Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Jag håller på och bygger en fire/minions witch, enligt följande:
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMA37CCEAe...

Är detta en bra väg att gå, eller ska jag ändra något innan jag kommit för långt.
Ps. Har precis startat andra akten.

tänk bara på att du inte nödvändigtvis behöver ta alla små keystones för fire dmg, dom stora gör ganska mycket + att du får på gearen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
Jag gissade att så var fallet, ska justera

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jaa, vad förväntar du dig?
Det är i ett BETA-stadie av en anledning.

Den där ursäkten är så uttjatad att det inte är sant.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Överkill:

Den där ursäkten är så uttjatad att det inte är sant.

Ja, för att den är sann.
Spel genomgår oftast BETA-stadier för att utvecklas-Inte för att demonstreras.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Känns som det är ett "i väntan på diablo 3" lir för min del. Hade det kommit för 2-3 år sedan hade det kunnat bli något stort. Nu ska det tävla med D3 vilket inte kommer bli lätt.

Skrivet av Nivius:

xD lite kul såhär i efterhand

Verkligen

Gissa vilket spel som går varmast på min maskin nu för tiden

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Verkligen

Gissa vilket spel som går varmast på min maskin nu för tiden

Sims 3?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har jättehög svarstid, runt 200 hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Är det bara jag som har jättehög svarstid, runt 200 hela tiden?

Jag ligger på 50ms konstant med 30Mbit/s VDSL. Kör du på rätt gateway?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Är det bara jag som har jättehög svarstid, runt 200 hela tiden?

50ms för mig

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Är det bara jag som har jättehög svarstid, runt 200 hela tiden?

Ligger något högre än jag brukar just nu med 50-60, brukar ligga på 30-40

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tänkte precis börja lira detta spel.

Vilken class ska man välja om man bara har tänkt att sola ensam?

i diabo 3 kör jag wizard och barb.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Classes i det här spelet är inte riktigt låst på samma sätt som i D3. T.ex kör jag en Marauder (ser väl ut som en Barbarian typ) med pilbåge just nu (som man annars kanske associerar med Ranger).

Alla har tillgång till samma skills och items, bara det att vissa grejer är svårare att använda för vissa classes, och med det menar jag att "uppnå kostnaden", alltså om en viss skill kostar 100 dex så kan det vara lättare för en Ranger att använda den som har +dex nodes väldigt nära sin start jämfört med Marauder som har mycket +str nodes. Man får kanske planera lite

Största skillnaden mellan classes är alltså var dom startar på skill tree.

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Tänkte precis börja lira detta spel.

Vilken class ska man välja om man bara har tänkt att sola ensam?

i diabo 3 kör jag wizard och barb.

Skulle rekomendera templar, han är lätt att bygga som caster om man vill, fast han är lätt att bygga som meele också. Håll dig borta från till exempel duelist, han är rätt svår i början om man inte har jättetur med allt gear man hittar.

Permalänk
Medlem

Så... nu har alla spelat ett tag, min Witch har 'bara' nått level 50 och jag gjorde en liten miss på "Bandit Lords" i Cruel (Tryckte på att hjälpa Oak efter jag tidigare testat att döda de andra, så 12% Physical Dmg. till mig, yippie för min caster...) har dock inte lagt några poäng som hindrar mig från att byta till en annan build med hjälp av några enstaka Orb of Regret.

Startade en kort sväng med en Shadow, har inte bestämt mig för vad han ska bli, funderar på bågar men bara lekt någon kvart med honom. Jag spelar Softcore för man titt som tätt ändå dör medan man ställer karaktärer i ett hörn för att kunna gå ut med hundarna utan att återställa en instans...

Men till meningen med att skriva detta omständiga, vad heter ni i Wraeclast? Kontonamn eller karaktär spelar inte större roll, ta det kortaste/mest lättstavade, kan vara skoj att testa maps någon gång. Har ni nån mumble eller dylikt där ni chillar medan ni spelar kan man ju försöka få den att bli välanvänd också. Att skriva nått som: "Se upp! Haste Aura och massa crits med shockeffect!" är sällan effektivt efter man kommit en bit och fått upp farten i spelet.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner: Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk

Jag valde en templar som jag just nu har hunnit upp till lvl 16 med och har precis börjat på act 2. kör något slam med lightning tror jag de är.

har inte aning vilka passiva man ska välja osv. det ger sig nog tillslut..

Passive skill tree: http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgUABVspBzN...

FleXswe heter jag inne i spelet iaf..

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Har PoE blivit "pay to win" nu? Såg att man kunde handla saker för realmoney..

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofotsjanne:

Har PoE blivit "pay to win" nu? Såg att man kunde handla saker för realmoney..

Nej. Du kan som bäst köpa större stash och mer fläshiga visuella effekter för dina spells och vapen men that's it.

https://www.pathofexile.com/shop

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofotsjanne:

Har PoE blivit "pay to win" nu? Såg att man kunde handla saker för realmoney..

Pets/animationer m.m. är BARA kosmetika. Att kunna ha många stashtabs gör att man kan spara mer utan att "tänka" men du kan ju lika gärna starta en hög karaktärer (man lär inte använda maxantalet (25?) ändå så de funkar lika bra som stash... Witch lv 1 - Wandbärare", Witch lv 1 "GlovandHead" osv. Är nöjd med min Kiwi men roligt med andra effekter, längtar tills jag vill ha nån av dem bara...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner: Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofotsjanne:

Har PoE blivit "pay to win" nu? Såg att man kunde handla saker för realmoney..

Du såg att man kunde köpa saker för riktiga pengar, men du kontrollera inte vad man kunde köpa? Utan väljer att fråga här istället? Det är ganska enkelt att gå in på deras sida och se vad som säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Du såg att man kunde köpa saker för riktiga pengar, men du kontrollera inte vad man kunde köpa? Utan väljer att fråga här istället? Det är ganska enkelt att gå in på deras sida och se vad som säljs.

Finns det inte BoE-gear eller liknande som går att sälja alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Finns det inte BoE-gear eller liknande som går att sälja alltså?

nej

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ja, för att den är sann.
Spel genomgår oftast BETA-stadier för att utvecklas-Inte för att demonstreras.

Det där vet både du och jag, och utvecklarna, att det är rent bullshit.

Spel fortsätter leva eller dör vid första spelbara stunden. Be it, Alpha, Beta, weekend event w/e.

Permalänk
Medlem

Jag har inte råkat ut för en enda bugg efter 30 timmars spelande. Hade en del CTD's i början men det berodde tydligen på mitt X-FI så det var inga probem att ordna. Inte så illa med tanke på att spelet är gratis och riktigt roligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tycker path of exile känns mer klart nu i open beta, o i closed beta också än vad d3 känndes i release...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överkill:

Det där vet både du och jag, och utvecklarna, att det är rent bullshit.

Spel fortsätter leva eller dör vid första spelbara stunden. Be it, Alpha, Beta, weekend event w/e.

Om du känner så borde du verkligen vänta till release med att spela.

Permalänk
Medlem

Fan slutet på cruel va svårt, nu blir det då inte lättare... Gief fire resistance

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av anon158432:

Om du känner så borde du verkligen vänta till release med att spela.

Det bästa med att ha en öppen beta som varar i oändlighet är att när spelet väl släpps så är det så perfekt det kan bli.
Sedan kan man skylla alla problem och fel på att "det var ju beta". Men det kommer alltid att vara beta så länge problemen finns kvar. Eller hur?

Permalänk
Medlem

Sluta tjöta om Beta hit och Beta dit: gratis, stabilare än många spel som patchats flera gåner efter release och roligt som få! Ahh, spela spel...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner: Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Det bästa med att ha en öppen beta som varar i oändlighet är att när spelet väl släpps så är det så perfekt det kan bli.
Sedan kan man skylla alla problem och fel på att "det var ju beta". Men det kommer alltid att vara beta så länge problemen finns kvar. Eller hur?

Aldrig sett dem skylla på att det är beta, källa på det?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

roligaste hack n slash spelet på flera år. nöter igenom hc med två vänner, var bra länge sedan ett spel kändes så intensivt.

har hittat fram till act 3 på Cruel, tyvärr dog min första hc gubba mot vaal på normal men nu har det gått betydligt bättre med min templar. dingade 52 igår och ska ta mig an marketplace härnäst.

största kritiken jag har är väl trade systemet.. att använda sig av en wts kanal och hålla budgivning, inte direkt optimalt men det kanske löser sig.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic