Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

En hard reset löste tyvärr inte mitt problem varken med nya portico eller den fw:n jag hade innan. Får ringa telia imorgon igen och fråga vad fasen det är som försiggår. I annat fall får jag väl be om en ny.

En fråga till bara. Om jag nu ska lämna in den för att få en ny är det väl lämpligt att restorea tillbaka till original FW:t?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predikanten:

En sak jag fortfarande inte har vant mig vid, efter ca 3v användning, och som stör mig fruktansvärt mycket är placeringen av kommatecknet på tangentbordet. Träffar skiten säkert 4 ggr av 10 när jag ska ha mellanslag.

En annan sak jag saknar från iphone är möjligheten att kunna fokusera med kameran genom att trycka på skärmen där man vill att fokus ska vara.

finns ett knep för kommatecknet. Ta bort alla tangentbordsspråk förutom det språk du vill ha, typ svenska. Så kommer kommatecknet flyttas till andra sidan spacebar jag gjorde så. Har inte lyckats träffa kommatecken ännu antagligen för att den är på vänster sida nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Har inte 920 en self-timer till kameran? hittar nåt om det på Nokias sida men inget på market...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Har inte 920 en self-timer till kameran? hittar nåt om det på Nokias sida men inget på market...

I appen Camera Pro har du selftimer, burst, timelapse, manuell fokus, anpassningsbara menyer m.m.
Ett bra köp.

Sen finns det en till som rekommenderas här i tråden som sägs vara lika bra eller bättre, har inte hunnit testa ännu.

Permalänk
Medlem

Verkar kul.

http://www.wpcentral.com/skulls-shogun-now-available-windows-...

EDIT, så jäkla nice att klicka på länken i artikeln o få appen skickad direkt till telefonen, älskar den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piers:

Ber om ursäkt om frågan kommit upp tidigare i tråden. Jag undrar vad ni anser om storleken? Jag har inte känt på 820, men på en 920 och jag tycker att den är en aning för stor och klumpig.

Jag har möjlighet att köpa 820 + Abonnemang för samma peng som 920 + Abonnemang som student och undrar om jag är dum om jag väljer 820:an (just för storleken)?

Jag tycker det verkar helt galet att ta en sämre modell för samma peng som den bästa modellen. Du kommer vänja dig väldigt fort. Jag gick från Iphone till denna och tyckte den var enorm först, tog typ 1 dag sen var jag helt van vid det. Plockar jag upp min Iphone nu känns den som en liten leksak. Hur liten som helst.

920 har 4,5" mot 820 som har 4,3". Skiljer 0,2"... Ändå är skärmen mycket bättre i 920. 1280x768 vs 800 x 480. Väldigt stor skillnad. Valet är för mig glasklart.

Skrivet av nVIDIA:

Titels går att ändra i 3 storlekar,du får hålla fingret på en titeln någon sekund så får du välja vilken storlek du vill ha..

Tiles heter det. Betyder plattor.

Skrivet av Predikanten:

En sak jag fortfarande inte har vant mig vid, efter ca 3v användning, och som stör mig fruktansvärt mycket är placeringen av kommatecknet på tangentbordet. Träffar skiten säkert 4 ggr av 10 när jag ska ha mellanslag.

Jag träffar också kommatecken ofta, likaså min bror. Spacebar är för liten tycker jag. Dock har jag blivit bättre och bättre med tiden, vänjer sig vid vart space ligger.

Permalänk
Medlem

Tycker att lägena på ljusstyrkan på skärmen är lite för yviga. Kör på låg nu då jag tycker att mellan är för ljus. Kör man på high så blir det ju alldeles för ljust. Samtidigt tycker jag att låg är lite i lägsta laget. Hade hellre sett att man kunde ställa det själv via ett reglage istället för tre fasta lägen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min Gula 920 igår. så nöjd.
Finns det någon app som ni är särskilt nöjd med. vill gärna ha tips om något roligt spel. Någon bra nyhets app med live tiles, Väder app med live tiles . m.m...
Mvh

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaN:

Hämtade ut min Gula 920 igår. så nöjd.
Finns det någon app som ni är särskilt nöjd med. vill gärna ha tips om något roligt spel. Någon bra nyhets app med live tiles, Väder app med live tiles . m.m...
Mvh

Spel
nes-emulatorn "NESLight Pro", "Wheres my water", "Wheres my Perry", "Wordament".

