/en-US/billing-and-subscriptions/acco...

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

En märklig grej jag märkt med min 920: Då jag kopplar den till datorn med USB-sladd får jag aldrig upp alternativet för "säker borttagning av maskinvara" när jag vill koppla ur sladden. Jag får det alternativet med alla andra USB-enheter (inkl. min Lumia 800 jag hade tidigare) jag kopplar till datorn.

Vet någon varför det är så? Är det fel på min lur eller ska det vara så med WP8/Lumia 920?

det är för att den kör MTP och inte UMS (eller vad det nu heter). det ska vara så.

edit: förståelig meningsbyggnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Går inte att fixa vad jag vet.
Då måste byta MIcrosoftkonto för dina Gamertags
Tror det står något om det här:
https://support.xbox.com/en-US/billing-and-subscriptions/acco...

Jo jag tror det med. Men jag har ingen xbox och det verkar ju inte gå att flytta från ett konto till ett annat via deras webb.

Jag vill ju flytta den gamla spel@hotmail.com's gamer tag till det nya sunebanan@gmail.com's konto.

Fan va bökigt det ska vara.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

det är för att kör MTP och inte UMS (eller vad det nu heter). det är ska vara så.

Tack, nu kan jag sova lugnt om nätterna igen.

Permalänk
Medlem

Suck! Nu säger telenor att de inte får in den gula som jag beställt förens i mitten på februari..
Ända de har i lager är vit. Någon som har en vit en?

Hur är plasten? Vill ju inte att den blir blå för jag har den i ett par jeans :S

Jobbigt allting blev.

Är skalet löstagbart? Finns det hopp om framtida byten?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Suck! Nu säger telenor att de inte får in den gula som jag beställt förens i mitten på februari..

Hur är plasten? Vill ju inte att den blir blå för jag har den i ett par jeans :S

Jobbigt allting blev.

Har en gul telenor-lur sen början av december..
Med det sagt, ingen smuts eller färg har lyckats fastna på min. Råkat få olja på den och går 99% av tiden i jeans så du kan nog vara lugn !
Njae, löstagbart är det men inte gjort för att bytas.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Jobbigt allting blev.

Jag har en vit som i princip bott i min jeansficka i snart två månader nu. Ser fortfarande splitterny ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag har en vit som i princip bott i min jeansficka i snart två månader nu. Ser fortfarande splitterny ut!

Är den fin?

Har verkligen sån ångest.. Vill verkligen göra slut med min nexus one, men hade spettsat in mig på en gul..

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Är den fin?

Har verkligen sån ångest.. Vill verkligen göra slut med min nexus one, men hade spettsat in mig på en gul..

Asså för mig personligen är det ingen tvekan om att den vita är snyggast. Och tänker man på att den är samma färg som en Stormtrooper så finns det inte så mycket mer man kan säga.

Permalänk
Medlem

Måste fråga igen eftersom jag inte fick svar sist, min Lumia är köpt på Elgiganten och har därför "norsk" firmware. när update kommer, får jag då den svenska eller kommer den lägga in norska updaten? och är det även så att jag då lär vänta tills norge släpper lös sin eller kommer den när svenska kommer?

MVH
Rickard

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jo jag tror det med. Men jag har ingen xbox och det verkar ju inte gå att flytta från ett konto till ett annat via deras webb.

Jag vill ju flytta den gamla spel@hotmail.com's gamer tag till det nya sunebanan@gmail.com's konto.

Fan va bökigt det ska vara.

Ja, jag gjorde det för ett tag sedan...
Var inte kul, behövde skapa ny mejl för att flytta till också.
De borde verkligen göra det möjligt att slå ihop två konton.

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har helt fullt med repor på baksidan samt en ganska stor som man känner om man drar nageln över. Har även en spricka i skärmen i vänster nederkant samt en ganska stor repa rakt över skärmen. Och jag är rädd om mobiltelefoner.

Samma här, har en del repor på baksidan, roligt med folk som predikar för att glas repas lättare än plast när man jämför med en iphone -_-

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Asså för mig personligen är det ingen tvekan om att den vita är snyggast. Och tänker man på att den är samma färg som en Stormtrooper så finns det inte så mycket mer man kan säga.

http://www.getthebigpicture.net/storage/anjelica/Stormtrooper...

https://www.xcite.com/media/catalog/product/cache/1/image/600...

Haha Så sant, så sant!

Bra reklam ju , bör döpa den till stormtrooper white

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

har tagit hand om den så pass mycket som att jag aldrig lagt den direkt mot en hård yta ens utan alltid lagt nåt tyg eller lagt den över nåt av plast. men, när jag skulle upp för en trapp med några väskor glömde jag att jag hade lagt den i jackfickan och den trillade ner för flera (cement) trappsteg och gled sedan liggande på glaset över en något grusig underlag...

och det gick bra. själva fronten är totalt ny, kunde ha plockats upp för 5 min sedan ur kartongen. övre bakre kanten fick sig ett litet intryckt märke men inget som ens drar ögonen till sig.

sen har jag efter 2 månader märkt dock att vissa linjer har "uppstått" på baksidan, men det är om man går in och kollar med förstoringsglas.

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Det verkar vara ett sådant där mjukt skal/skydd som man fick med till sin Lumia 800. Rätta mig om jag har fel....

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Pre/post Portico. Denna bild har cirkulerat på olika bloggar som demonstration på förbättringen med Portico. Vad jag undrar är hur de har fått katten att stå stilla på samma ställe medan de uppdaterat luren till Portico och tagit en ny bild...

Edit: Skillnaden i skärpa är ungefär samma som då jag testade se på TV med min flickväns brillor. Ja ba: WTF det är SÅ det ska se ut!

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/12/Nokia-Lumia...

Du ser ju att det är 2 olika vinklar. Den högre bilden är tagen mer från höger sida och vice versa. Se vid rumpan/svansen så ser ni tydligt att bilden inte är beskuren utan en lite annorlunda vinkel då de antagligen stod precis bredvid varandra och tog bilderna.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Du ser ju att det är 2 olika vinklar. Den högre bilden är tagen mer från höger sida och vice versa. Se vid rumpan/svansen så ser ni tydligt att bilden inte är beskuren utan en lite annorlunda vinkel då de antagligen stod precis bredvid varandra och tog bilderna.

Förklarar dock inte varför vattenstämpeln är suddig

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Det verkar vara ett sådant där mjukt skal/skydd som man fick med till sin Lumia 800. Rätta mig om jag har fel....

Visst är det ett mjukt skal. Tvivlar på att det kommer ett officiellt skal från Nokias sida. Dom vill nog inte ha en massa returnerade telefoner som "handyman-Lennart" han lagt fingrarna på.
Skalet är inte tomt utan det sitter elektronik monterat även i det skalet bla till blixten.

Permalänk
Medlem

Soon!
Vafan, sitter alla och väntar eller?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Måste fråga igen eftersom jag inte fick svar sist, min Lumia är köpt på Elgiganten och har därför "norsk" firmware. när update kommer, får jag då den svenska eller kommer den lägga in norska updaten? och är det även så att jag då lär vänta tills norge släpper lös sin eller kommer den när svenska kommer?

MVH
Rickard

jag vet inte alls svaret på din fråga, men om du skulle överväga att ta saken i egna händer,så var det med dom guider här en mycket lätt historia att byta till Svenska firmwaren. Allt funkar här efter att jag vågade mig på det.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Var tvungen!

Tråden bara växer och växer!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Beställde Lumia 920 igår ifrån SIBA nätbutik hoppas att den kommer imorgon till butik för uthämtning annars blir det väl på måndag man först får ta på den.

Har kollat på den väldigt länge nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

jag vet inte alls svaret på din fråga, men om du skulle överväga att ta saken i egna händer,så var det med dom guider här en mycket lätt historia att byta till Svenska firmwaren. Allt funkar här efter att jag vågade mig på det.

Tack för svar!

Ja det kanske vore något, har ju flashar firmwares förut (dock android), men känns lite sisådär med tanke på garanti och support överlag.
Men är det bekräftat någonstans att dem kan se om man har flashat telefonen?
Det jag främst tänker på är ju att de faktiskt är deras godkända firmware som man lägger in, så det är ju inte som Android där vem som helst har vart och pillat på lite allt möjligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Tack för svar!

Ja det kanske vore något, har ju flashar firmwares förut (dock android), men känns lite sisådär med tanke på garanti och support överlag.
Men är det bekräftat någonstans att dem kan se om man har flashat telefonen?
Det jag främst tänker på är ju att de faktiskt är deras godkända firmware som man lägger in, så det är ju inte som Android där vem som helst har vart och pillat på lite allt möjligt?

Min erfarenhet av Nokia och garanti ärrenden med flashad firmware. Har inte vållat nåra bekymmer...
Hade en N8 i tiderna, som var köpt från Tyskland, som jag sedan flashade med Nordisk Firmware.... Sen blev usb kontakten så glapp att den slutade känna igen den... Så jag fick skicka in den på garanti med flashad firmware...

Den kom tillbaka 2 veckor senare... Fixad... och med Tysk original firmware... Utan en endaste kommentar av Nokia...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Min erfarenhet av Nokia och garanti ärrenden med flashad firmware. Har inte vållat nåra bekymmer...
Hade en N8 i tiderna, som var köpt från Tyskland, som jag sedan flashade med Nordisk Firmware.... Sen blev usb kontakten så glapp att den slutade känna igen den... Så jag fick skicka in den på garanti med flashad firmware...

Den kom tillbaka 2 veckor senare... Fixad... och med Tysk original firmware... Utan en endaste kommentar av Nokia...

Ahh, det låter ju onekligen lockande nu ^^.
En sista fråga då, hur blir det med framtida updates av diverse slag, lär jag uppdatera manuellt då eller kommer dem då komma "OTA" som vanligt?
Känns ju lagom drygt att vänta på något som egentligen redan borde vara utskickat till oss...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har tidigare i tråen sett folk med liknande problem tror jag.
När min telefon är kopplad till laddaren så ballar touchen ut helt! Går knappt att använda telefonen då den knappt reagerar på svep eller tryck på skärmen.

Är detta mjukvaru eller hårdvaru relaterat? Och finns det någon fix?

Är detta med originalladdaren?
Jag har märkt att om jag tar laddaren från min Htc Titan så ballar skärmen ur och är jäkligt knepig. Men så fort jag sätter i originalladdaren så fungerar allt prima!

Förresten, NÄR släpps uppdateringen?!! Förut var det sagt 25:e Januari.. Men den dagen är förbi med en vecka snart, finns det några nyheter på den fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Ahh, det låter ju onekligen lockande nu ^^.
En sista fråga då, hur blir det med framtida updates av diverse slag, lär jag uppdatera manuellt då eller kommer dem då komma "OTA" som vanligt?
Känns ju lagom drygt att vänta på något som egentligen redan borde vara utskickat till oss...

om du har svenskt firmware så kommer du få updatea OTA för just ditt svenska firmware om det är firmware specifikt. Är alltså inga problem att byta firmware på den fronten

flasha om till svenska å var glad det har jag och flera utav medlemmar här ifrån gjort. Funkar galant.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh