Finns det något headset som är bätrre än PC 360?

Permalänk
Avstängd

Finns det något headset som är bätrre än PC 360?

sitter och funderar på att skaffa ett headset eftersom det är så omständligt med lurar och extern mic. använder idag ett par HD598 som jag är mycket nöjd med och eftersom PC 360 ska vara ganska lika så verkar de ju bra. men finns det bättre både för spel och allmänt lyssnade som film och musik?

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa en modmic till ditt headset?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Avstängd

ja lutar mot det.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk

som linus skriver så modmic till dina 598 och du har mer eller mindre ett pc360 men om det finns bättre ja du det är väll upp till person, jag hade PC360 tills dom börja glappa lite och sämre ljud med åren och köpte mig ett par HD650 och driver dom med en Asus Xonar Essence One och kan väll säga att PC360 inte äns kommer i närheten av kvalitet men sen är ju dock HD650 HiFi produkt medans PC360 är gjort för gaming med HiFi delar.

det är beronde vad man tycker och är bered att betala för att få bra ljud osv

men som sagt gör som linus tipsa om och skaffa dig en modmic och sen tuta o köra

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StorSnur:

sitter och funderar på att skaffa ett headset eftersom det är så omständligt med lurar och extern mic. använder idag ett par HD598 som jag är mycket nöjd med och eftersom PC 360 ska vara ganska lika så verkar de ju bra. men finns det bättre både för spel och allmänt lyssnade som film och musik?

Blir ett nerköp. Dina HD598 räknas ju som en bättre lur än PC360 som, om jag minns rätt, är en HD555 med mikrofon.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag bytte ut mina 7 år gamla hd590 mot ett par 360. Pga slitage... Jag märkte stor skillnad när det gäller ljudkvalité när jag lyssnar på musik eller tittar på film, mina hd590 var det bättre ljud i. Synd dem inte kunde vara med längre...

Har dock inget ont att säga om 360. Jättesköna att ha på sig. Blir inte jobbiga efter många timmars användande. Jättebra mic. Ljudkvalitén är jättebra till spel och liknadnde (det är väl det dem är designade för).

Efter har skrivit en stund kom jag tänka på att jag tycker det är mer diskant mindre bas i 360 än mina gamla hd590. Det som gör skillnaden vid musik och film. Det är vad jag själv tycker, inget jag har kollat upp...

Permalänk
Medlem

Måste bara dela den här testen av modmic 2.0 som jag hittade på tuben.

http://www.youtube.com/watch?v=vHGW7Xf_hAo&list=FLTU6YrcOmXXl...

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH