Komplett rekommenderar 650W och Inet 1200Watt på nätagg.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Jag var orolig att dom större kylarna från Noctua t.e.x (900g) skulle vara skadligt för moderkortet. Vill ju inte knäcka sockeln Men det kanske går att lösa med någon buntband a ' la McGyver?

Det finns ingen anledning till oro, de stora kylarna kommer med rejäla fäst anordningar och risken för skador är obefintlig. En rejäl kylare i stil med Noctua NH-D14 bör du absolut lägga till så att du kan överklocka till max. Grafikkortet som bara sitter fast med plast och två skruvar är ett större problem men det behöver man inte heller oroa sig över.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Vid en snabb titt såg det ut som du hade 2 st 690s, kanke var det dom tänkte.

Sen kan jag tycka att om man spenderar 8500 spänn på ett grafikkort så kan man lyxa till det lite på PSUfronten också ;). Du har en CPU-kylare med 92mm fläktar, billigt mobo, billiga ram osv.

Ska man gå full-retard med ett 8500kr grafikkort ska man gå full retard på resten :|.

Nej han har inte sett min varukorg, jag berättade för honom lite lätt vad jag skulle ha över telefon bara. Något i denna stilen
3770 I7a ett GTX 690 kort och 4 diskar"

PCUfronten ser jag absolut ingen anledning till att lägga mer pengar på, t.e.x 2011 modellerna, du får knappt ut någon märkbar prestandaökning, i vissa fall tappar du dessutom prestanda. Och moderkorten börjar ifrån 1600:-

Detta moderkortet har jag valt för att jag vet att det är stabilt och det har precis allt jag behöver?
Fläkten pratar jag om att byta ut (Se annan tråd) och ramen har jag blivit rekommenderade just här på SC, ett plus är att dom är små vilket gör att jag får plats med fler stickor utan att grafikkortet är i vägen.

Skrivet av Segas:

Jag har ett Corsair AX850, men enbart för att det fanns för ett bra pris när det begav sig. Jag kör med 2 SSD och 5 mekaniska hårddiskar (4 red, 1 green). Överklockade mitt 690 och datorn tuffar på utan att nätagget ens behöver starta sin fläkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju cool lugnt då!

Skrivet av Roger W:

Som väl redan nämnts: rimligt svar från Komplett, men ett helt befängt okunnigt och rent oprofessionellt svar från Inet i detta fall. ... eller så försöker de kränga overkill för att tjäna mer pengar?

Nåja, tycker du lagt dig på helt rimlig nivå

Jo exakt min tanke, men samtidigt rekommenderar inet mig 1600mhz minnen istället för 2000? Så han var nog bara trött eller okunnig helt enkelt

Skrivet av simon253:

Han på inet måste ju vara ny, riktigt ny. anledningen till att dom har 900w i sin "uberkill" är väl att man ska kunna känna sej fri att lägga till och byta ut olika komponenter. eller så säljer det bara bättre då
900W+ så kan du ju köra minst 3 680's.

Exakt! Och så kan det ju vara en fördel om man får för sig att överklocka.

Skrivet av Zegment:

Det du har räcker fin fint, behövs inget mer ^^ Dock skulle jag själv tagit 800-850 så att du har marginal om du ska uppdatera ditt bygge. Men självklart inget måste, jag skulle bara ha gjort det för att jag tycker 300 spänn är värt det

Kanske blir så i slutändan! Har inte bestämt mig om jag ska klocka upp cpun än.

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laine:

2TB WDC Green (EZRX) drar 6,0W (5,5W idle), 2TB WDC Black (FAEX) drar 10,7W (8,2W idle) enligt WDC själva.

Hehe ja du ser, jag överdrev till och med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Det finns ingen anledning till oro, de stora kylarna kommer med rejäla fäst anordningar och risken för skador är obefintlig. En rejäl kylare i stil med Noctua NH-D14 bör du absolut lägga till så att du kan överklocka till max. Grafikkortet som bara sitter fast med plast och två skruvar är ett större problem men det behöver man inte heller oroa sig över.

Okok! Får bli en sådan då!
Kan tillägga att jag aldrig klockat, men det verkar inte speciellt svårt om man håller sig till basic, och man kan ju få en klar prestandaförbättring!
Bör inte vara några problem att klocka upp en 3,5a till 4 ghz iaf?

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Nej han har inte sett min varukorg, jag berättade för honom lite lätt vad jag skulle ha över telefon bara. Något i denna stilen
3770 I7a ett GTX 690 kort och 4 diskar"

PCUfronten ser jag absolut ingen anledning till att lägga mer pengar på, t.e.x 2011 modellerna, du får knappt ut någon märkbar prestandaökning, i vissa fall tappar du dessutom prestanda. Och moderkorten börjar ifrån 1600:-

Detta moderkortet har jag valt för att jag vet att det är stabilt och det har precis allt jag behöver?
Fläkten pratar jag om att byta ut (Se annan tråd) och ramen har jag blivit rekommenderade just här på SC, ett plus är att dom är små vilket gör att jag får plats med fler stickor utan att grafikkortet är i vägen.

Hmm... Du ska ha några jävligt stora RAMstickor för att de ska vara ivägen för grafikkortet. Bättre mobo betyder oftast bättre överklockningsmöjligheter och är i allmänhet bättre att ha när man kör highend cpu och entusiast-löjligt grafikkort.

Och ja, Noctua D14 är en cpbra kylare. Thermaltake gör bra kylare också och nej, jag tänker inte läsa dina separata trådar för att ge dig gratis köpråd. Men tack för erbjudandet.

Ska du vara störst, bäst och coolast ska du köra NZXT Kraken X60 imo, du hör bara på namnet varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Inet verkar ju totalt inkompetenta. En hårddisk drar ju typ 20 watt max. Green diskarna drar väl typ 12 watt.

Har en 2TB Seagate barracuda, ~6W skillnad före nätagget när den idlar eller stängs ner för strömsparläget. Så tror du får kämpa för att hitta en disk på 20W ens

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Hmm... Du ska ha några jävligt stora RAMstickor för att de ska vara ivägen för grafikkortet. Bättre mobo betyder oftast bättre överklockningsmöjligheter och är i allmänhet bättre att ha när man kör highend cpu och entusiast-löjligt grafikkort.

Och ja, Noctua D14 är en cpbra kylare. Thermaltake gör bra kylare också och nej, jag tänker inte läsa dina separata trådar för att ge dig gratis köpråd. Men tack för erbjudandet.

Ska du vara störst, bäst och coolast ska du köra NZXT Kraken X60 imo, du hör bara på namnet varför.

Nu kör jag med XMS 2 eller 3 stickor, och det är ett helvete att få mitt GTX 260 kort att få plats.
Har en Noctua 120mm cpukylare i dagsläget, är supernöjd med den av två enkla skäl, temperaturen och ljudnivån.

Finns ingen anledning att vara otrevlig här.

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

får mig att tänka på när råd och rön bad inet felsöka en laptop med blank hårddisk... verkar som att deras supportpersonal fortfarande håller samma "höga" nivå

Skrivet av Nebu:

*asg* tack för ett gott skratt såhär på eftermiddagen! Lite OT, men har du en länk får du gärna dela med dig

Kan vara den här undersökning det handlar om:
http://www.radron.se/granskningar/Datorsupport-avslojar-skojarfasoner/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Nu kör jag med XMS 2 eller 3 stickor, och det är ett helvete att få mitt GTX 260 kort att få plats.
Har en Noctua 120mm cpukylare i dagsläget, är supernöjd med den av två enkla skäl, temperaturen och ljudnivån.

Finns ingen anledning att vara otrevlig här.

