Åtta saker Windows Phone 8 borde fixa till.

Permalänk
Avstängd

Åtta saker Windows Phone 8 borde fixa till.

Läste denna artikel:
http://www.wpcentral.com/8-things-microsoft-needs-fix-windows...

Håller ni med om den eller saknar ni nåt annat?
För min egen del tycker jag det viktigaste är att få på plats "inne apparna" som Instagram , Spotify och liknande.

Permalänk
Medlem

Har tittat igenom listan men kan inte hitta det jag saknade mest med min Lumia 800 (WP7.5) och jag vet inte om det finns i Windows Phone 8 så ni får gärna rätta mig om det redans finns.

Det jag saknar mest med Windows Phone 7.5 är möjligheten till en filhanterare, som till exempel explorer i Windows eller valfri filhanterare i Android. Samt att kunna använda explorer i Windows för att få direkt tillgång till minnes kortet, istället för att gå igen någon jävla bloatware som.. vafan heter det nu? Har inte haft det installerat på så länge så att jag glömt, men den applikationen man var tvungen att använda för att lägga över tex musik eller filmer till telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har tittat igenom listan men kan inte hitta det jag saknade mest med min Lumia 800 (WP7.5) och jag vet inte om det finns i Windows Phone 8 så ni får gärna rätta mig om det redans finns.

Det jag saknar mest med Windows Phone 7.5 är möjligheten till en filhanterare, som till exempel explorer i Windows eller valfri filhanterare i Android. Samt att kunna använda explorer i Windows för att få direkt tillgång till minnes kortet, istället för att gå igen någon jävla bloatware som.. vafan heter det nu? Har inte haft det installerat på så länge så att jag glömt, men den applikationen man var tvungen att använda för att lägga över tex musik eller filmer till telefonen.

Zune är begravet med WP8. Nu syns mobilen i Windows explorer, och att flytta över filer är bara drag & drop.

Permalänk
Medlem

Just dem saker som gör att telefonen beter sig som en telefon first, leksak second. Skit man är van vid tex tidigare Nokias modeller. Har haft S60, S3 anna/belle och meego och alla de hade profiler, olika volym, flip-to-silence, file manager, helt enkelt saker man tar för givet att de finns när man köper en ny top-of-the-line telefon 2013. Plus att det är Windows telefon, man kan göra vad fan man vill på datorn men telefonen känns som en tappad på huvudet CP barn när det gäller funktioner.
Ta det bästa från Windows PC och lägg en del inne i Phone OS för dem som vill och kan leka med den får göra det.
Hårdvarumässigt Lumia 920 är extremt high end men OSet har några hål som måste fyllas och det ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Zune är begravet med WP8. Nu syns mobilen i Windows explorer, och att flytta över filer är bara drag & drop.

Bra att veta! Om Asus gör en PadFone baserad på Windows Phone 8 så kommer det nog bli ett köp. (Om de gör den som PadFone 1 och inte PadFone 2 dvs, eftersom att PadFone 2 inte har ett tangentbord)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har tittat igenom listan men kan inte hitta det jag saknade mest med min Lumia 800 (WP7.5) och jag vet inte om det finns i Windows Phone 8 så ni får gärna rätta mig om det redans finns.

Det jag saknar mest med Windows Phone 7.5 är möjligheten till en filhanterare, som till exempel explorer i Windows eller valfri filhanterare i Android. Samt att kunna använda explorer i Windows för att få direkt tillgång till minnes kortet, istället för att gå igen någon jävla bloatware som.. vafan heter det nu? Har inte haft det installerat på så länge så att jag glömt, men den applikationen man var tvungen att använda för att lägga över tex musik eller filmer till telefonen.

Konstigt om det inte det skulle gå med wp 7.5 när det gick utmärkt på 6.5 och 6.0. Med Htc touch diamond och htc hd2 var det aldrig ett problem för mig att snabbt och enkelt komma åt telefon och minneskort i explorer. Och jag har svårt att tro att microsoft tog bort valmöjligheten i wp7.5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Konstigt om det inte det skulle gå med wp 7.5 när det gick utmärkt på 6.5 och 6.0. Med Htc touch diamond och htc hd2 var det aldrig ett problem för mig att snabbt och enkelt komma åt telefon och minneskort i explorer. Och jag har svårt att tro att microsoft tog bort valmöjligheten i wp7.5

Skickades från m.sweclockers.com

Efter ett år med Lumia 800 så har jag fortfarande inte hittat hur man gör detta, och jag har letat. Men det kanske bara är jag som är jävligt dum i huvudet. Ska testa nu igen, men måste ladda upp den lite eftersom att den bara legat i en månad.

Edit: Nope, den dyker inte upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Josafo:

Zune är begravet med WP8. Nu syns mobilen i Windows explorer, och att flytta över filer är bara drag & drop.

Zune finns kvar för de som vill använda den:
http://www.xbox.com/sv-SE/live/zune

De som har WP7.5 och 7.8 behöver den fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Konstigt om det inte det skulle gå med wp 7.5 när det gick utmärkt på 6.5 och 6.0. Med Htc touch diamond och htc hd2 var det aldrig ett problem för mig att snabbt och enkelt komma åt telefon och minneskort i explorer. Och jag har svårt att tro att microsoft tog bort valmöjligheten i wp7.5

Skickades från m.sweclockers.com

Windows Phone har ingenting gemensamt med gamla Windows Mobile. Enligt mig känns WP mer låst än iOS.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

Det är nog avsiktligt att det ska vara mer "låst" så det stämmer nog.

Android är mer vildvuxet. Det ska vara i stort sett omöjligt att få in skadliga appar i Windows Phone. En svårare process att få godkända appar där helt enkelt.

I Android slipper mer skräp in så att säga:

http://blogg.phonehouse.se/insidern/2012/01/mobila-tekniknyhe...

De tillåter inte heller respektive tillverkare att ändra gränssnittet som på Android enheter.

Ett sätt att undvika att plattformen blir för fragmenterad, vilket ger problem med uppdateringar och sånt:
http://mashable.com/2012/05/16/android-fragmentation-graphic/

Det är ett val man får göra vad man föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Windows Phone har ingenting gemensamt med gamla Windows Mobile. Enligt mig känns WP mer låst än iOS.

Okej, då förstår jag lite mer av det.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Jag saknar fruktansvärt många funktioner till WP8, känns snarare som en betatelefon än en seriös konkurrent till android och ios. Till sitt försvar har de dock lyckats fantastiskt bra med många av de funktioner som faktiskt finns implementerade.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.