Kan inte installera program på W8, behöver återställa den efter varje omstart

Permalänk
Medlem

Kan inte installera program på W8, behöver återställa den efter varje omstart

Hejsan, Jag heter Jonas och har nyss köpt en ny dator som jag själv har byggt ihop med utvalda delar som jag kommmer att skriva längre ner. Jag har köpt Windows 8 med datorn vet ej om det var det bästa valet. Jag är en gamer och verkar itne få ett enda program installerat jag har fått ihop datorn och fått igång den och varje gång jag laddar ner ett program som inte e en Microsoft store App och startar om /stänger av datorn så måste jag återställa datorn och windows försöker även automatiskt fixa problemet. jag har nu letat efter lösningar i 8 timmar på och av och börjar bli lite trött så jag skulle uppskatta lite hjälp

Vet du vad jag säger inte delarna eftersom jag inte tror det har något med hårdvaran att göra men om det är det så säger jag gärna vilka delar jag har

Permalänk

Hej Jonas!
Har du testat att formatera din hårddisk och göra en ren installation av Windows?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Det har ju inte med windows att göra iaf.

Om inte det saknas någon windows fil.

Större chans det har med hårdvara/kablar att göra.
Tex HDD/RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hej Jonas!
Har du testat att formatera din hårddisk och göra en ren installation av Windows?

formatera hårddisk? jag är väldigt okunnig ^^ och kan inte mycket så förklara gärna mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Det har ju inte med windows att göra iaf.

Om inte det saknas någon windows fil.

Större chans det har med hårdvara/kablar att göra.
Tex HDD/RAM.

okej. och hur vet ajg om det saknas någon windows fil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

formatera hårddisk? jag är väldigt okunnig ^^ och kan inte mycket så förklara gärna mer

hah okej tog reda på vad det var det känns väl lite dummt att ta bort alla filer när jag redan återställt ddatorn 3 gånger eftersom det var ända sättet att få gång den igen

Permalänk
Medlem

Kör error scan på hdd first.

Permalänk
Medlem

hur kör jag error scan? och gör jag det när jag har installerat mina program eller bara så fort jag har återställt min dator?

Permalänk
Medlem

jaha. nu har det verkligen kört ihop sig allt jag får se nu är Attempting repairs eller så får jag Ingen signal till skärm eller keybaord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Kör error scan på hdd first.

antar att HDD e Lokal disk (C) och jag drog en error scan men det var inget särskilt nör jag ändå formatera?

Permalänk
Medlem

senaste gången jag resettade den var League of Legends kvar på datorn medans allt annat var borttaget (steam, spotify, firefox etc)

Permalänk
Medlem

alltså i principen måste jag resetta datorn så fort jag laddar ner ett program

Permalänk
Inaktiv

Formatera, installera om. Uppdatera och använd

Permalänk
Medlem

okej grejen är ochså att jag föröskte formatera men den sa att jag inte fick pga att då skulle windows kanske wsluta funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

okej grejen är ochså att jag föröskte formatera men den sa att jag inte fick pga att då skulle windows kanske wsluta funka

Du formaterar hårddisken inifrån Windows-installationen genom att boota på installationsskivan. Detta gör du genom att sätta in skivan och starta om datorn. Du bör då få upp möjligheten att boota från skivan genom att trycka valfri tangent. Om detta inte kommer upp, utan att datorn börjar starta Windows som vanligt får du starta om och prova att trycka F9 eller F12 stunden just före Windows börjar starta. Då får du upp en boot options-meny där du kan välja att starta från dvd-läsaren.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.4Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS SABERTOOTH Z77 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | XFX Radeon HD7870 2048MB Double Dissipation | OCZ SSD Vector Series 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DANiO:

Du formaterar hårddisken inifrån Windows-installationen genom att boota på installationsskivan. Detta gör du genom att sätta in skivan och starta om datorn. Du bör då få upp möjligheten att boota från skivan genom att trycka valfri tangent. Om detta inte kommer upp, utan att datorn börjar starta Windows som vanligt får du starta om och prova att trycka F9 eller F12 stunden just före Windows börjar starta. Då får du upp en boot options-meny där du kan välja att starta från dvd-läsaren.

jag resettar min dator just nu hel och hållet kommer jag behöva formatera efter detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

jag resettar min dator just nu hel och hållet kommer jag behöva formatera efter detta?

Vad innebär ressetta för dig? förklara hela processen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Vad innebär ressetta för dig? förklara hela processen.

som dom andra gångerna så har jag gjort det via Windows 8 själv kommer upp failed to auto repair så väljer jag reset fast dom andra gångerna har jag valt cleanup som är ta bort alllt som kan skapa problem (så att säga allt jag laddade ner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

som dom andra gångerna så har jag gjort det via Windows 8 själv kommer upp failed to auto repair så väljer jag reset fast dom andra gångerna har jag valt cleanup som är ta bort alllt som kan skapa problem (så att säga allt jag laddade ner)

Ok men gör som de tips som redan givits. Installera Win8 på nytt istället. Något är vajsing och det verkar som, enligt den beskrivning du givit, att det är något i ditt OS som är trasigt.

Ser du något samband när det strular med programmen du använder? Har du någonsin problem att starta datorn? Är det fler gånger den strular när den är under belastning?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

som dom andra gångerna så har jag gjort det via Windows 8 själv kommer upp failed to auto repair så väljer jag reset fast dom andra gångerna har jag valt cleanup som är ta bort alllt som kan skapa problem (så att säga allt jag laddade ner)

alltså jag har inte kört ett enda program förutom steam eller firefox alla andra program jag hade laddade jag ned under tiden och efter att ha laddat ner ett program så ville den att jag skulle starta om datorn och så gjorde jag det och då uppkom det här problemet och när datorn var "fixad" så var det en lista på alla program som hade tagits bort och det var alla program jag hade isntallerat förutom skype som var en Microsoft store app.

Permalänk
Medlem

tack allihopa för er hjälp för tillfället är det löst verkar som problemet var en liten "jävla" skiva som jag hade installerat... det är iaf det jag har kommit fram till för nu mer updates ifall någonting händer btw om någon som ska köpa en dator kommer hit o läser detta och köper ett Asus GTX660 Ti installera inte skivan som kom med >.< okej. nu har det fckat upp igen men jag kom troligen fram till vad det var. Grafik kortet behövde uppdatering till driv rutinerna och efter installerat dom behövde jag starta om och då uppkom problemet.

Permalänk
Medlem

Installera driver sweeper, ta bort alla gamla drivrutiner och installera fräscha.
Alt gör en ren installation utav windows då något verkar spöka, har du gjort några åtgärder eller mer intressant, hur uppkom detta problemet?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Installera driver sweeper, ta bort alla gamla drivrutiner och installera fräscha.
Alt gör en ren installation utav windows då något verkar spöka, har du gjort några åtgärder eller mer intressant, hur uppkom detta problemet?

datorn var ju hel nybyggd det första problemet kjag märkte var att jag installerade Skivan som kom med Grafik kortet och när jag startade om datorn då så var det där med automatisk reparation problemet och då återställde jag datorn HELT och nu installerade jag driv rutiner och samma problem uppstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

datorn var ju hel nybyggd det första problemet kjag märkte var att jag installerade Skivan som kom med Grafik kortet och när jag startade om datorn då så var det där med automatisk reparation problemet och då återställde jag datorn HELT och nu installerade jag driv rutiner och samma problem uppstod.

En bra grundregel är att du ska alltid vända dig till resp företags hemsida för senaste drivrutiner Kan vara värt att försök

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

En bra grundregel är att du ska alltid vända dig till resp företags hemsida för senaste drivrutiner Kan vara värt att försök

jojo jag har laddat ner det från Geforce.com det är väll rätt? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

jojo jag har laddat ner det från Geforce.com det är väll rätt? ^^

kan ej svara på varför det är såhär men har fått erfara detta med amds drivare men även lite andra drivare till ljud osv. Det verkar vara någon bugg i win8 alt drivarna(som bara blivit direkt portade) som ställer till problemet.

kommer inte försöka skriva någon guide då det lär aldrig hjälps dig. Mina problem kom lite då å då pga uppdateringar(som nämdes ovan)
men tillslut efter flertalet omstarter å ominstallationer utav drivare så funkar det. Har inte hänt på någon månad sen sist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Har du sett över moderkortets drivrutiner? det kan vara så att dom kan hjälpa till .
Gå till moderkortets hemsida ,ladda ner drivisar till det mesta gällande moderkortet sedan grafikkortet och tangentbord och ev även mus testa sedan om felet återkommer

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, rubrik redigerad, bumpinlägg raderat*

Lite regler som bör tänkas på:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

§ 4Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

*Trådar sammanfogade, rubrik redigerad, bumpinlägg raderat*

Lite regler som bör tänkas på:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

§ 4Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

srry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Har du sett över moderkortets drivrutiner? det kan vara så att dom kan hjälpa till .
Gå till moderkortets hemsida ,ladda ner drivisar till det mesta gällande moderkortet sedan grafikkortet och tangentbord och ev även mus testa sedan om felet återkommer

okej, tack sak testa det och återkommer