Flytta ram från MBP till M-mini?

Permalänk
Medlem

Flytta ram från MBP till M-mini?

Hej,
Jag sysslar mycket med videoredigering i Premiere och After Effects.
De senaste 4 åren har jag kört allt mitt 1080p 30fps på en Macbook Pro med Intel Core 2, 2,26GHz, 2 GB ram. När jag började köra tunga grejer i After Effects så satte jag i 8 Gb ram (billigt från webbhallen). Ni fattar att jag har tålamod
Men nu är det dags för något nytt. Jag kollade på PC ett tag men insåg som jag gör varje gång att det kostar lika mycket som Mac.

Planen är att köpa en Mac mini med i7 och 4Gb ram. När jag jämför så tycker i alla fall jag att det ser ut som att det är samma typ av ramminne i både minin och min gamla MBP.
Därför undrar jag om det bara är att byta så Minin får 8Gb och MBPn som ska pensioneras i TV-bänken kan få de 4Gb som sitter i minin?
Kollar jag i "Om den här datorn" så står det 8 GB 1333 MHz DDR3. Det är väl samma som i Nya Mac mini?

Tacksam för svar, N-T

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

eftersom att en mac mini är liten så tror jag att den har ram för bärbara datorer. men du ska nog kunna stoppa i rammet ifrån din macbook i en Mac mini om det är samma DRR.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kan rapportera hur det gick.
Det gick utmärkt att flytta de 8Gb från webhallen som jag satt i MBPn till min nya Mac-mini.
Däremot gillade inte MBPn det nya 4Gb-ramet från minin utan jag fick sätta i de 2Gb som kom med MBPn när den var ny.

Permalänk
Medlem

De nuvarande Macarna köra alla 1600 MHz DDR3 jämfört med 1333 MHz som det var innan.