Permalänk

Mest PPD för pengarna, hur?

Jag har funderat på att sätta ihop en dedikerad folding-dator, där priset ska vara relativt pressat och där ljudnivån inte spelar någon som helst roll då datorn kommer stå väldigt avskilt och även ganska svalt.

Men vilka komponenter ger egentligen mest PPD för pengarna i dagsläget? Är det några gamla Nvidia-grafikkort i SLI möjligtvis?

Permalänk

SLI funkar inte i folding. så har du tex 3st grafikkort så blir det en WU per grafikkort.

En AMD fx 8320 med överklockning ger fina poäng för det låga priset. men om det är mest ppd per krona har jag ingen aning:P
Men om man vill få det så billigt som möjligt men få en bra ppd så skulle jag köra på en amd fx 8320 med överklockning, och man kan bygga på sen med ett nvidia grafikkort:)

Om någon har ett bättre förslag så go for it!

Permalänk
Medlem

Precis som ovan sa och du jag snacka om tidigare även om jag inte nämnde komponenter för dig, jag köper en fx8320 kombinerat med 32gb ram och ett m5a78l-m moderkort, anledningen jag köper det moderkortet är att jag vet att det stödjer esxi så kan man virtualisera fram en maskin man använder till folding o så

Köper du allting via företag hos dustin och du bara tar dom komponenterna ovan kanske billigt core 1000 chassi en antec kuhler 620 och ett corsair cx 430w nätagg hamnar du typ på 4000kr utan momsen, annars går de på cirka 5100kr.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|