Behöver hjälp angående gaming laptop

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp angående gaming laptop

Tjena, Har börjat intressera mig för att köpa en ny laptop. Jag skulle ju som vanligt vilja få bäst för slanten. Denna är den jag har kollat på :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=775012#extra

Finns det någon annan vettigare i samma prisklass eller lägre ?

tacksam för hjälp

Permalänk

Kan inte hjälpa dig så mycket men när jag skulle köpa min dator så snubblade jag över den här:

Lenovo Y500
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1491335

Men köpte en Asus U500 för att jag behövde en lite lättare (till vikt) dator.

Vet inte något mer om lenovon än vad som står i spec men GTX 650M i SLI och i7 +8GB ram ser ju najs ut!

Permalänk
Medlem

Det finns Lenovo Y500 ifall du kan tänka dig en mindre skärm och vara utan en optisk enhet. Kolla gärna in Lenovo Y500-tråden.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Såg ju onekligt intressant ut ! Dock är vikten / storleken inget som helst problem för mig, Kan få väga hur mycket som helst. Vilket är det mest vettiga grafikkortet idag i en bärbar? har suttit och läst lite grann, men måste nog läsa några fler timmar för att riktigt få grepp om allt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon aning ?

Permalänk

AMD Radeon 7970M 2 GB är tydligen mest "bang for the buck"

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokgubben:

AMD Radeon 7970M 2 GB är tydligen mest "bang for the buck"

Så alltså borde denna vara något ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761698&cks=ASS&assoc=B99...

Om man jämför denna med datorn jag har i första länken, Vilken är bättre så att säga ? skiljer ju knappt något i pris mellan dessa.

Mvh

Permalänk
Skrivet av hewra2:

Så alltså borde denna vara något ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761698&cks=ASS&assoc=B99...

Om man jämför denna med datorn jag har i första länken, Vilken är bättre så att säga ? skiljer ju knappt något i pris mellan dessa.

Mvh

Den där ska du nog passa dig lite för som jag har förstått det, då amd-processorn drar ner den väldigt mycket. Läste ett par rescensioner på den som avrådde köp, men jag antar att det beror på din budget etc..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hewra2:

Så alltså borde denna vara något ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761698&cks=ASS&assoc=B99...

Om man jämför denna med datorn jag har i första länken, Vilken är bättre så att säga ? skiljer ju knappt något i pris mellan dessa.

Mvh

Processorn är flaskhalsen i den. Spelar du spel som kräver mycket cpu kraft så kommer det inte flyta på trots det bästa grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Är inte Asus G75VX ett bättre alternativ egentligen? GTX 675M är väl Fermi vilket jag läst ska bli varmare, medan 670MX är Kepler. Finns det någon bärbar med 7970M och en bra i7 processor för 13k så vore det ju suveränt. Asusen får du dessutom för 11 777:- på Dustin om du är student.

Edit: Den ska helst ha minst 256GB lagring.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Är inte Asus G75VX ett bättre alternativ egentligen? GTX 675M är väl Fermi vilket jag läst ska bli varmare, medan 670MX är Kepler. Finns det någon bärbar med 7970M och en bra i7 processor för 13k så vore det ju suveränt. Asusen får du dessutom för 11 777:- på Dustin om du är student.

Edit: Den ska helst ha minst 256GB lagring.

Den såg inte såg tokig ut tros allt, anledningen därför jag kollar på msi är därför jag tycker om designen på dom. Jag har läst lite angående fermi och tydligen blir nya datorer inte lika varma ( vet dock ej om det stämmer ) Vad är skillnaden mellan fermi och kepler igentligen ?

Tänkte kolla ifall inte en i5 processor fungerar till spel? Nackdelen är väl att man inte är student dock hehe.

Tänkte du minst 256 gb hdd eller ?

Min budget ligger på runt 15,000 ungefär. Så ifall ni har några andra alternativ är lyssnar jag gärna.

Mvh

Permalänk
Skrivet av tokgubben:

AMD Radeon 7970M 2 GB är tydligen mest "bang for the buck"

Om du ska lägga mer än 13k på datorn, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hewra2:

Den såg inte såg tokig ut tros allt, anledningen därför jag kollar på msi är därför jag tycker om designen på dom. Jag har läst lite angående fermi och tydligen blir nya datorer inte lika varma ( vet dock ej om det stämmer ) Vad är skillnaden mellan fermi och kepler igentligen ?

Tänkte kolla ifall inte en i5 processor fungerar till spel? Nackdelen är väl att man inte är student dock hehe.

Tänkte du minst 256 gb hdd eller ?

Min budget ligger på runt 15,000 ungefär. Så ifall ni har några andra alternativ är lyssnar jag gärna.

Mvh

Kepler och Fermi är olika arkitekturer, där Kepler är den senaste. Kepler ska bådre dra mindre ström och alstra mindre värme. Ja, jag tycker man ska ha minst 256GB på en dator för att få plats med det nödvändigaste, självklart finns det dem som vill ha mer. Jag själv letar efter en bärbar dator till polaren där budgeten ligger på 13k, det ända jag fått fram egentligen är väl just Asus G75VX.

För ungefär 15k kan du konfigurera och köpa en av dessa: http://www.pc-konsulten.se/barbara/extreme.html , välj beroende på storlek. Då borde du få en med 750GB 7200RPM hårddisk(eller lägga på lite till för en SSD), i7 3630QM samt 7970M.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz