Permalänk
Medlem

Svart film?

Det har uppstått lite problem när jag ska spela upp filmer på tvn...
Jag har ett GeForce4 MX440 från MSI och när jag kopplar ihop det med tvn genom S-VHS kontakten funkar bilden och det bra, men när jag sätter igång en film blir rutan bara svart.
Jag har den nyaste Detonatorn och har använt många olika filmvisningsprogram.
TVTool fungerar inte med det kortet så jag använder nView...
Nån som har några tips vad som kan vara fel?

Visa signatur
Permalänk

Har du provat med att ställa in så att TV'n är den primära skärmen? annars så kan det hända så som du säger

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Kör med kloning eller gör som den snurriga killen säger

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Jag har likadant nästan..

altså när jag kör splittad view så man kan flytta program hipp som happ mellan skärmen och tv'n... då kan man se på filmer på skärmen men inte på TV'n..
drar man filmfönstret från skärmen så blir det svart i den del filmrutan som är på TV'n

om jag ställer om så att TV'n är primär så syns filmerna enbart på TV'n och filmrutan blir svart om jag kör på skärmen

kör jag clone, så är det svart i filmrutan på den sekundära medans det fuknar prima på den som är primär..

Jag misstänker att detta är nått speciellt med dessa drivrutiner eller så... jag har äldre drivrutiner på min andra windowsinstallation på ett annat moderkort.. men använder samma grafikkort (flyttar hit o dit). På den med äldre drivrutiner har jag inte detta problemet..

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

jag tror att felet ligger i mediaspelaren i fråga. jag kommer ihåg att när jag provade så funkade som ni säger med vissa mediaspelare, medan det funkade finemang (sekundär och primär) med andra. kommer inte ihåg vilka det var tho... tror bsplayer funkade.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

felet ligger i de nya 4x.xx drivrutinerna...men det e meningen att det ska vara så från Nvidias sida. Vet iofs inte varför
läs vad jag och Maxizor har skrivit om det i den här tråden...finns två sätt att lösa det:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10734...