Jag ber om ursäkt om du tyckte det var otrevligt, men det är ganska nonchalant att be mig läsa dina andra trådar för att ge dej tips på kylare. Sanningen är att det finns precis inga ramstickor som kommer ge dig svårigheter att få in ett grafikkort i den där, ramstickorna sitter aldrig över "fästningsanordningen" till dem, och du har circus 4-5 cm till första PCslotten nedanför ram-hållarna. Blir inga problem alls så länge man inte har extrakylning för ramminnena.

Däremot så använder många LP-stickor för att dom kan sitta ivägen för cpu-kylaren. En 120mm noctua som U12P eller D14H är precis hur bra som helst, men sitter du på VÄRSTA processorn, VÄRSTA grafikkortet så kommer överlag din dator att kännas bättre med ett ganska bra moderkort och bra SSD och bra kylare etc etc etc.

Det känns lite knasigt bara, som om någon ska in med en V12a i en folkbubbla med racingdäck men man skiter i att fixa växellåda, avgassystemet etc etc. Kan vara värt att sätta den där kromade knoppen på växelspaken om man har jordens snabbaste Folkbubbla.

Det är ditt val, men det är svårt när man bara vill uppgradera moderkort eftersom att sälja ett budgetkort är ganska svårt. Har man 16000 att lägga på en dator kan man skaffa 18000 för att få en dator som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Jag ber om ursäkt om du tyckte det var otrevligt, men det är ganska nonchalant att be mig läsa dina andra trådar för att ge dej tips på kylare. Sanningen är att det finns precis inga ramstickor som kommer ge dig svårigheter att få in ett grafikkort i den där, ramstickorna sitter aldrig över "fästningsanordningen" till dem, och du har circus 4-5 cm till första PCslotten nedanför ram-hållarna. Blir inga problem alls så länge man inte har extrakylning för ramminnena.

Däremot så använder många LP-stickor för att dom kan sitta ivägen för cpu-kylaren. En 120mm noctua som U12P eller D14H är precis hur bra som helst, men sitter du på VÄRSTA processorn, VÄRSTA grafikkortet så kommer överlag din dator att kännas bättre med ett ganska bra moderkort och bra SSD och bra kylare etc etc etc.

Det känns lite knasigt bara, som om någon ska in med en V12a i en folkbubbla med racingdäck men man skiter i att fixa växellåda, avgassystemet etc etc. Kan vara värt att sätta den där kromade knoppen på växelspaken om man har jordens snabbaste Folkbubbla.

Det är ditt val, men det är svårt när man bara vill uppgradera moderkort eftersom att sälja ett budgetkort är ganska svårt. Har man 16000 att lägga på en dator kan man skaffa 18000 för att få en dator som är bättre.

Jag har inga problem alls att lägga 18 eller 20 på en dator heller för den delen, men jag känner inte att jag får ut någon markant prestandaökning för dom sista hundralapparna

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nebu:

Hej

Jag har byggt ihop en dator på Inet (Se länk)
För att vara säker på vilket nätagg jag skulle ha så dubbelkollade jag med komplett och inet vad dom tyckte.

Komplett svarar:

Kör med ett 650 bronz/guld modulärt, vill du vara helt säker så kör med ett 750w agg.

Inet svarar:

Vi kör ju med 900w i våran Uberkill, och vi har bara 2 diskar i, medan du ska ha 4 satadiskar, så du får nog köra med 1000-1200watt åtminstone

Vet inte riktigt vad jag skall tro? Kan någon sakkunnig dela med sig av sina kunskaper?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2983009/aktuell-v-r

Mvh
Rasmus

haha då fick man skratta lite idag också .. """Vi kör ju med 900w i våran Uberkill, och vi har bara 2 diskar i, medan du ska ha 4 satadiskar, så du får nog köra med 1000-1200watt åtminstone"" hahaha. dom kanske inte anställer dom mest kompetenta personal 750w det kommer du klara dej på . du kmr även kunna överklocka.. jag hade faktiskt ett 650w en gång i tiden och me de drev jag 2st gtx 580 OC. 4hdd överklockad cpu. och mer lull lull. Det va inga problem. men kan alltid va bra att ha lite Över. slipper man köpa ett nytt nätagg om man vill uppgradera ännu mer.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Stämmer detta måste den som gav supporten blandat ihop HDDs med Grafikkort. 2 grafikkort 750w och 4 stycken grafikkort 1200w typ. Låter mer korrekt.

Permalänk
Medlem

4 stycken gtx 690 kort?
går inte ens stabilt att köra 2 st 690 stabilt med tanke på dubbla gpuer

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk

Om jag vore du skulle jag köpa ett define R4, 680 samt en cpu-kylare för 120mm fläktar. Ser inte riktigt poängen med en liten kylare i ett sånt stort chassi.

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag förstör eran "klaga på inet" tråd här, men ett 690+ system drar väl runt 500-600watt? i vilket fall.
Man vill ju ha belastningen på ca 40-60% på ett nätagg, så det blir ju 1000-1200 watt, Jag känner att inet gjorde rätt i att överdriva, Varför skulle dom inte göra det, dom tjänar ju på det

Ni får gärna uppdatera mina siffror, dom känns inte helt 100.

Mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

Om jag vore du skulle jag köpa ett define R4, 680 samt en cpu-kylare för 120mm fläktar. Ser inte riktigt poängen med en liten kylare i ett sånt stort chassi.

Som jag nämnt tidigare i tråden så kommer jag inte köra med den kylaren, antingen blir det en stor Noctua 120mm kylare eller så siktar jag på Corsair H80i vattenkylt

Skrivet av Malawie:

Förlåt om jag förstör eran "klaga på inet" tråd här, men ett 690+ system drar väl runt 500-600watt? i vilket fall.
Man vill ju ha belastningen på ca 40-60% på ett nätagg, så det blir ju 1000-1200 watt, Jag känner att inet gjorde rätt i att överdriva, Varför skulle dom inte göra det, dom tjänar ju på det

Ni får gärna uppdatera mina siffror, dom känns inte helt 100.

Mvh

Det drar knappt 500watt, och har man då 250 watt till godo för processor och ett par diskar så ser jag inte vad problemet skulle vara?
Att ligga på 40% av ett aggs kapacitet när du dessutom har en strömförlust i nätaggen , då hade ju alla köpt 750 w agg och uppåt?
http://www.sweclockers.com/image/diagram/3050?k=5c2b51053bcd2...

Och varför skulle jag köpa ett mindre chassi, & klenare grafikkort?

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

4 stycken gtx 690 kort?
går inte ens stabilt att köra 2 st 690 stabilt med tanke på dubbla gpuer

Skrev grafikkort och inget om 690 förvisso. Men jag håller med dig ..

Permalänk
Medlem

Skulle räcka med en bra 500 eller 600watt för mer uppgraderingar.

Det har börjat gå till överdrift det här med watt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk

visserligen ska man inte snåla när det kommer till nätagg för skulle det vara "fel" eller liknande så kan det dra med resten av komponenterna i graven (rätta gärna mig om jag har fel) men 1200w verkar ju verkligen vara att ta i!

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Avstängd

Jag som själv ska "slicffa" mitt system är i samma situation. Vad jag vet så räcker väll 700w till de flesta system, även med två grafikkort. Det som dock är intressant är aggets verkningsgrad, dvs hur mycket ström som dras från kontakten i väggen, och hur mycket som kommer till komponenterna. Sedan så rekommenderar många att ha ett kraftfullare agg som arbetar mindre = svalare och tystare (då fläkten inte behöver arbeta så mycket), vilket även kan påverka stabiliteten, då den ändras beroende på hur hårt pressat agget är. 1200w låter dock som extremt overkill, utan omkring 850-1000w verkar rimligt.

Permalänk
Medlem

Skicka ett pm till inet om detta, gärna också namnet på personen som gav dig "tipset". Att ha så okunnig personal är inte okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Skicka ett pm till inet om detta, gärna också namnet på personen som gav dig "tipset". Att ha så okunnig personal är inte okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns lite elakt mot den killen, eller? :/

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem

Känns väl ifs som om det borde påpekas hur ska *praktikanten* annars lära sig

bara gissar att det är praktikant, eller möjligtvis någon som sysslar med bokföring eller kaffekokning som svarade

Permalänk
Avstängd

Be inet dra åt skogen och köp från annan (Kunnig) butik istället.
De försöker bara suga pengar av dig.

Mitt system drivs av 650w, och jag tvivlar på att jag ens är i närheten av 400W vid full load.
Har ca 5 HDDs + 2 SSDs.

Ett 680 drar runt 170-180W i Full load.
Sedan har man CPU som drar, kanske 100w!?
Sedan resterande komponenter som drar kanske 5-10w?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Nebu:

Som jag nämnt tidigare i tråden så kommer jag inte köra med den kylaren, antingen blir det en stor Noctua 120mm kylare eller så siktar jag på Corsair H80i vattenkylt

Komplett tar 749kr för H100i annars, riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Inet svarar:

Vi kör ju med 900w i våran Uberkill, och vi har bara 2 diskar i, medan du ska ha 4 satadiskar, så du får nog köra med 1000-1200watt åtminstone

Men dra o bada Inet!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan man inte rekommendera Inet heller numera? Detta är ju skärmmande dålig kundbemötning. Nästan så jag klassar det som lurendrejeri.

Skrivet av Nebu:

Känns lite elakt mot den killen, eller? :/

Känns mer elakt att försöka lura kunder att köpa riktigt onödigt dyra saker.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Känns väl ifs som om det borde påpekas hur ska *praktikanten* annars lära sig

bara gissar att det är praktikant, eller möjligtvis någon som sysslar med bokföring eller kaffekokning som svarade

Man kan ju alltid hoppas! Tyvärr så vet jag av erfarenhet att personen i fråga har jobbat på kundsupporten en längre tid.
Har pratat med honom vid tidigare tillfälle.

Skrivet av Dwightschrute:

Be inet dra åt skogen och köp från annan (Kunnig) butik istället.
De försöker bara suga pengar av dig.

Mitt system drivs av 650w, och jag tvivlar på att jag ens är i närheten av 400W vid full load.
Har ca 5 HDDs + 2 SSDs.

Ett 680 drar runt 170-180W i Full load.
Sedan har man CPU som drar, kanske 100w!?
Sedan resterande komponenter som drar kanske 5-10w?

Jag kommer ju köra med ett 690 kort, men du har så rätt så, det kommer inte behöva i närheten av den effekten som dom rekommenderade mig ändå.

Skrivet av thereal_twisted:

Komplett tar 749kr för H100i annars, riktigt bra pris.

Ja det var det onekligen!
Hur står sig H80i mot H100i? har hört att H80in ska vara bättre än den andra i vissa aspekter?

Skrivet av Ceogar:

Kan man inte rekommendera Inet heller numera? Detta är ju skärmmande dålig kundbemötning. Nästan så jag klassar det som lurendrejeri.

Känns mer elakt att försöka lura kunder att köpa riktigt onödigt dyra saker.

Jo det känns ju lite så.... Här är agget han rekommenderade
.http://www.inet.se/produkt/6909559/corsair-ax-1200w-80-gold-m...

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

Jo det känns ju lite så.... Här är agget han rekommenderade
.http://www.inet.se/produkt/6909559/corsair-ax-1200w-80-gold-m...

Killen är ju säljare, han har väl provision och gör en bättre slant om du köper AX1200 än om du köper FSP Aurum 650..

Men hursom, att påstå att man måste öka ett par hundra watt för att man har ett par extra hårddiskar tyder på att killen inte har alla hästarna i stallet..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Vacker kundvagn måste jag säga.