Asus SVENSK support?

Permalänk

Asus SVENSK support?

Har Asus någon svensk support som man kan få tag på via mail och INTE telefon?

Jag har gjort en tråd om mitt problem här i forumet och PM:at Asus-representanten "kinc", en användare här på SweClockers, om det – men han svarar inte. Jag har försökt navigera mig fram på Asus diverse olika hemsidor men de är helt hopplösa och värdelöst uppbyggda. Något av det värsta jag har sett.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Har Asus någon svensk support som man kan få tag på via mail och INTE telefon?

Jag har gjort en tråd om mitt problem här i forumet och PM:at Asus-representanten "kinc", en användare här på SweClockers, om det – men han svarar inte. Jag har försökt navigera mig fram på Asus diverse olika hemsidor men de är helt hopplösa och värdelöst uppbyggda. Något av det värsta jag har sett.

asus-service@letmerepair.se

Tog det från mitt eget serviceärende. Letmerepair är väl Asus servicepartner om jag inte minns fel.
EDIT: Gäller tydligen endast laptops, desktops osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Deras RMA sida:
https://eu-rma.asus.com/pick_eu/s/

Kontaktformulär:
http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

Skrivet av screamin-daemon:

asus-service@letmerepair.se

Tog det från mitt eget serviceärende. Letmerepair är väl Asus servicepartner om jag inte minns fel.

Det stämmer, LetMeRepair är deras servicepartner, tyvärr

Permalänk
Medlem

Tjena
Ni har helt fel tyvärr, det där är bara deras servicepartner när det gäller laptops,desktops etc
Grafikkort kommer ni bara kunna vända er direkt till butiken för att få retur på, gammal asus ÅF så därför vet jag det här med säkerhet:)
Sen, kolla v-bios uppdateringar..det är typ vad du kan göra..annars vänd dig till butiken, alla saker som moderkort, grafikkort,komponenter går alltid via butiken för asus

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera deras engelska support, svensk telefonsupport har jag inte lyckats komma fram till och ingen info om plats i kön lämnas heller d.v.s. man ledsnar att vänta efter 30min. Via engelska forumet fick jag svar inom en dag och de var dessutom uttömmande svar, inget som verkade inklistrat ifrån någon knowledgebase.

Lär väl dock finnas en chans att de inte bryr sig om frågor som rör andra tillverkares programvara.

Permalänk
Entusiast

När jag skickade in ett supportärende genom deras hemsida så skrev jag på engelska och fick svar på Svenska så de verkar ha något smidigt sätt att sortera ärenden baserat på land. Testa det så får du se vad som händer. Det var iof ett grafikkort men tror det är samma sida för datorerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24