"CNN", nyhetsapp har livetile.
"Vädret" har livetile och är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tycker att lägena på ljusstyrkan på skärmen är lite för yviga. Kör på låg nu då jag tycker att mellan är för ljus. Kör man på high så blir det ju alldeles för ljust. Samtidigt tycker jag att låg är lite i lägsta laget. Hade hellre sett att man kunde ställa det själv via ett reglage istället för tre fasta lägen.

Mvh J

Auto läget fungerar mycket bra tycker jag. Kör du inte på det?

Skrivet av ParaN:

Hämtade ut min Gula 920 igår. så nöjd.
Finns det någon app som ni är särskilt nöjd med. vill gärna ha tips om något roligt spel. Någon bra nyhets app med live tiles, Väder app med live tiles . m.m...
Mvh

Snes8x - Super nintendo emulator. Sjukt kul med lite nostalgi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Auto läget fungerar mycket bra tycker jag. Kör du inte på det?

Ska testa det. Men tycker redan jag kan se att det buggar lite. Har jag hög inställt när jag sätter på automatisk ljusstyrka så ser jag att ljusstyrkan sänks lite vilket verkar normalt men har jag låg inställt när jag byter till automatisk så händer ingenting. Man kan dock klart se att när man byter från hög till automatisk att ljusstyrkan ställer sig högre än när jag byter från låg till automatisk.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

I appen Camera Pro har du selftimer, burst, timelapse, manuell fokus, anpassningsbara menyer m.m.
Ett bra köp.

Sen finns det en till som rekommenderas här i tråden som sägs vara lika bra eller bättre, har inte hunnit testa ännu.

oka, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min nya favoritgrej med luren är att om jag streamar musik till JBL PlayUpen och bestämmer mig för att spela lite Wheres my water så skickar den bara vidare ljudeffekterna och på en behaglig volym och skippar spelmusiken.
Allt utan ett enda handtag från mig.

Tjena Nisse. Jag har också¨en sådan PlayUp och undrar om det är svårt att få dem att synka? Jag får fan inte över musiken men lampan lyser på PlayUpen och det klickar till när jag för luren kring 'NFC-området' på PU. Men det något som felar, är det svårt att svara på eller gör jag något generalfel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ska testa det. Men tycker redan jag kan se att det buggar lite. Har jag hög inställt när jag sätter på automatisk ljusstyrka så ser jag att ljusstyrkan sänks lite vilket verkar normalt men har jag låg inställt när jag byter till automatisk så händer ingenting. Man kan dock klart se att när man byter från hög till automatisk att ljusstyrkan ställer sig högre än när jag byter från låg till automatisk.

Mvh J

Vadå "buggar lite"? Den fungerar precis som den ska. Om du har ljust i rummet ökar styrkan och har du mörkt så sjunker den så den inte bländar.
Det är nästan som att vissa vill att den ska vara buggig eller något och hittar "buggar" där det inte ens finns någon...
Överanalysera inte vad den gör, den fungerar, använd den..

Permalänk
Medlem

Jag tyckte jag såg ett inlägg för ett tag sedan där någon sa sig vara nöjd med Deezer och att han visste hur man överförde spelningslistorna från Spotify till Deezer? Någon som känner igen sig.

Sedan kan jag tillägga att jag noterat över att relativt många har diverse problem med sina lurar, men det är inget jag känner igen. Min är inte svart, den knarrar ingenting, hur solid och stabil som helst. Har inte haft några problem alls. Är mycket nöjd. Känner att pga av att man mer uträttar saker med detta OS, alltså mer väsentliga saker, och inte sitter och pillar och leker lika mycket som med de andra, som är öppnare, och har på så sätt fler alternativ/möjligheter (eller fler appar, varav många är skoj-appar, inga kreativa som gör dig raskare i vardagen), så känner jag att telefonen blir mer en pryl so underlättar dagen, snarare än en färgglad leksak som förgyller massa timmar i soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Vadå "buggar lite"? Den fungerar precis som den ska. Om du har ljust i rummet ökar styrkan och har du mörkt så sjunker den så den inte bländar.
Det är nästan som att vissa vill att den ska vara buggig eller något och hittar "buggar" där det inte ens finns någon...
Överanalysera inte vad den gör, den fungerar, använd den..

Wooo! Inte meningen att trampa på några tår.

Rummet jag sitter i just nu är jätte ljust. Har ljusstyrka på låg och bilden är rätt mörk, byter sedan till automatisk men ingenting händer. Det hävdar jag är att det buggar lite. Bilden borde bli ljusare när jag går över till automatisk från låg men det blir den inte, oavsett om jag låser skärmen och tänder den igen eller om jag väntar en stund. Hade bilden blivit lika mörk på automatisk när jag växlar från hög till automatisk så hade jag inte sagt något men bilden blir betydligt ljusare när jag växlar från hög till automatisk mot när jag växlar från låg till automatisk. Älskar telefonen så letar absolut inte efter fel bara för att klanka ner.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Finns det appar för bättre tangentbord?
Stör mig på att "¤"-tecknet inte finns (använder det i ett viktigt lösenord som används ofta)
Stör mig på att det inte går att navigera med pilknappar i texten, helt värdelöst att försöka klicka på skärmen för att markera var man ska redigera.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Finns det appar för bättre tangentbord?
Stör mig på att "¤"-tecknet inte finns (använder det i ett viktigt lösenord som används ofta)
Stör mig på att det inte går att navigera med pilknappar i texten, helt värdelöst att försöka klicka på skärmen för att markera var man ska redigera.

Klicka inte, håll kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Klicka inte, håll kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Men vänta nu... så dum tror du väl inte jag är?
Det är ju fortfarande lika värdelöst, så bra aim har man ju inte med tummen/pekfingret, det tar ju flera försök innan man träffar rätt!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Spel
nes-emulatorn "NESLight Pro", "Wheres my water", "Wheres my Perry", "Wordament".

"CNN", nyhetsapp har livetile.
"Vädret" har livetile och är bra.

Tackar vi för!

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Tjena Nisse. Jag har också¨en sådan PlayUp och undrar om det är svårt att få dem att synka? Jag får fan inte över musiken men lampan lyser på PlayUpen och det klickar till när jag för luren kring 'NFC-området' på PU. Men det något som felar, är det svårt att svara på eller gör jag något generalfel?

I början så råkade jag ofta reflexmässigt ta bort telefonen när det "plinga" till, plinget är ju att den börjar koppla så då håller jag kvar nån sekund. Efter det minns den min telefon så länge jag har bluetooth påslaget och det har jag över tiden.

(Lampan på spelaren ska lysa vitt och ändra till blått när den kopplat)

Permalänk
Medlem

Är dom lätt repade? Tänker på både display och baksida.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Wooo! Inte meningen att trampa på några tår.

Rummet jag sitter i just nu är jätte ljust. Har ljusstyrka på låg och bilden är rätt mörk, byter sedan till automatisk men ingenting händer. Det hävdar jag är att det buggar lite. Bilden borde bli ljusare när jag går över till automatisk från låg men det blir den inte, oavsett om jag låser skärmen och tänder den igen eller om jag väntar en stund. Hade bilden blivit lika mörk på automatisk när jag växlar från hög till automatisk så hade jag inte sagt något men bilden blir betydligt ljusare när jag växlar från hög till automatisk mot när jag växlar från låg till automatisk. Älskar telefonen så letar absolut inte efter fel bara för att klanka ner.

