Permalänk

Drive.

Fick en plextor brännare (48x/24x/48x) i julklapp men jag kunde inte bränna i mer än 32x.
Jag mailade direkt till datorbutiken där far min köpt den.
Han trodde det var hårddisken som inte riktigt hängde med.
Han sa att jag skulle köra ett prestandaprogram som heter Drive.
Nån som vet vart man kan hitta det?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att det skulle vara hårddisken som inte hänger med, om den inte är riktigt gammal förstås. Klarar skivorna 48X? Sitter hårddisken och brännaren på varsinn IDE-kabel?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har svårt att tro att det skulle vara hårddisken som inte hänger med, om den inte är riktigt gammal förstås. Klarar skivorna 48X? Sitter hårddisken och brännaren på varsinn IDE-kabel?

Hårddiskarna är ganska nya. den äldsta är ett år. den andra är några månader.
Jo skivorna klarar 48x, ja det gör dom.
Har provat att köra med bara en hårddisk och brännaren, köra brännaren som master, slave och en massa olika grejer men får inte igång det.
Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det kan vara, om du stänger av burn-proof lär du kunna bränna i 48X om du inte gör nåt annat samtidigt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara brännarprogrammet som inte förstår att din brännare klarar 48x. Testa uppdatera brännarprogrammet och kolla även om det finns nån nyare firmware till din brännare.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Kan vara brännarprogrammet som inte förstår att din brännare klarar 48x. Testa uppdatera brännarprogrammet och kolla även om det finns nån nyare firmware till din brännare.

Provade med nåt annat brännar program också. funkade inte.
Men alltså det går att bränna i 48x. men buffern flyger upp och ner hela tiden så det tar cirka 10 minuter.
Men det verkar som att det är fel på mina hårddisk. Fick tag på det där Drive! och körde det. min 5400Rpm var tydligen snabbare.