Mvh J

Jag har haft min på auto sedan dag 1 och jag har aldrig känt att ljuset är fel. Fungerar fint tycker jag iaf. Det jag menar är att du sitter och analyserar hela grejen för mycket, om du ser vad som är på skärmen och det inte känns helt galet så är det väl bra?

Skrivet av Hymer:

Är dom lätt repade? Tänker på både display och baksida.

Ingen som haft de speciellt länge så svårt att säga tror jag. Hittills ingen repa eller liknande. Glaset är ju Gorilla glass 2 som är tåligt samt att skalet är polykarbonat, lite bättre typ av plast. Tiden får utvisa.
Det är ju väldigt varierande beroende på hur man handskas med sin telefon, vissa har de uppenbarligen i bakficka tex och andra kanske kastar det på bordet lite lätt varje gång de sätter sig. Det beror mycket på hur du använder den. Finns alltid nån "Har bara haft luren 1 vecka och har redan massa repor, jävla skit". Sen att den personen behandlat telefonen som skräp och haft den i fickan tillsammans med nycklarna framgår inte alltid.

Permalänk

Har några jäääääättesmå repor på min plast på baksidan.
Men man måste stå under en ljus lampa och vinkla mobilen rätt för att se dessa.
Skärmen har inte en skråma, hur jag än vrider och vänder och hur mycket ljus jag använder.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Google förlänger stödet för Exchange till sommaren:
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/windowsphone/archive...

Permalänk

Har funderat på att skaffa en Lumia 920, har telia i dagsläget, men kommer att köpa telefonen genom studentrabbat på halebop. Men är det någon som vet hur det fungerar när man byter operatör och vill behålla det gamla numret? Vill inte att numret ska bytas förrän jag får nya telefon eftersom min nuvarande är låst till telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

I början så råkade jag ofta reflexmässigt ta bort telefonen när det "plinga" till, plinget är ju att den börjar koppla så då håller jag kvar nån sekund. Efter det minns den min telefon så länge jag har bluetooth påslaget och det har jag över tiden.

(Lampan på spelaren ska lysa vitt och ändra till blått när den kopplat)

Tack, äntligen fick jag igång det idag. Fan vad cool jag kände mig med en svart Playup och så satt jag och styrde över den med min gula kärlek. Bra tryck i den lilla burken, faktiskt. Jag gillar de nya av Nokias tillbehör som bara fasen, Luna-blåtanden som BT är ju lätt det coolaste BT som gjorts.

Kan tänka mig att min 920 mår som prins numera, andra enheter spelar upp musiken på dens kommando, en skön kudde för power naps, plus allt annat schyst.

Tack, återigen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Har funderat på att skaffa en Lumia 920, har telia i dagsläget, men kommer att köpa telefonen genom studentrabbat på halebop. Men är det någon som vet hur det fungerar när man byter operatör och vill behålla det gamla numret? Vill inte att numret ska bytas förrän jag får nya telefon eftersom min nuvarande är låst till telia.

Varför inte tala med Halebop om detta? Känns ju som att operatörerna garanterat vet hur man kan gå till väga.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Varför inte tala med Halebop om detta? Känns ju som att operatörerna garanterat vet hur man kan gå till väga.

Självklart är det så, men jag var sugen på att beställa ikväll och jag lär inte vara den första som har haft den här frågeställningen.

Permalänk
Skrivet av gunnargren:

Självklart är det så, men jag var sugen på att beställa ikväll och jag lär inte vara den första som har haft den här frågeställningen.

Jag tror du borde kunna flytta över ditt nummer mellan alla operatörer så länge du inte har en bindningstid till något abonemang. Jaghar tex flyttat mitt nummer från Tele 2 till Telenor, och har även fått bekräftat att jag kan flytta från Telenor till Telia eftersom jag ska byta operatör snart igen.